درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 15:17   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12305صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 2 فروردین 1401 - 15:24
بخش خصوصی بازوی توانمند روابط عمومی
الهام خدابنده - در صورتی که روابط عمومی در جهان امروز بخصوص در بخش خصوصی از جایگاه مشخص، معین و پراهمیتی برخوردار است که نه تنها بیان و احساس ضرورت وجودی آن ها در سازمان ها نیازمند تبیین و استدلال نیست، بلکه نیاز به آن ها و ضرورت وجود و ادامه حیاتشان در یک سازمان جزء اصول اولیه و قابل پذیرش به شمار می رود.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همانگونه که کم و بیش شما نیز به آن برخورد کرده اید و مطلع هستید روابط عمومی همواره پرتلاش ترین واحد و قسمت هر سازمانی است اما در بسیاری موارد فعالیت های این واحد پرتلاش در سازمان ها نادیده گرفته می شود و سرفصل های جداگانه ای از فعالیت های آنان در عملکرد سازمان ها ارایه نمی شود. جای تاسف این که این واحد سازمانی که در اصل باید عهده دار مدیریت استراتژیک ارتباطات سازمان در بعد درون سازمانی و برون سازمانی باشد، بیشتر موارد بخصوص در سیستم اداری بخش دولتی به عنوان یک واحد تشریفاتی برای انجام وظایف مربوط به فعالیت های تبلیغاتی و یا به قول معروف به عنوان پوستر چسبان معرفی شده است!


در صورتی که روابط عمومی در جهان امروز بخصوص در بخش خصوصی از جایگاه مشخص، معین و پراهمیتی برخوردار است که نه تنها بیان و احساس ضرورت وجودی آن ها در سازمان ها نیازمند تبیین و استدلال نیست، بلکه نیاز به آن ها و ضرورت وجود و ادامه حیاتشان در یک سازمان جزء اصول اولیه و قابل پذیرش به شمار می رود.


روابط عمومی سازمان وظیفه مهمی را بر عهده دارد و آن مراقبت از محیط سازمانی و ایجاد همبستگی بین اجزای درون سازمانی با برون سازمانی است. این مهم نقش روابط عمومی ها را در سازمان ها با توجه به ساماندهی افکار عمومی، فرهنگ سازی در سطح جامعه دوچندان می کند. هر چند امروزه به دلیل به کار نگرفتن افراد متخصص در این حوزه و نبود نیروهای متخصص کافی موجب شده تا روابط عمومی در بسیاری از موارد نتواند آن طور که باید و شاید رسالتی که بر عهده اش است انجام دهد. لذا در این موارد بخش خصوصی می تواند به عنوان بازوی توانمند در کنار روابط عمومی دستگاه ها چه در بخش دولتی و چه در بخش غیردولتی به هر چه بیشتر و بهتر عمل کردن و تخصصی کار کردن روابط عمومی ها کمک کند؛ و از این طریق خلاءهای موجود در روابط عمومی را پر کند. گواه این مدعا موفقیت روابط عمومی بخش غیردولتی است که بواسطه بهره مندی از توان موسسات و شرکت های بخش خصوصی فعال در عرصه تبلیغات، اطلاع رسانی و به طور خاص انجام امور مربوط به روابط عمومی ها و برون سپاری خدمات خود، توانسته توان مدیریتی خود را صرف اهداف استراتژیک روابط عمومی در بعد ارتباطی نمایند.


متاسفانه توجه نکردن به روابط عمومی های سازمان ها توسط برخی از مدیران موجب از دست دادن فرصت ها و تصمیم گیری مستقل آن ها می شود و این یک خطر جدی برای سازمان است که در درازمدت اثرات آن را شاهد خواهیم بود و این مهم در بخش خصوصی کاملا مشهود است که با علم به این که روابط عمومی چه میزان می تواند تاثیرگذار باشد روابط عمومی انتخاب می شود و عملکرد وی نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد و این کاملا نشان می دهد که روابط عمومی بخش دولتی بسیار مورد بی مهری قرار می گیرد. به دلیل دیدگاه برخی از مدیران و این تنها به کمک بخش خصوصی و استفاده از تجربیات بخش خصوصی می تواند تحرکی نیز در این بخش ایجاد شود و برای رفع کمبودها می توان با برون سپاری خدمات توسط روابط عمومی ها چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی به آینده روابط عمومی امیدوار بود. در همین راستا ایجاد زیرساخت برای ایجاد و توانمندسازی بخش خصوصی در این زمینه می تواند بسیار مثمرثمر واقع گردد لذا با تربیت نیروی انسانی توانمند در این حوزه توسط بخش خصوصی به صورت کاربردی نه صرفا آکادمیک بلکه به صورت تجربی و عملی می توان گام های اولیه خوب و محکمی به سوی توسعه روابط عمومی برداشت و با همدلی در بخش خصوصی و دولتی دیدگاه های غلط در مورد روابط عمومی را از بین برد.


امید که بتوان با فراهم ساختن زیرساخت های مناسب در بخش خصوصی برای هدایت، گردآوری و اشاعه فرهنگ روابط عمومی در استان و کشور به منظور استفاده همه مدیران در بخش دولتی و غیردولتی پیشرو باشیم.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد