درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 15:51   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1224صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 4 مرداد 1391 - 07:04
کارکنان روابط عمومی و ضرورت­های شخصیتی
حمیدرضا رضازاده - برخی از ویژگی­هایی که کارکنان روابط عمومی باید داشته باشند، عبارت است از: لباس مناسب، صحبت مؤدبانه، سخن گفتن آگاهانه و مستدل،...
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)- روابط عمومی در هر سازمانی به عنوان بخشی که بیش­ترین ارتباط را با مردم و سایر نهادها و سازمان­ها دارد، طبعاً لازم است از نیروی انسانی برگزیده و مجربی تشکیل شده باشد تا ضمن رعایت شأن آن سازمان، بهترین تأثیر را بر روی مخاطبان خود نیز بگذارد.

از این رو کارکنان این بخش علاوه بر برخورداری از تخصص و تجربه کافی، باید از توانایی­های شخصیتی برتری نیز، بهره­مند باشند و آن­ها را مستمراً در خود تقویت کنند.

 

شخصیت، ضرورت نخستین

از اصطلاح شخصیت در موارد گوناگونی استفاده می­شود. یکی از این موارد هنگامی است که موضوع مهارت­ها و کارآیی­های اجتماعی مطرح باشد. در این صورت شخصیت یک فرد بر اساس کارآیی و فعالیت وی ارزشیابی می­شود.

از این رو تخصص و تجربه لازم در زمینه روابط عمومی، به عنوان یک ضرورت و اولویت مطرح است، به طوری که مهارت­ها و کارآیی اجتماعی که به دنبال آگاهی از شیوه­های علمی کار روابط عمومی به میان می­آید، متضمن ظهور شخصیت شایسته­ای از فرد باشد.

از سوی دیگر، واژه شخصیت هنگامی به کار می­رود که از توانایی­های فرد برای تحت تأثیر قرار دادن، سخن به میان می­آید. در اینجا شایان یادآوری است که مردم به شخصیت از جهت تأثیری که فرد بر دیگران می­گذارد و یا مهم­ترین تأثیری که در دیگران بر جای می­نهد، نظر می­کنند و بر همان اساس نیز قضاوت می­کنند.

برخی از ویژگی­هایی که کارکنان روابط عمومی باید داشته باشند، عبارت است از: لباس مناسب، صحبت مؤدبانه، سخن گفتن آگاهانه و مستدل، با اطمینان حرف زدن، انعطاف­پذیری و ...

 

خودپنداری مثبت، ضرورت ثانویه

یکی از شرایط شخصیت شایسته و تأثیرگذار، بهره­مندی فرد از «خودپنداری مثبت» است. در حقیقت خودپنداری به معنای نگرش، ادراک و برداشتی است که شخص از خود دارد.

به عقیده روان­شناسان، محور اصلی این تصور عبارت است از: نام شخص، احساساتش نسبت به وضعیت اندامی و جسمی خود، جنسیت، سن، شغل، تجربه، نظر دیگران در باره وی، موفقیت­ها و شکست­هایش در زندگی گذشته، وضع و موقعیت اقتصادی و اجتماعی، هوش، پذیرش اجتماعی و مقبولیت در نزد دوستان، همکاران و خویشان و ...

فردی که از خودپنداری مثبت برخوردار است، این ویژگی­ها را دارد:

1-در اکثر زمینه­های زندگی، خود را موفق می­داند.

2-توان مهرورزی بالایی دارد.

3-بیش­تر به نکات مثبت افراد تکیه می­کند.

4-در بیش­تر موارد احساس موفقیت می­کند تا شکست.

5-در زندگی شغلی، خانوادگی و اجتماعی خود موفق­تر است.

یکی از روان­شناسان به نام «کارل راجرز»، خصوصیات دیگری را به این فهرست اضافه می­کند:

1-ارتباط خوب با دیگران.

2-پذیرش احساس دیگران.

3-عزت نفس.

4-زندگی کامل در زمان حال.

5-ادامه یادگیری چگونه آموختن.

6-داشتن ذهن باز نسبت به افکار خود.

7-توانایی تصمیم­گیری مستقل.

8-خلاقیت.

بدیهی است بهره­مندی کارکنان روابط عمومی از چنین خصوصیاتی در ایجاد تأثیرات مثبت در ارتباطات داخلی و خارجی سازمان بسیار مفید است و به کمک یک شخصیت سالم و رشد یافته، ارتباط مؤثر شکل می­گیرد.

به عبارت دیگر طی یک فرآیند، معنی و مفهومی که در ذهن فرستنده است به بهترین و مطلوب­ترین شکل عرضه شده و گیرنده آن را مطابق با هدف فرستنده دریافت کند و از اطلاعات دریافت شده- هر چند مغایر با خواست وی باشد- خرسند شود.

در حقیقت شخصیت سالم بهتر می­تواند وظایف خود را در زمینه ارتباطی انجام دهد و در زمینه­های ذیل موفق باشد:

- وظایف پیوستگی: هدف از آن پیوند با دیگران و سازگاری با دگرگونی­های حادث از پیوند است.

- وظیفه اطلاعاتی: موجب افزایش استدراک از طرف مقابل جریان ارتباطات یا افزایش اطلاعات می­شود.

- وظیفه تأثیرگذاری: به منظور نفوذ در دیگران.

- وظیفه تصمیم­گیری: برای تصمیم­گیری درست، در جهت منافع فردی یا سازمانی.

- وظیفه تصدیق: دربرگیرنده پذیرش مداوم یا غیر مداوم یک فکر، باور، رفتار، محصول، تصمیم و ... است.

به هر حال روابط عمومی از جایگاه ویژه­ای در سازمان اداری برخوردار است، از این رو باید مدیران سازمان­ها بیش از پیش توجیه شوند تا در گزینش کارکنان این بخش، علاوه بر تخصص و تجربه مناسب، به خصوصیات شخصیتی آنان نیز توجه کنند و آینه تمام­نمای فعالیت­های خود را به دست کسانی بدهند که بتوانند با بهره­مندی از صفات مطلوب خود، آن را شفاف­تر و مؤثرتر نشان دهند.

 

منابع

- فرهنگی، علی اکبر؛ «ارتباطات انسانی»، جلد اول.

- رضازاده، حمیدرضا؛ «درآمدی به روان­شناسی خود»

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد