شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، لیندا رانکرد- من نمی دانم چه تعداد از شما اخیرا برنامه محبوب تلویزیونی پارک ها و تفریح را تماشا می کنید اما اگر شما این برنامه را دیده باشید شما شانس این را دارید که لوگوی انجمن حفظ پارک های ملی را در سمت راست دیده باشید.
آخر فصل ششم این برنامه به یافت لسلی در شهر گروستان می پردازد که تصمیم گیری های حرفه ای را برای ارتقای این شهر به سطح فدرال انجام می دهد و این کار با بهره مندی این شهر از خدمات پارک ملی انجام می شود.
میان بخش های اپیزودها توسط لیدی میشل اوباما، نوازندگان ویلکو و جینوواین اپیزود پایانی آن نیز به صنگ های قیمتی توسط مرد دیوانه جان هام پایان می یابد. این برنامه قدرتمند با ستارگانی اسباب خنده مخاطبان را فراهم می کرد. برای انجمن حفاظت از پارک های ملی، میهمان ویژه باعث هیجان بیشتر می شد و فرصت برای گنجاندن لوگوی ما را در یک برنامه محبوب فراهم می کرد.
ما این فرصت خوب را داشتیم که در طی این برنامه محبوب توسط یکی از اعضای سابق هیئت مدیره مان مورد تشکر قرار گیریم.
تولید کننده اجرایی برنامه به دنبال برخی بینش ها در کار با خدمات پارک ملی بود و در فصل پایانی پرسید که آیا انجمن حفاظت از پارک های ملی می خواهد که نامش را به یکی از پارهای ملی کنفرانس در آخر فصل اعطا کند.
در حالیکه پارک ها و تفریح یک نمایش طراحی شده است است که از سناریوی زندگی عادی به منظور روبرو شدن با محل هایی مانند پارک های ملی استفاده می کند تا در شرایط شات داون دولت، کمبود بودجه های دولتی و کنفرانس های پارک ها مخاطبان را آگاه کند.
طی 23 سال کار با انجمن محافظت از پارک های ملی اگر از من بپرسند که آیا حاضری که با این سازمان همکاری کنی؟ می گویم: «بله». این یکی از آسان ترین تصمیماتی است که من می توانم به راحتی آن را بگیرم. چراکه این برنامه به راحتی و بدون هیچ هزینه ای باعث شد که ما لوگوی خودمان را با وضوح بالا به اشتراک بگذاریم و همچنین برند انجمن محافظت از پارک های ملی را با خودمان داشته باشیم و هدایا تبلیغاتی خودمان را نیز نشان دهیم. و البته از آنجا که مجری برنامه قبول کرد که رئیس از کلاه آرم دار و لباس آرم دار استفاده کند و از لیوان آرم دار بنوشد، داستان به مراتب برای ما بهتر شد!
برنامه به سوی بهار یک هفته قبل از این برنامه پخش شد و ما تله کنفرانسی با تولید کننده برنامه داشتیم و تیم روابط عمومی ما درباره راه هایی که ما می توانیم فینال را ترویج کنیم صحبت کردند که از آنجا که شانس با ما بود فینال نیز در هفته پارک های ملی پخش می شد. این یک جشن هفتگی بود که هرچیزی که در پارک ملی ما اتفاق می افتاد را پخش می کرد. متاسفانه عیش ما منقص شد چراکه به ما خبر دادند که بخش هایی از کنفرانس که آرم ما نشان داده می شد در بخش سانسور، حذف شده بود. عهد ما برای ساخت لیموناد از لیمو سبب شد که ما با یک استراتژی ارتباطی یکپارچه در شبکه های اجتماعی فعالیت خودمان را گسترش داردیم.
با استفاده از همراهی اعضای ما و حامیان و از طریق روابطی که با تیم تولید کننده برنامه برقرار کریم توانستیم به عکس های فینال، ویدئو کلیپ ها، و نمایش لوگو و کمک رسانی مان را دریافت کنیم. ما پیام ایمیلی را پیشنویس ومیان 350 هزار نفر از طرفدارانمان توزیع کردیم. تمرکز پیام بر راه های خوب برای جشن هفته پارک های ملی بود که بر فعالیت های خارج از سازمان می پرداخت. اما منجر به مواردی در فینال و نمایش اجمالی از لوگوی ما شد. در آخر نیز ما لینک هایی را در پیام های ایمیلی منتشر کردیم و پیام های ترویجی متناسب با توییتر نیز تولید کردیم. برخی از این توییت ها نیز توسط پارک و تیم تفریح بازتوییت شد. هماهنگی با سازمان ما با بیش از 324 هزار تعقیب کننده در توییتر نشان داده شد.
وقتی بخش فینال پخش شد، تیم رسانه اجتماعی انجمن حفاظت از پارهای ملی توییتی زنده ترتیب داد که از هاشتگ پارک ها و تفریح استفاده کرد و امتیاز ترویج توییت را برای به اشتراک گذاری درباره ارتباط با انجمن حفاظت از پارک های ملی را برای نمایش حمایت ما از پار در زندگی واقعی نشان داد.
در نهایت ما با بهره گیری از توییتر، فیسبوک، لینکداین و سایر رسانه های اجتماعی توانستیم چندین هزار هوادار دیگر به هوادارنمان اضافه کنیم ضمن اینکه این تعداد به سرعت در حال گسترش است.
موفقیت در توییت ها باعث شد که ما لینک های زیادی را از پارک های ملی در سراسر جهان دریافت کنیم و در نهایت این بهره گیری از یک فرصت بود که در این یادداشت به آن پرداخیم. یعنی واحد روابط عمومی نباید تنها به پخش و ارائه خودش در رسانه های جمعی بپردازد بلکه فرصت ها و رویدادها می توانند در سایر فضاها نمایش داده شوند و مهم استراتژی است که روابط عمومی برای نمایش خودش در این فضاها به خرج می دهد.
منبع: http://www.prnewsonline.com/featured/2014/06/19/pr-insider-at-the-intersection-of-pr-and-fiction/?hq_e=el&hq_m=2902116&hq_l=10&hq_v=472ca672b1
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
http://shara.ir
Iranian Public Relations News Network(shara)
http://en.shara.ir/login.php
http://www.irancpr.ir/fa/?current=home
|