درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 05:54   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12036صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیچهارشنبه، 25 تیر 1393 - 07:37
منابع خبری اینترنتی برای روابط عمومی ها
برای روابط عمومی ها در فضای اینترنت امکانات گسترده ای وجود دارد که استفاده از هرکدام از آنها در جای خودش می تواند روند اطلاع رسانی را سرعت بخشیده و باعث شود که محتوای تولیدی روابط عمومی عده بیشتری از مخاطبان را در برگیرد. در این یادداشت به این موضوع می پردازیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برای روابط عمومی ها در فضای اینترنت امکانات گسترده ای وجود دارد که استفاده از هرکدام از آنها در جای خودش می تواند روند اطلاع رسانی را سرعت بخشیده و باعث شود که محتوای تولیدی روابط عمومی عده بیشتری از مخاطبان را در برگیرد. در این یادداشت به این موضوع می پردازیم.


• خبرگزاری ها:
در روابط عمومی سنتی بریده جراید جایگاه خاصی دارد، چرا که آشنایی و کسب اطلاع از آنچه در اطرافمان می گذرد یکی از کارهای روزمره ماست، در حالیکه دستیابی به خبر از طریق اینترنت راه بسیار ساده و سریعی است و از آنجا که سرعت و تازگی یکی از عناصر مهم خبر است بدست آوردن اخبار آنلاین هم از دیگر مشخصات این روش است.
امروزه در سراسر جهان خبرگزاری ها از سایت های بسیار پربیننده هر کشوری است که با استفاده از آرشیوهای قوی عکس و مصاحبه ها و گزارشهای خبری جدید ویژگیهای منحصر به فردی هستند برخی از آنها تا 300 مرتبه در طول در روز، روز آمد یا (update) می شوند. سایت شارا در طول روز به طور متوسط بین 20 تا 30 بار به روز می شود که برای یک سایت تخصصی فوق العاده است.


• شبکه های خبری تلویزیون اینترنتی:
پیشرفت دانش ماهواره ای و ابزارها و فناوریهای دیجیتال موجب گسترش تعداد کانالهای تلویزیونی و رادیویی شد. اما این شبکه ها امروز در اینترنت نیز به شکل بی بدیلی رشد پیدا کرده اند و اگرچه هنوز به دلیل کندی سرعت اینترنت در ایران تلویزیون های اینترنتی جایگزین خوبی برای تلویزیون های دیجیتال یا آنالوگ به حساب نمی آیند اما استفاده از آنها برای بسیاری از کشورهای جهان متداول می باشد.


• روش های پخش برنامه های خبری در اینترنت :
1. پخش زنده: پخــش زنده برنامه ها از راه اینترنت از مهمترین کاربردهای سایتهای شبکه های تلویزیونی است. هزینه بالای پخش ماهواره ای موجب شده است که پخش زنده در سایت با مخارج کمتر توسعه یابد، ضمن اینکه، ماهواره در نقاطی از جهان در دسترس نیست، ولی اینترنت و دسترسی بر آن در سراسر جهان امکان پذیر است.
2. پخش اختیاری: (Video – on demand): این مفهوم به معنی آن است که بیننده سایت قادر است از میان فهرست برنامه های هر روز هرکدام را که مایل است برگزیند. در واقع بیننده هرچیزی را در هر زمانی که دلش می خواهد می بیند نه زمانی که برنامه پخش می شود. این نوع از پخش در آینده ای نزدیک در فرستنده و گیرنده های جدید به نام Interactive T.V. یا تلویزیونهای تعاملی دوطرفه بکار گرفته خواهد شد.
3. پوشش لحظه ای خبری: انتشار خبر به سریعترین و کامل ترین شکل ممکن از اهداف بزرگ هر شبکه خبری است. پخش تلویزیونی به دلیل ماهیت خاص خود امکان پوشش لحظه به لحظه چند خبر همزمان را ندارد، در مقابل شبکه های تلویزیونی اینترنتی این توانایی را دارند که در آن از تصاویر متحرک، متن، عکس، صدا و اشاره گرهایی به اخبار و سایتهای مرتبط با موضوع نیز استفاده می شود.


• مهمترین کاربردهای اینترنت در شبکه های خبری تلویزیونی
1. دریافت واکنش های مخاطبان
در اینترنت مخاطبان می توانند به وسیله ابزارهایی خاص به طور مستقیم و بی واسطه نظر خود را به گردانندگان تلویزیون انتقال دهند. در اصل مخاطبان، تحلیل و نظر خود را در مورد برنامه بنویسند به نحوی که در معرض دید دیگر بینندگان سایت قرار گیرد. حتی در مواردی مخاطبان با افزودن اطلاعات خود خبر را تکمیل می­کنند.
2. اعلام فهرست برنامه ها:
3. اینترنت به شبکه های تلویزیونی امکان می دهد تا فهرست برنامه­های خود را در معرض دید بگذارند و در صورت نیاز در هر زمان آن را تغییر دهند.
4. انتشار متن برنامه ها:
متن پیاده شده مصاحبه ها، متن گزارشها و امثال آن مخاطبان زیادی دارد، چرا که دست نوشته متن بسیاری از برنامه های تلویزیونی برای مخاطبان جاذب هستند.
1. ارائه بایگانی برنامه ها:
نگهداری برنامه های ارزشمند در درازمدت ارزش زیادی برای محققان و مخاطبان عادی دارد. بنا به نظر مدیران هر سایت اینترنتی امکان دسترسی همگان یا عده ای خاص را به این مجموعه ها ممکن می کند. این مجموعه ها می توانند شامل برنامه های قدیمی باشند که ارزش تحقیقی تاریخی دارند، بایگانی برنامه های هفتگی نیز برای مخاطبان جالب و قابل استفاده خواهد بود.


با استفاده از این پتانسیل ها در اینترنت روابط عمومی می تواند از قدرت معتنابهی در جهان دیجیتال بهره مند شود.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد