درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 15:47   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11934صفحه نخست » جمعه، 20 تیر 1393 - 10:22
بایدها و نبایدها در سرآمدی روابط عمومی
چندسالی است که سازمان استاندارد نیز وارد حوزه روابط عمومی شده است و تندیس و لوح استاندارد روابط عمومی را به برترین های روابط عمومی اعطاء می کند. اما سوال اینجاست که آیا می توانیم در این اوضاع نابسامان روابط عمومی در کشور سخن از استانداردها و سرآمدی روابط عمومی بزنیم؟
  

چندسالی است که سازمان استاندارد نیز وارد حوزه روابط عمومی شده است و تندیس و لوح استاندارد روابط عمومی را به برترین های روابط عمومی اعطاء می کند. اما سوال اینجاست که آیا می توانیم در این اوضاع نابسامان روابط عمومی در کشور سخن از استانداردها و سرآمدی روابط عمومی بزنیم؟

 

به گزارش سیتنا، "حسن موسوی" کارشناس روابط عمومی در یادداشتی افزوده است: چندی پیش در نامه ای با امضای علی یونسی رو به نیره پیروزبخت، رئیس سازمان استاندارد ایران این موضوع به چالش کشیده شده بود. علی یونسی با اشاره به عقب افتادگی ایران در حوزه روابط عمومی نسبت به آنچه در جهان می گذرد و در عین حال اعطای درجه های سرآمدی به روابط عمومی ها در مقیاس وسیع و در مقابل دریافت هزینه ای ناچیز، از پیروزبخت پرسیده بود: آیا ما در روابط عمومی های کشور سالانه این همه سرآمد داریم؟

 

وی در ادامه با ارائه توضیحات بیشتر در خصوص این نشان ها و علائم با تایید سازمان استاندارد می گوید: موسسه اعطاکننده این جایزه سالانه حداقل در پنج مرحله مبادرت به اهدای جایزه می نماید. اولی آن در 27 اردیبهشت برگزار شد که به 60 نفر جایزه اهدا نمود و حداقل دو یا سه مراسم دیگر تا پایان سال توسط این موسسه برگزار می گردد که همه آن بدون ارزیابی و در قبال پرداخت پول است؟ اگر این سازمان این اجازه را داده بفرماییدبراساس چه معیاری بوده چون انجمن های روابط عمومی در این زمینه از صلاحیت بیشتری برخوردارند و اگر غیر از این است چرا این سازمان سکوت اختیار کرده است؟

 

حقیقت اینجاست که استانداردسازی روابط عمومی در ایران بیشتر از یک روند پر طمطراق و پر سرو صدا نیازمند علمی شدن است. ما در دنیا این استانداردها را داریم و این استانداردها بر مبنای امکانات، ابزارها، آموزش ها، پتانسیل های و دیگر شرایطی که موسسه تعیین می کنند و به منظور تشویق روابط عمومی ها برای کار بیشتر و بالا بردن کیفیت کارشان اعطاء می شود. اما وقتی تعداد زیادی از موسسات موفق به دریافت این استانداردها می شوند، نمی تواند نشانه استانداردسازی واقعی در عرصه روابط عمومی باشد. به ویژه در شرایطی که هنوز روابط عمومی در کشور جایگاه خودش را به عنوان یک نهاد پیشرو پیدا نکرده است.

 

در واقع استفاده ناصحیح از مشروعیت سازمان استاندارد به عنوان یک نهاد دولتی و قانونی می تواند لطمات جدی بر پیکره روابط عمومی کشور باشد که هنوز نتوانسته بر روی زانوان خود بایستد.

 

برگزاری جشنواره ها و مراسم اعطای تقدیر از روابط عمومی و چهره های شاخص این عرصه بیشتر نیازمند حضور خود موسسات و انجمن ها و نهادهای مرتبط با این حوزه است تا یک نهاد استاندارد کمی به نام سازمان ملی استاندارد!به واقع سازمان استاندارد هیچ مشروعیتی برای اعطای این عنوان ندارد و در این میان از عنوان آن سوء استفاده می شود.

 

اینکه موسسات خصوصی روابط عمومی امروز در کشور بتوانند خودشان به تنهایی و بدون تکیه بر بخش های دولتی فعالیت های استانداردسازی را پیش ببرند چیزی است که در دنیا اتفاق می افتد و بهتر است سازمان استاندارد از این قائله بیرون بیاید.

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
حبیب رضایی
| 1393/4/21 - 04:47 |     0     0     |
این آقای ... هم شورش رو در آورده


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد