درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 15:06   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11878صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 16 تیر 1393 - 06:58
ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی جز لاینفک زندگی امروز
علیرضا حسن زاده - مدیر روابط عمومی موسسه اعتباری ثامن - جهان امروز و یا به زبانی دیگر عصر اطلاعات بگونه ای تعریف و شکل گرفته که قدرت در دست افراد و جوامعی می تواند باشد که قوی ترین شبکه های ارتباطی و اطلاعاتی را در دست دارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- جهان امروز و یا به زبانی دیگر عصر اطلاعات بگونه ای تعریف و شکل گرفته که قدرت در دست افراد و جوامعی می تواند باشد که قوی ترین شبکه های ارتباطی و اطلاعاتی را در دست دارند، به عبارت دیگر جهان امروز درگیر فراهم نمودن بستری است که اطلاعات را برای همگان به ارمغان می آورد از سیستم های دیجیتالی تا لوازم صوتی و تصویری و بستر اینترنت کشورها.

در واقع با مطرح شدن این بحث به تاثیر وسایل ارتباط جمعی در جوامع می رسیم که با هدف، پاسخگویی به نیازهای متنوع مخاطبان پدید آمده است و نقش تعیین کننده ای در سرنوشت دولتها و ملتها و حتی سازمانها ایفا کرده است.

تعدد و تنوع نیازها و سلیقه‌ها و همچنین تنوع وسایل ارتباط جمعی موجب می‌شود رسانه‌ها برای جلب مخاطبان بیشتر در پاسخگویی به نیازهای آنان با یکدیگر به رقابت بپردازند.در واقع این رسانه‌ها هستند که بین اطلاعات و معلومات و گفتمان‌های پراکنده‌ای که در محیط اجتماعی جریان دارند و ما بدان‌ها از طریق همین رسانه‌ها دسترسی پیدا می‌کنیم نوعی پیوستگی و انسجام بوجود می آورند.

در جهان امروز رسانه، تنها شکل دهنده رفتار و ساختار فرهنگی نیست، بلکه رسانه در تعاملی مستمر با سازمان‌های رسمی فرهنگی و بطن جامعه قرار می‌گیرد. به روایتی، کنترل دولت و حضور نهادها و سازمان‌ها که تا اندازه‌ای متأثر از رسانه است، حاصل این تعامل طی زمان، منجر به تغییر فرهنگ در تمام زمینه‌ها اعم از : اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود.

در کلامی کوتاه : جهان امروز جهان ارتباطات و رسانه هاست، رسانه ها به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی کارکرد انتقال فرهنگ هاو ارزش های جامعه را به عهده گرفته اند، پس دور از ذهن نیست گفتن این واقعیت که ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی جز لاینفک زندگی امروز تمامی جوامع است.

امروزه رسانه‌ عنصری از فرهنگ است که به فرهنگ در جوامع صنعتی تبدیل شده یعنی رسانه توانسته خود را در قالب روحی در کالبد این عصر جای دهد.واقعیت این است که جهان امروز نقطه اثر جدیدی را در صورتهای فرهنگی و اجتماعی لحاظ کرده است. اساس این تحول، دگرگونی در نظم نظام ارتباطی است که در کمتر از سه دهه چهره جهان را تغییر داده است.

یعنی رسانه‌ها تبدیل به یکی از نهادهای ضروری جامعه شده اند که تأثیر بسزایی بر طرز فکر و نگرش اقشار مختلف جامعه می گذارد. نقش بازسازی رسانه‌ در عرصه اطلاعات و ارتباطات و فرهنگ بسیار مشهود است. تا جایی که به گفته مک لوهان، در این دهکده جهانی ، ملت‌ها چنان به یکدیگر نزدیک می‌شوند و به فرهنگی مشترک دست می‌یابند که زبان مشترک جهانی را شکل می‌دهند.

در دوران پست مدرن امروزی که سرعت، حرف اول را می‌زند؛ زبان‌های انسان‌ها مبدل به اولین رسانه‌ موثر شده است. سرعت انتقال اطلاعات با سرعت نور برابری می کند ، و اشتراک اطلاعات و اخبار هر دو سوی جهان را بهم نزدیکتر کرده است. وقتی صحبت از عصر جهانی شدن ارتباطات ، اخبار و اطلاعات می‌شود؛ نمی‌توان فرهنگ را محدود به یک مکان و جغرافیای خاص دانست، بلکه بدیهی‌است که فرهنگ نیز جایگاه جهانی خود را یافته است. در واقع رسانه‌ها به گونه‌ای هستند که جامعه جهانی را تحت تأثیر قرار می‌دهند. نقش غالب رسانه‌ها در فرهنگ نه فقط به خاطر بازتاب فرهنگی که با شرکت در فرهنگ‌سازی باز تعریف گشته.

حضور همه‌جایی رسانه موجب شده که رسانه جزء لاینفک زندگی خانواده‌ها شود. این فرایند همه ی مرزهای سنتی فرهنگی را در هم شکسته. این فرهنگ رسانه‌ای است که همه خانه‌ها و خانواده‌ها را غرق در اطلاعات و اخباری کرده که هر خبر و داده‌ای نمادی است از فرهنگی که از آن بر می‌آید. بنابراین این فرهنگ‌ها هستند که امکان جا به جایی و عبور از مرزهای ملی و محلی را یافته و هم اکنون خانه‌ها نیز جایگاهی برای بروز و ظهور فرهنگ رسانه ای شده‌اند.

پس لازم است تمام سازمانها و نهاد ها همسو با این جریان جهانی با استفاده از قدرت بی منازع رسانه در رسیدن به نقطه آرمانی خود استفاده لازم را نموده و به هدف نهایی خود یعنی رشد و بالندگی هم راستا با رفع نیازهای مخاطبان خود بپردازند.

سازمانهایی که علاوه بر اشرافیت بر این واقعیت از همراهی با این جریان دوری می کنند ، دچار عقب افتادگی از رقبا و نیز ایجاد فاصله با مخاطبان هدف خود می شوند ، که تاثیرات عمیقی بر روند رشد، حفظ وضعیت موجود در بازار رقابت، عرصه اقتصادی و ماهیت وجودی خود خواهد شد. تنها راه حل و برون رفت از این مهلکه عظیم شناخت رفتار رسانه ، وسایل ارتباط جمعی و استفاده از نیازسنجی به روز برای خلق خدماتی برابر با خواسته های مخاطبان، است.

در نهایت می توان نتیجه گرفت سازمانهای پیشرو و مدرن امروزی با در نظر گرفتن تمامی ابزار و امکانات موجود در فضای کشور و جهان می بایست راه پر پیچ خم خود را در راستای جلب رضایت حداکثری مخاطبان خود با ایجاد رابطه ای نزدیک ، تعاملی و دوسویه از طریق رسانه هموار ساخته و به قله های رفیع اقتصادی و مشتری مداری دست یابند.



 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
| 1393/4/22 - 10:27 |     0     0     |
عالی بود


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد