درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 09:04   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11840صفحه نخست » یکشنبه، 15 تیر 1393 - 06:31
بازاریابی و تبلیغات
بررسی وضعیت انرژی های تجدیدپذیر آمریکا، اتحادیه اروپا و ایران با تأکید بر حوزه « بازار سبز» و محیط زیست
به طور کلی عدم توجه به مسائل زیست محیطی و عدم تحرک و توجه کشورها به خصوص کشورهای در حال توسعه به مسائل زیست محیط در قالب ایجاد یک محیط سبز، باعث شده که بسیاری از منابع فسیلی کشور به هدر رفته و خطرات انسانی را به وجود بیاورد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به طور کلی عدم توجه به مسائل زیست محیطی و عدم تحرک و توجه کشورها به خصوص کشورهای در حال توسعه به مسائل زیست محیط در قالب ایجاد یک محیط سبز، باعث شده که بسیاری از منابع فسیلی کشور به هدر رفته و خطرات انسانی را به وجود بیاورد.
عدم پایان ناپذیر سوخت های فسیلی در دنیا باعث یک حرکتی مدون در کشورهای توسعه یافته شده که این کشورها در حین ا ایجاد محیطی سبز، اقدام به حرکت به سمت ابرقدرت شدن در بازار سبز، از طریق توسعه انرژی های تجدیدپذیر هستند.
از این رو در این مقاله سعی شده با استفاده از روش تحلیل - توصیفی اقدام به بررسی وضعیت کشورهای موفق دنیا در انرژی های تجدیدپذیر پرداخته و سپس سهم کشورهای(شرکت های) جهان نیز به صورتی درصدی ارئه و مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد
از طرف دیگر کشور وضعیت ایران نیز در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت که در واقع این نتیجه گیری حاصل شد که ایران موفقیت چندانی در حوزه ی انرژی های تجدیدپذیر نه در سهم خود در کاهش مابع فسیلی و نه در بازار سبز جهانی توانسته حرکت مدون و قابل توجهی داشته باشد از طرف دیگر در پایان نیز راهبردهایی برای ایران در حرکت به سمت توسعه بازار سبز یا محیط سبز نیز ارائه شده است.


واژگان کلیدی: انرژی های تجدیدپذیر، بازار سبز، محیط سبز، تحلیلی - توصیفی.


مقدمه:
امروزه بشر با دو بحران بزرگ روبه رو است که بیش از آنچه در ظاهر به نظر می رسد با یکدیگر مرتبط می-باشند. از یک سو جوامع صنعتی و شهرهای بزرگ با مشکل آلودگی محیط زیست مواجه اند و از سوی دیگر مشاهده می شود که مواد اولیه و سوخت مورد نیاز ، رو یه کاهش است، چرا که منابع فسیلی از جمله مواد غیر قابل تجدید پذیر است. اثرت مصرف بلای انرژی در محیط زیست آشکار است و برخی تنها راه حل آن را در کاهش مصرف انرژی می دانند.
گسترش روزافزون نیاز به انرژی و محدودیت منابع فسیلی، افزایش آلودگی محیط زیست ناشی از سوزاندن این منابع، بحث گرم شدن هوا و اثرات پدیده گلخانه‌ای، ریزش باران های اسیدی و ضرورت متعادل نمودن نشر CO2 همگی لزوم صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی و توجه مضاعف به استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر را ایحاب می کند.
به طور کلی منابع انرژی را می توان به دو گروه تقسیم بندی نمود: 1- منابع انرژی تجدید پذیر که در آنها انرژی از جریان تکراری یا پیوسته انرژی که در محیط زیست به طور طبیعی در حال وقوع است بدست می آید مانند انرژی خورشیدی، انرژی باد، انرژی زمین گرمایی، انرژی جزر و مد دریا و... دانست 2- منابع انرژی تجدید ناپذیر که در آنها منابع استاتیکی انرژی که تنها می تواند با دخالت بشر آزاد شود و تا قبل از آن به صورت ذخیره است، تأمین گردد. سوخت های فسیلی از قبیل زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی در آن گروه قرار می گیرند.
دسترسی کشورهای درحال توسعه به انواع منابع جدید انرژی، برای توسعه اقتصادی آنها اهمیت اساسی دارد و پژوهش های جدید نشان داده که بین سطح توسعه یک کشور و میزان مصرف انرژی آن، رابطه مستقیمی برقرار است. با توجه به ذخایر محدود انرژی فسیلی و افزایش سطح مصرف انرژی در جهان فعلی، دیگر نمی توان به منابع موجود انرژی متکی بود.
درکشورما نیز، با توجه به نیاز روز افزون به منابع انرژی و کم شدن منابع انرژی فسیلی، ضرورت سالم نگه داشتن محیط زیست، کاهش آلودگی هوا، محدودیت های برق رسانی و تأمین سوخت برای نقاط و روستاهای دورافتاده و... استفاده از انرژی های نو مانند: انرژی باد، انرژی خورشید هیدروژن، انرژی های داخل زمین می تواند جایگاه ویژه ای داشته باشد.


نویسنده :
عارف بهروز
دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد انرژی دانشگاه علامه طباطبائی تهران
 
دانلود فایل PDF مقاله


منبع: TMBA



 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد