درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 14:04   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11764صفحه نخست » سه شنبه، 10 تیر 1393 - 06:49
رابطه هوش هیجانی با گرایش های رفتاری در تصمیمات سرمایه گذاری
تحقیق حاضر ، ارتباط بین هوش هیجانی سرمایه گذار و نتایج تصمیمات وی از منظر، توانایی وغلبه بر گرایشات رفتاری ،که غالبا سرمایه گذاران به ان مبتلا هستند را ، مورد بررسی قرار می دهد .
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تحقیق حاضر، ارتباط بین هوش هیجانی سرمایه گذار و نتایج تصمیمات وی از منظر، توانایی وغلبه بر گرایشات رفتاری ،که غالبا سرمایه گذاران به ان مبتلا هستند را ، مورد بررسی قرار می دهد . هوش هیجانی یک ویژگی روانشناختی است که تعیین می کند ، چطور فرد ، تشخیص می دهد ، درک می کند ، هیجانات خود را کنترل می کند و سپس ان را در حل مشکلات و تصمیم سازی بکار می برد . بر مبنای داده هایی که از سرمایه گذاران بورس اوراق بهادار تهران از طریق دو پرسشنامه "مالی رفتاری" و "هوش هیجانی" بدست امد، مقدار ابتلا به پنج گرایش رفتاری شامل نمایندگی ، حساب داری ذهنی ، زیان گریزی ، اعتماد بیش از اندازه ، خود کنترلی و همچنین بهره هوش هیجانی سرمایه گذاران ، بوسیله ازمون کوتاه شده بار-ان ، مورد سنجش قرار گرفت .
نتایج حاصل از تجزیه وتحلیل داده ها بر اساس ازمون همبستگی ناپارامتری اسپیرمن در اکثر موارد ، ارتباط معنی داری بین هوش هیجانی و گرایشات رفتاری در تصمیمات سرمایه گذاری مشاهده نشد. نتایج ارتباط معنی داری (همبستگی منفی) بین گرایش" اطمینان بیش از اندازه" و هوش هیجانی نشان می دهد، یعنی افرادی که هوش هیجانی بالاتری دارند، کمتر به گرایش اطمینان بیش از اندازه غلبه دارند. افرادی که نمره شاخصه مدیریت استرس هوش هیجانی انها بالا تر است ، بیشتر به گرایش "نمایندگی" غلبه دارند .
افراد دارای تجربه کم ، میانگین نمرات هوش هیجانی بالاتری دارند و ارتباط معنی داری بین هوش هیجانی کلی و دو شاخصه درون فردی و انطباق پذیری ان ، با تجربه سرمایه گذاری دیده می شود ، همچنین افراد با تجربه کم ، بیشتر به گرایش "نمایندگی" مبتلا هستند و تفاوت معنی دار است .
افراد با سطح تحصیلات بیشتر از هوش هیجانی بیشتری بر خوردار، ولی بیشتر به گرایش "حساب داری ذهنی" مبتلا بودند ، و تفاوت معنی دار است .

واژگان کلیدی : هوش هیجانی ، مالی رفتاری ، نمایندگی ، حساب داری ذهنی ، زیان گریزی ، اعتماد پیش از اندازه ، خود کنترلی


مقدمه:
هوش هیجانی توانایی ای است که شخص را قادر می سازد با شناخت، تعبیر و تفسیر ، کاربرد و کنترل احساسات از انها بطور موثر و سودمند،برای استنتاج منطقی ، وحل مسایل و مشکلات ، استفاده کند (مایر و سالوی ، 1990 و 1997 ).
هوش هیجانی توانایی است که فرد را قادر میسازد در موقعیتها و شرایط مختلف احساسات خود را کنترل کند، وبا اعتماد به نفس و تمرکز تصمیمات منطقی اتخاذ نماید. لذا ضروری است به بررسی تاثیر هوش هیجانی بر نتایج تصمیمات سرمایه گذار بر مبنای غلبه بر گرایش های رفتاری پرداخته شود. در صورت حصول نتایج مطلوب می تواند کمک شایانی به سرمایه گذاران ، توسعه ی اقتصاد و دانش سرمایه گذاری باشد.
در بررسی نتایجی که از تصمیمات یک سرمایه گذار بدست امده ، درک و فهم عواملی که در فرایندتصمیم سازی او موثر است ، ضروری می باشد .
هر سرمایه گذار مجموعه گزینه ها و تصمیماتی باید در پیش رو داشته باشد. همچنین باید نقطه بهینه فروش یک سهام را تعیین کند شفرین و استتمن (1985 ) . هنگام اخذ تصمیمات متعدد به عنوان یک سرمایه گذار ، در نظر گرفتن نقش احساسات و هیجانات در فرایند تصمیم سازی بسیار مهم می باشد. برایان تریسی بیان می دارد که عوامل دوگانه در تصمیم گیری فکر و احساس هستند. در واقع، احساس نیروی محرک و برانگیزاننده ذهن است. فکر بدون احسا س، واکنشی در زندگی ما پدید نمی آورد. عقل و هوش منطقی به قدرت استدلال کمک می کند، اما توانایی پیش بینی پیامدهای تصمیم تنها از هوش هیجانی به دست می آید. مهارت استفاده از هوش هیجانی می تواند در لحظه انتخاب به شما کمک نماید و کنترل مؤثر تری برخود و تأثیر مضاعفی بر دیگران داشته باشید. (کاشانی، 1385).

 

دانلود فایل کامل مقاله
 


منبع: TMBA



 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد