درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 17:40   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11666صفحه نخست » چهارشنبه، 4 تیر 1393 - 05:54
بازاریابی و تبلیغات
تجارت الکترونیک الزام توان بقای شرکتها در هزاره سوم
یکی از ضرورت هایی که در محیط پر آشوب دنیای امروزی نقش مهمی دارد تجارت الکترونیک است. تجارت الکترونیک علی رغم نوپا بودن، پیشرفت های شگرفی داشته و به خصوص اخیرا در ایران گرایش به آن زیاد شده است ولی از طرفی دیگر چون کالا در تجارت الکترونیک همانند تجارت سنتی ملموس نیست، یکی از لازمه های مهم در جریان خرید در تجارت الکترونیک مفهوم اعتماد است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  یکی از ضرورت هایی که در محیط پر آشوب دنیای  امروزی نقش مهمی دارد تجارت الکترونیک است. تجارت الکترونیک علی رغم نوپا بودن، پیشرفت های شگرفی داشته و به خصوص اخیرا در ایران گرایش به آن زیاد شده است ولی از طرفی دیگر چون کالا در تجارت الکترونیک همانند تجارت سنتی ملموس نیست، یکی از لازمه های مهم در جریان خرید در تجارت الکترونیک مفهوم اعتماد است. از این رو این مقاله سعی دارد رابطه اعتماد و تجارت الکترونیک را که گاهی به عنوان حلقه مفقوده در مباحث تجارت الکترونیک مطرح است را بررسی کند. این مقاله ابتدا به مفهوم تجارت الکترونیک می پردازد و با نگاهی گذرا به آغاز این نوع از تجارت الکترونیک در ایران را بیان کرده و انواع و ابعاد اعتماد را بررسی می کند. سپس استراتژی های ایجاد اعتماد در مشتریان و اهمیت اعتماد در تجارت الکترونیک را مورد بحث قرار داده است. با اعتمادسازی بین بنگاه و بنگاه یا بنگاه و مشتری در تجارت الکترونیک می توان روابطی را که بر اساس اعتماد دوطرفه است ایجاد نمود و فرآیند تجارت الکترونیک را تسهیل و تسریع نمود و سبب رشد آن شد.

 

واژگان کلیدی: اعتماد، تجارت الکترونیک، فناوری اطلاعات 

 

مقدمه:
امروزه تجارت الکترونیک به سرعت در حال نفوذ به سازمان هاست و تاثیر عمیقی بر روی تجارت همانند زندگی معمولی مردم گذاشته است و مرزهای بین سیستم های اطلاعاتی و تجارت الکترونیک به سرعت در حال محو شدن است. از سوی دیگر، توسعه تجارت الکترونیک مسائل جدیدی را در عرصه بین المللی مطرح نموده است. از آنجا که خریداران و فروشندگان از کشورهای مختلف جهان به وسیله فناوری های ارتباطی تجارت الکترونیک با یکدیگر مرتبط می شوند، لزوم توجه به مسائل اخلاقی، فرهنگی و اعتمادی بیشتر می شود. به طور کلی در تجارت اینترنتی خطرهای زیادی مطرح می گردد و روز به روز بر شدت دشواری ایجاد و تقویت روش هایی برای تجارت مطمئن و امن در اینترنت افزوده می گردد، به عنوان مثال چگونه می توان به صحت و قانونی بودن امضای مجازی در فضای اینترنت، اطمینان یافت. این دسته پیچیدگی ها بیان کننده این حقیقت می باشند که امکان رخ دادن اشتباه در تجارت الکترونیکی وجود دارد. در این میان خدمات ایجاد اعتماد از عوامل عمده ای است که منجر به اطمینان بیشتر در ارتباط با استفاده از اینترنت می گردد و همواره به عنوان عاملی اساسی در موفقیت تجارت الکترونیک در نظر گرفته می شود. مفهوم خدمات اعتماد، بحث جدیدی در تجارت نیست، بلکه تجارت همواره شاهد حضور مؤسسات قانونی مالی و بیمه که باعث به وجود آمدن اعتماد و اطمینان در قراردادهای تجاری می گردد، بوده است.

 

نویسندگان:

دکتر روزبه حبیبی استادیار دانشگاه پیام نور
زهرا حاجتی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بیمه
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

دانلود فایل کامل مقاله

 

منبع: TMBA

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد