درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 18:45   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11659صفحه نخست » جهان روابط عمومیسه شنبه، 3 تیر 1393 - 20:34
اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات: اسکات کاتلیپ
اسکات کاتلیپ مسوول روزنامه نگاری و ارتباطات جمعی در UGA از پیشگامان تدریس روابط عمومی بود و از سال 1976 تا 1983، رییس دانشکده روزنامه نگاری و ارتباطات جمعی در دانشگاه Grady College بود. وی در 18 آگوست در شهر مدیسون در ایالت ویسکانسین درگذشت. وی به سرطان مبتلا شده بود.
  

اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات: اسکات کاتلیپ

 


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اسکات کاتلیپ مسوول روزنامه نگاری و ارتباطات جمعی در UGA از پیشگامان تدریس روابط عمومی بود و از سال 1976 تا 1983، رییس دانشکده روزنامه نگاری و ارتباطات جمعی در دانشگاه Grady College بود.

 

 وی در 18 آگوست در شهر مدیسون در ایالت ویسکانسین درگذشت. وی به سرطان مبتلا شده بود.


وی مسوول پرفروش ترین کتاب های روابط عمومی در تاریخ می باشد. همچنین به عنوان یکی از پیشگامان ارئه درس روابط عمومی به عنوان یک رشته دانشگاهی شناخته شده است. یکی از مجله های معتبر، او را یکی از چهره های معتبر روابط عمومی در قرن 20 معرفی کردند.


او به عنوان استاد ناظر در سال 1975 ژانویه به Grady Gollege‌ آمد و در ژوئن همان سال رییس دانشکده شد.


بعد از کناره گیری از این مقام در سال 1983، تا سال 1985، که باز نشسته شد به عنوان استاد دانشگاه و مدرس روابط عمومی فعالیت کرد. سال های آخر عمرش را در مدیسون سپری می کرد. قبل از اینکه به UGA بیاید، 29 سال را در هیات علمی دانشگاه ویسکانسین در رشته ارتاطات جمعی و روزنامه نگاری گذراند و همان جا بود که رشته روابط عمومی را بنیان گذاشت.


او دستیارAllen H.Center در چاپ کتاب «روابط عمومی موثر» در سال 1952 بود که 7 بار تجدید چاپ شد ویکی از بهترین کتاب ها در این زمینه است. در سال 1997 کتاب او به نام «قدرت نامرئی» اولین داستان تاریخی روابط عمومی در آمریکاست که آغاز این حرفه تا 1960، چاپ شد.


 PR Week، روزنامه روابط عمومی در سایه تحقیقات و مطالعات فراوان از او به عنوان کسی یاد برد که شیوه های آموزشی را برای نسل آینده مدرسین به یادگار گذاشته است.


Bill Adam_ رییس دانشگاه فلوریدا:
به نظر من، اسکات حلقه بین روابط عمومی سنتی و روزمره بود. او نقش به سزایی در رشد و تکامل این علم داشت و مرگ او مطمئنا پایان یک دوره مهم در تاریخ روابط عمومی است.


Bettsy Plank _ دانشگاه شیکاگو:
او یک اسطوره در روابط عمومی است. او سختکوش و مخالف فعالیت های تئوریک بود. او ما را وارد عرصه روابط عمومی رقابتی کرد و به نظر من این کار او مهمترین و ماندگار ترین ارثیه اوست.


James E.Grunig_ رییس دانشگاه ارتباطات دانشگاه مریلند:
او بنیانگذار آموزش روابط عمومی بود. او روابط عمومی را فراتر از یک زیر مجموعه رشته روزنانه نگاری ارتقا داد. او در کتاب «روابط عمومی موثر» دانش تحقیقاتی و نظم مدیریت را با هم ترکیب کرده است.


یک خاطر: از Glen M.Broom ‌درباره اسکات کاتلیپ
وقتی که اسکات برای تصدی پست مدیریت به دانشگاه جورجیا آمد، من دارای مقام مسوول روابط عمومی در دانشگاه ویکسانسین بودم. وقتی که شنیدم که مردم می گویند من جای اسکات را گرفته ام، من به آنها توضیح دادم که من فقط از او پیروی کرده ام و هیچ کس نمی تواند جای او را بگیرد.

 

اسکات در سال 1983 را به سن دیگو آمد تا ششمین چاپ کتاب «روابط عمومی موثر» را مدیریت کند که اولین تجربه من در همکاری و دستیاری با او بود. او سه روز را در خانه ما ماند. در حالی که چاپ پنجم کتاب را مرور می کردیم من از این که او چقدر به جزییات وارد است شگفت زده شدم. بیشتر بخش های کتاب، تجربه های دست اول او در آموزس و کار بودند و او توضیح می داد و چرا وچگونه مثلا این بخش باید تغییر پیدا کند. وقتی به روز آوری هال برایس چاپ ششم انجام شد به جز یک بخش، که مورد علاقه او بود، بخش تاریخچه؛ او می گفت این بخش گذر زمان را چشیده است.


رویای اسکات، بر پایه تاریخی بنا شده بود که او آن را در کتابش شناسانده بود. به نظر او روابط عمومی یعنی مسوولیت پذیری اجتماعی و نه صرفا چیزی در خدمت روزنامه نگاری و تجارت و علت علاقه او به بخش تاریخچه روابط عمومی، شناساندن سیر تکامل و شکل گیری روابط عمومی بود. او هم اکنون خود به بخش تاریخچه رواط عمومی تبدیل شده است.


 

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
م یم یارمحمد توسکی
| 1393/4/11 - 12:31 |     0     0     |
سلام
از اطلاعات موجود در سایت خیلی بهرهمند و لذت میبرم
موفق باشید
استادیار جامعه شناسی


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد