شب گذشته 2 تیر ماه سال 93 در آیین اختتامیه نهمین جشنواره انتشارات روابط عمومی ها که با حضور، رییس شورای اسلامی شهر تهران، مشاور روابط عمومی رییس جمهور، رئیس خبرگزاری ایرنا و همچنین دکتر ساروخانی و سایر اساتید و کارگزاران رشته ارتباطات و روزنامه نگاری برگزار شد روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران رتبه اول و دوم در بخش پوستر، فیلم و تیزر را کسب کرد.
به گزارش سرویس شهری خبرگزاری برنا، احمد مسجد جامعی رییس شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم با بیان اینکه تجربه روابط عمومی همراه با زندگی اجتماعی است، گفت: تمام روابط عمومی ها از قدیمی ترین تا جدیدترین شکل خود عناصرمشترکی دارند که قطعا استفاده از تکنولوژی و فناوری های جدید به عنوان استفاده از علم یکی از آن عناصر است.
وی ادامه داد: دیگر موضوع، نگرش معنایی است که هر فرد و جامعه ای برای خود دارد و اخبار و اطلاعات بر اساس آن تهیه تنظیم و منتشر می شود.
رییس شورای اسلامی شهر تهران جنبه دیگر روابط عمومی ها را عنصر هنر دانست و گفت: هنر جنبه دیگر و مهمترین وجه روابط عمومی ها است که بر عکس دیگر جنبه ها تکرار ناپذیر بوده و مبتنی بر خلاقیت های فردی است.
مسجد جامعی با بیان اینکه آموزش در هنر وجود دارد ولی موضوعی که کاری را هنرمندانه می کند خلاقیت است، گفت: به نظر من روابط عمومی کاری هنرمندانه است.
وی با بیان اینکه این موضوع مانع از استفاده از علم در روابط عمومی ها نیست، تصریح کرد: هیچ هنرمندی نیست که از علم بهره نبرده نباشد ولی آنچه هنرمند را متمایز می کند جنبه هنری و خلاقیت وی است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه استفاده از ابزار ها در اولویت دوم قرار دارند، گفت: افرادی بوده اند که علیرغم داشتن بیشترین ابزارهای رسانه ای به دلیل استفاده نکردن از این جنبه، جشنواره ها و اخبارشان نتیجه معکوس در بر داشته است.
مسجد جامعی با بیان اینکه روابط عمومی ها برای موفقیت باید جای خالی ذهن مخاطب را در جامعه پر خبر امروز شناسایی کرده و سرمایه گذاری خود را در این بخش انجام دهند، اظهار داشت: هر روابط عمومی تاثیر گذاری حتما یک عنصر خلاقیت و هنرمندانه درخود دارد که باید آن را شناسایی کرد.
وی در ادامه بر لزوم به حداقل رساندن موضوعات محرمانه در سازمان ها اظهار داشت: روابط عمومی حوزه محرمانه ندارد ضمن اینکه مناسبات امروز به گونه ای است که حوزه محرمانه را به حداقل رسانده است و بازهم آن را کاهش خواهد داد و در چنین شرایطی روابط عمومی ها می بایست اعتماد افکار عمومی را جلب و به گونه ای تاثیر گذار در آن نفوذ کنند و برای تحقق آن نیازمند خلاقیت است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین بر لزوم داشتن صداقت در ارتباط با مخاطبان ضمن قائل شدن احترام تاکید کرد و گفت: پیش از این در یکی از کارخانه های تولید شامپوی خارجی، کارگری به دلیل نارضایتی از کارخانه سیانور در شامپوها ریخت؛ کارخانه هم می توانست این خبر را سانسور کند و هم به اطلاع رسانی صادقانه در خصوص آن بپردازد که وقتی از راهکار دوم استفاده کرد ارزش سهام وی به سرعت ارتقا پیدا کرد.
|