وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است که روابط عمومی ها در شرایط خاص کنونی کشور و فشارهای تحریمی باید علاوه بر انجام رسالت تاریخی خود، تحریم شکن بوده و در فضای کسب و کار امید آفرین باشند.
به گزارش شارا، 'مهدی غضنفری' روز یکشنبه در نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت، معدن و تجارت گفت: هر چند که دشمنان در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش های بسیاری برای به زانو در آوردن ملت ایران انجام دادند، اما تجربه نشان داده که به هیچ عنوان در اهداف خود موفق نبوده اند.
وی ادامه داد: تحریم های اخیر در شرایطی به کشورمان اعمال می شود که تحریم کنندگان مدعی هستند در این فشارها آسیبی به مردم وارد نمی شود و هر چند که ملت ایران به سختی می افتند، اما از اهداف خود عقب نشینی نخواهند کرد.
به گفته وی، هدف تحریم ها ناامید کردن مردم از انقلاب اسلامی است و به همین دلیل با بهره برداری از رسانه های مختلف تلاش می کنند تا فضای ناامید کننده ای را در میان مردم ایران ترسیم کنند، اما غافل از هوشیاری ملت ایران هستند.
غضنفری همچنین گفت که روابط عمومی ها نقش مهمی در پاسخگویی به نیازهای مخاطبان، ارایه به هنگام اطلاعات، افزایش سطح آگاهی ذینفعان و بالندگی دستگاه ها دارند.
وی بر ضرورت ارتباط دو سویه میان روابط عمومی و ذینفعان تاکید کرد و گفت: اداره کردن ارتباطات با ذینفعان در راستای موضوعات استراتژیک یک سازمان با استفاده از ابزار و روش های خاص، فلسفه وجودی روابط عمومی محسوب می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تصریح بر این که، 40 درصد از تولید ناخالص داخلی بر دوش فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت است، افزود: این وزارتخانه با 75 میلیون ذینفع سر و کار دارد که باید به نیازهای آن توجه جدی داشته باشد.
وی معتقد است: روابط عمومی ها منشاء تولید خبر محسوب می شوند و باید دست اندرکاران این حوزه به انعکاس شفاف خبری با در نظر گرفتن ظرافت های مورد نیاز توجه ویژه داشته باشند.
یادآور می شود: نخستین جشنواره دو روزه روابط عمومی های برتر صنعت، معدن و تجارت در چهار سطح فعالیت سازمانی برگزار شد که این بخش ها شامل شرکتهای توسعهای و سازمان های مادر تخصصی، بنگاه های ملی و شرکتهای بزرگ تولیدی و خدماتی، شرکتها و ادارات تابعه در استان ها و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها است. |