درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 06:25   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11624صفحه نخست » خبر یکسه شنبه، 3 تیر 1393 - 05:04
همزمان با نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، کارگاه اینفوگرافیک در روابط عمومی برگزار شد
همزمان با نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی کارگاه اینفوگرافیک در روابط عمومی به همت کارگزار روابط عمومی عصر روز دوشنبه دوم تیرماه سال جاری در محل هتل ارم برگزار شد.
  

همزمان با نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، کارگاه اینفوگرافیک در روابط عمومی برگزار شد

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کارگاه اینفوگرافیک در روابط عمومی با حضور «عادل میرشاهی» مدرس و دبیر سایت شارا با هدف آشنایی کارگزاران روابط عمومی با طراحی اطلاعات به صورت گرافیک، اصول طراحی، ابزارهای مناسب طراحی و غیره، برگزار شد.

 

در این کارگاه که به سفارش انجمن متخصصان روابط عمومی و مؤسسه کارگزار روابط عمومی تدارک دیده شده بود، تلاش شده تا با ارایه آخرین دستاوردهای علمی و کاربردی در حوزه گرافیک های اطلاع رسان، به کارگزاران روابط عمومی مسیری را ارایه دهیم که بتوانند بدون نیاز به گرافیست، اینفوگرافیک های حرفه ای تهیه کرده و از آن برای مقاصد روابط عمومی استفاده نمایند که در ادامه به تشریح مطالب ارایه شده در این کارگاه می پردازیم:

 

تعریف اینفوگرافیک:

توجه مخاطبان به محتوای بصری عملاً روابط عمومی ها را به استفاده از عکس و پوستر فرا می خواند.

 

اینفوگرافیک (Info graphic) یا گرافیک اطلاع رسان در این میان به کمک کارگزاران روابط عمومی آمد. این ابزار می تواند محتوای روابط عمومی را با استفاده از عناصر بصری به گونه ای به مخاطبان عرضه کند که آنها در زمانی کوتاه بتوانند درک قابل قبولی از محتوای ارایه شده بدست آورند. بنابراین برای حضور در عرصه روابط عمومی اینترنتی دو حلقه مفقوده «سئو پی آر» و «اینفوگرافیک» وجود داردکه می توانند به کارگزاران روابط عمومی در خصوص «پدیداری» و «اثر بخشی» اطمینان دهند.

 

اهمیت اینفوگرافیک ها در دنیای امروز:

در روزنامه ها، اینفوگرافیک ها به طور معمول برای نمایش آب و هوا، نقشه ها و نقشه سایت برای رویدادهای دارای ارزش خبری و برای گراف ها جهت ارائه داده های آماری به کار می روند. برخی کتاب ها تقریباً به طور کامل از گرافیک های اطلاع رسان استفاده می کنند. کتاب های دیوید مکالی و بسیاری از کتاب های کودکان از اینفوگرافیک بهره مند شده اند.

 

بازاریابان محتوا و کسب و کارها به قدرت و محبوبیت اینفوگرافیک ها توجه خاصی دارند.

 

کیسمتریک 47 اینفوگرافیک را تنها در مدت دو سال منتشر کرد که به 2 میلیون و 512 هزار و 596 بازدید منجر شد و 41 هزار و 142 لینک از 3 هزار و 741 دامنه منحصر به فرد در همین دوره زمانی به آن داده شد. آنها علاوه بر این 41 هزار و 142 توییت و 20 هزار و 859 لایک دریافت کردند. سایت تخمین می زند که اگر به ازای هر بازدیدکننده 5 سنت دریافت کنیم، تقریباً بالغ بر 125 هزار دلار دریافت کرده ایم. تلاش های اینفوگرافیک و بازاریابی محتوا تنها حدود 25 هزار و 200 دلار هزینه داشته است.


همزمان با نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، کارگاه اینفوگرافیک در روابط عمومی برگزار شد

 

کاربردهای اینفوگرافیک:

اطلاعات آماری: مقیاس هایی نظیر فروش، درآمد، تحقیقات بازار، پیمایش ها.

فرآیندها: تولید، خدمات مشتریان، فروش مویرگی، رهبری، عرضه محصولات.

ایده ها: مفاهیم، تئوری ها، افکار رهبری، ایدئولوژی.

گاهشناسی تاریخی: تاریخ، نظم رویدادها، جدول زمانبندی، برنامه ریزی.

جغرافیا: مکان ها، معیارها براساس منطقه.

آناتومی: مواد، قطعات، فهرست ها.

سلسله مراتب سازمانی: ساختار سازمانی، ارزیابی نیاز ها.

روابط: داخلی، خارجی، مردم، محصولات و خدمات.

شخصیت: انسانی سازی برند، فرهنگ سازمانی.

 

مراحل طراحی اینفوگرافیک:

یک داستان بگویید.

داده های پیچیده را ساده ارائه کنید.

به اشتراک گذاری را تسهیل کنید.

 

منابع معتبر برای تحقیق اینفوگرافیک:

منابع تایید شده دولتی یا مراکز جهانی و رسانه ای

بانک جهانی: www.data.worldbank.org

داده های عمومی گوگل: www.google.com/publicdata/directory

 

چندین نرم افزار کاربردی که به طور روزانه، هفتگی قابل استفاده است و شامل تعداد زیادی از اطلاعات می شود و می توان از آنها در اینفوگرافیک ها استفاده کرد:

آنالیزگر وب: www.google.com/analytics

ابزارهای مدیریت پروژه: www.basecamp.com

ابزارهای مدیریت فروش: www.salesforce.com

ابزارهای بازاریابی ایمیلی: www.Mailchimp.com

 

ابزارهای طراحی اینفوگرافیک:

این نرم افزارها به صورت کاربر پسند طراحی شده اند و به شما اجازه می دهند که اینفوگرافیک های سفارشی بر مبنای خواسته خودتان طراحی کنید. در این قسمت به چند نمونه از این نرم افزارها می پردازیم:

 

نرم افزارهای کاربرپسند پولی یا گزینه خدمات:

«pikto chart» یکی از سرویس هایی است که به شما اجاز می دهد داده های خود را در داخل قالبی که انتخاب کرده اید وارد کنید و یک اینفوگرافیک حرفه ای طراحی نمایید.

 

«Visual.ly» اگر مایل به سرمایه گذاری 1000 دلاری برای اینفوگرافیک خود هستید این یکی از سرویس های پولی است که با برندها کار می کند.

 

«creately» به شما این توانایی را می دهد که دیاگرام های سفارشی ایجاد کنید. این بسته با قیمت های متنوعی ارایه شده است که برخی از آنها رایگان و البته محدود هستند.

 

گزینه های نرم افزاری رایگان:

«Easel.ly» به شما دسترسی کامل به تمام بخش را بدون هیچ هزینه ای ارایه می دهد.

«Infogr.am» می تواند داده های اِکسل را در قالب های پیچیده تری نشان دهد.

 

«Picmonkey» در منعکس کردن تحقیق و تلاش کوچک ابزاری کارآمد برای تولید اینفوگرافیک شما باشد.

همزمان با نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، کارگاه اینفوگرافیک در روابط عمومی برگزار شد

 

اصول طراحی یک اینفوگرافیک روابط عمومی:

طراحی داده محور

شفافیت

فضای سفید

نمایش دهید (نگویید!)

 

استخدام طراح برای روابط عمومی:

روابط عمومی سنتی

روابط عمومی اینترنتی

دیگر کمتر واحد روابط عمومی پیدا می شود که از کامپیوتر برای طراحی استفاده نکند. طراحی کامپیوتری نیز به دو دسته تقسیم می شود:

طراحی گرافیکی وب

طراحی کامپیوتری

 

تفاوت اصلی میان این دو طراحی در استفاده از کدنویسی ها در طراحی است. طراحی های کامپیوتری عموماً می توانند در موارد زیر طراحی هایی را ارائه دهند:

طراحی نشریات با نرم افزار InDesign

طراحی کاریکاتور و پوستر با نرم افزار Photoshop

 

در این میان بسیاری از طراحان می توانند کارهایی را با استفاده از نرم افزارهایی نظیر Corel، Illustrator و ... انجام دهند. در اینجا به دستورالعمل هایی اشاره می کنیم که با رعایت آن مطمئن می شوید که محتوای مورد نظرتان بیشترین اثر را بر مخاطبان خواهد داشت:

آن را ساده و در حد فهم یک انسان خِنگ طراحی کنید.

این یخچال خانه تان نیست. به خاطر داشته باشید که رنگ همیشه دوست شما نیست.

از داده های قدیمی استفاده نکنید. داده ای را که مورد استفاده قرار می دهید باید دقیق و نماینده موضوع باشد.

موضوع را تا حد امکان محدود کنید.

از قواعد: ترتیب منطقی، وضوح تصویر، تعادل تبعیت کنید.

 

بخش های اصلی یک اینفوگرافیک روابط عمومی:

بخش های اصلی یک اینفوگرافیک روابط عمومی شامل تیتر اینفوگرافیک و بدنه گرافیک است که بدنه اینفوگرافیک شامل:

اینفوگرافیک معمولی

اینفوگرافیک یگانه

اینفوگرافیک مقایسه ای

اینفوگرافیک جریان محور

 

مطالب ارایه شده دیگر در این گارگاه:

ابزارهای طراحی اینفوگرافیک

جمع بندی اینفوگرافیک

انتشار اینفوگرافیک در روابط عمومی

پخش گسترده اینفوگرافیک های روابط عمومی

اشتباهات مهلک در طراحی اینفوگرافیک روابط عمومی

ارزیابی میزان انتشار اینفوگرافیک

 

انتهای پیام//

تهیه و تنظیم: مریم میرعبدالحق

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد