درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 05:03   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11611صفحه نخست » خبر یکدوشنبه، 2 تیر 1393 - 09:32
در حاشیه نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، انجمن متخصصان روابط عمومی برگزار کرد:
کارگاه شیوه های نگارش در وب برگزار شد
در حاشیه نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی دوره ی شیوه های نگارش در وب به منظور آشنایی بیشتر کارشناسان روابط عمومی در بخش خبرنویسی و وب سایت سازمانی و روزنامه نگاران، صبح روز دوشنبه دوم تیر ماه سال جاری در محل هتل ارم به همت کارگزار روابط عمومی برگزار شد.
  

کارگاه شیوه های نگارش در وب برگزار شد

در حاشیه نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی دوره ی شیوه های نگارش در وب به منظور آشنایی بیشتر کارشناسان روابط عمومی در بخش خبرنویسی و وب سایت سازمانی و روزنامه نگاران، صبح روز دوشنبه دوم تیر ماه سال جاری در محل هتل ارم به همت کارگزار روابط عمومی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران- شارا، دوره ی شیوه های نگارش در وب با حضور «دکتر حسین امامی» پژوهشگر روابط عمومی و رسانه های نوین و عضو هیأت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی و با هدف آشنایی کارگزاران روابط عمومی با بازاریابی محتوایی، اصول و مبانی خبرنویسی آنلاین، اصول نگارش در وب سایت های سازمانی و اصول نگارش در شبکه های اجتماعی برگزار شد.

این کارگاه به تفاوت نگارش برای فضای وب با نگارش در رسانه های چاپی از جمله روزنامه و نشریه متفاوت می پردازد، چرا که ماندگاری متن در وب بیشتر است و کاربر صرفاً به مرور مطالب در وب می پردازد در حالی که خواننده نشریه و روزنامه صرفاً متن را مطالعه می کند. موضوع نگارش برای وب سایت ها و شبکه های اجتماعی امروزه به حدی در روابط عمومی های مدرن اهمیت پیدا کرده است که از «بازاریابی محتوا» به عنوان رویکردی نوین در روابط عمومی نام می برند و لازمه آن آشنایی با اصول خبرنویسی آنلاین و افزایش مهارتهای نگارش در فضای وب است. در ادامه به تشریح مطالب ارایه شده در این دوره می پردازیم:

 

نگاهی به سبک های خبری:

. رایج ترین شکل تنظیم خبر در اینترنت و دسترسی سریع به اطلاعات، ساختار هرم وارونه با لید حاوی نکته اصلی است.

. خبر در اینترنت باید یا برشهای منطقی و عناصری همچون اسناد صوتی، تصویری، لینک سازماندهی شود.

. تمام ساختارهای داستانی را می توان با اصلاح و تعدیل در اینترنت بکار بست.

کارگاه شیوه های نگارش در وب برگزار شد

 

سبک های خبری جدید:

1.       ساعت شنی (سبک خبرنویسی مدرن) Hour Glass: سبک تلفیقی است. مبدع: کلارک

2.       سبک خبر نویسی گیلاس: شروع به شکل هرم وارونه و در انتها با جمله مرتبط با لید به پایان می رسد.

3.       سبک وال استریت: حرکت از جز به کل می باشد.

4.       سبک فصل بندی: خبرهایی که موضوع عمیقی دارند، گزارش های فیچر و داستان های خبری.

5.       سبک فهرست نویسی: طبقه بندی اطلاعات به همراه یک دسته آمار یا نکات کلیدی، گزارش های خبری، تحقیقی –آماری.

6.       سبک رویترز: در لید فقط اطلاعات کلیدی می آید و بعد از این که بخش های اصلی خبر را شرح دادید، به نقل قول نیاز دارید تا بر اعتبار لیدی که نوشته اید بیفزایید.

7.       سبک الماس خبری: مدرن ترین سبک آنلاین نویسی است که دارد جای هرم وارونه را در وب نویسی می گیرد. این سبک دو ویژگی دارد: سرعت و عمق که هر دو خوراک وب می باشند.

 

تفاوت های وب سایت های خبری و سازمانی:

وب سایت ها که از آن به عنوان جایگاه اطلاع رسانی اینترنتی نام می برند و توسط روابط عمومی ها مدیریت می شوند، ابزار رسانه ای جدیدی هستند که وظیفه خبری روابط عمومی ها را گسترده تر کرده است و آن ها را همانند یک رسانه خبری آنلاین می سازند. اما آیا با ورود به عصر اینترنت و استفاده از فناوری های نوین وب سایت یک سازمان که با مخاطبان جهانی سر و کار دارد می توانند جای سازمان های رسانه ای، سایت های خبری و یا خبرگزاری ها را بگیرند؟

یک سایت سازمانی علاوه بر ارایه خدمات، اخبار خود را نیز منتشر می کند. در یک سایت سازمانی می توان کار بازاریابی و تبلیغات هم انجام داد. گزارش ها، آمارها، انواع اطلاعات و فرم هایی که قرار است حضوری توسط مراجعین دریافت شود، به صورت آنلاین در آنجا قرار می گیرد. بنابراین کارکرد و هدف اصلی یک سایت سازمانی که توسط روابط عمومی به روزرسانی و مدیریت می شود، صرفاً یک سایت خبری نیست و بسیار فراتر از آن است.

مهمترین هدف پیاده سازی سایت های سازمانی، مبتنی بر پایه حفظ و برقراری ارتباط، تعامل و گفتگو خواهد بود. در پیاده سازی این سایت ها، صرفاً طراحی و زیبا شناسی گرافیکی مدنظر نیست مهم تر اینکه شیوه های ارایه و تولید محتوا نیز مدنظر قرار خواهد گرفت.

 

کارگاه شیوه های نگارش در وب برگزار شد

اصول اولیه روزنامه نگاری آنلاین:

1.       جملات و پاراگراف ها ی کوتاه از مهم ترین اصول خبرنویسی آنلاین است.

2.       مخاطب را در دام بیندازید. تیتر، زیرتیتر و یا لید شما باید به گونه ای باشد که مخاطب را جذب کند.

3.       خیاط خبر خود باشید. باید در خبرآنلاین تناسب و اندازه را رعایت کنید و همه چیز را دقیق سرجای خود بدوزید.

4.       متن فقط در خبرنویسی آنلاین مهم نیست.

5.       از لینک دادن نهراسید.

 

مهارت های نوشتن در وب:

نگارش برای فضای وب با نگارش در رسانه های چاپی از جمله روزنامه و کتاب و مجله متفاوت است.اما نوشتن برای فضای وب، فراتر از زمان و مکان است. یعنی اگر مطلبی را که می نویسید و در وب منتشی می شود آن مطلب می تواند به راحتی در ایمیل ها، وبلاگ ها، صفحات شبکه های اجتماعی و وب سایت های دیگر به اشتراک گذاشته شود و مورد استفاده قرار گیرد و نهایتاً در مدت زمان کمی در گوشه و کنار جهان مشاهده شود.

 

توجه به کلمات کلیدی:

خیلی از کاربران برای پاسخ به سوالی و یا یافتن مطلبی، کلمه کلیدی مرتبط با موضوعی را جستجو می کنند. بنابراین برای نوشتن مطلبی در وب، به این فکر کنید که اگر قرار باشد مطلب شما در موتور جستجوگری مانند گوگل در رتبه های بالا قرار بگیرد خوانندگان و کاربران چه کلمه یا عبارت و یا حتی جملاتی را جستجو می کنند.

 

لینک بدهید:

به خوانندگان و کاربران سایتاطلاعات تکمیلی بدهید.

 

سرعت در نگارش:

کسی که برای وب می نویسد سرعت در نگارش و تایپ سریع یک ضرورت است.

 

جمله و پاراگراف های کوتاه:

نتایج تجقیقات مختلفی نشان داده که حدود 16 درصد از کاربران آنلاین هستند که کلمه به کلمه متون راوب را می خوانند و اکثریت تمایل دارند متن را مرور کنند.

 

بهترین سبک نوشتن خبر:

متخصصان روزنامه نگاری آنلاین سبک نگارش خبر برای هرم وارونه را به شکلT توصیه کرده اند.

 

پیشینه نویسی در خبرآنلاین:

نوشتن پیشینه خبر، سابقه خبر یا بک گراندنویسی از اصول مهم خبرنویسی برای درک بهتر خبر از سوی مخاطب است. خبرنگار نباید فکر کند که خواننده خبر، از ماجراهای اتفاق افتاده مطلع است و باید صرفا اطلاعات جدید را در خبر ارایه بدهد.

در نگارش های جدید خبرنویسی و همچنین استاندارد خبرنویسی رویترز تاکید شده است که پیشینه را لابه لای خبری که می نویسید ببافید، نه اینکه یک تکه بزرگ چند پاراگرافی پیشینه بیاورید. در بک گراندنویسی خبر سه روش وجود دارد . اولین روش این است که شما در داخل متن خبر کلمه یا عبارت کوتاهی را در همان سایت خبری به خبرهای قبلی مهم مرتبط لینک می دهید. روش دیگر این است که در متن خبر، لینکی ندهید، بلکه به جای آن در پایان خبر از گزینه «لینک های مرتبط» استفاده کند. روش سوم روش ترکیبی است.

 

بازاریابی محتوایی  یا content marketing:

بازاریابی محتوایی یا content marketing در حقیقت فرآیند تولید، انتشار، اطلاع رسانی و اشتراک گذاری محتوا است که با هدف جذب مشتری و افزایش رغبت وی به خرید و استفاده از محصول ایجاد می شود. این فرآیند برای تولید کننده محتوا در نهایت افزایش درآمد ایجاد می کند.

 

اصول نگارش در شبکه های اجتماعی:

در  این گفتار اطلاعات مفیدی جهت تولید محتوا و نوشته هایی مؤثر در شبکه های اجتماعی به ویژه فیس بوک، تویتر و نارش های موبایلی ارایه می شود.

 

شبکه های اجتماعی و استراتژی ارتباطات :

در نظر داشته باشید که شبکه های اجتماعی تنها یک ابزار در استراتژی کلی ارتباطات به حساب می آیند و برای اطمینان ازنتیجه مناسب همواره باید هدف فراگیر و نهایی از فعالیت در این شبکه ها مدنظر قرار گیرد.

مطالب ارایه شدهدیگر در این دوره:

اصول نگارش در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی و استراتژی ارتباطات

مخاطبان هدف، میزان اطلاعات، لزوم به کارگیری زبان ساده و شبکه های اجتماعی

شناخت مخاطبان اصلی

اهمیت استفاده از زبان ساده

مفاهیم کلی نوشته های مؤثر در شبکه های اجتماعی

چگونگی نوشتن برای فیس بوک

چگونگی نوشتن برای تویتر

چگونگی نوشتن پیامک

اجزای پیام

چک لیست نوشتن محتوا برای شبکه های اجتماعی

چطور برای وبلاگ ویکی و فروم ها بنویسیم

انتهای پیام// مریم میرعبدالحق

 

منبع: www.shara.ir

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد