درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 6 خرداد 1403 - 07:38   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند

  مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

اعتماد به هوش مصنوعی

  اعتماد به هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند

  رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  همگرایی روابط‌عمومی و روزنامه‌نگاری: بینش‌هایی از اشتباهات ارتباطی اخیر صنایع تولیوم
  اطلاع‌رسانی در بحران: چالش‌ها و راهکارها
  مدیر عامل گوگل، تیم رهبری خود را برای عصر هوش مصنوعی تکان داد
  این هوش مصنوعی می‌تواند مصاحبه شغلی انجام دهد
  هوش مصنوعی و نگرانی‌های مربوط به آگاهی، دسترسی به داده‌ها و ایمنی
  خلاصه‌ای از یادداشت" سایمون کوپر "در فایننشال‌تایمز با عنوان: کسانی که مهارت خواندن ندارند، مهارت اندیشیدن هم ندارند
  آیا مطبوعات آزاد هند پس از یک دهه نخست‌وزیری مودی چندان آزاد نیست؟
  انجمن متخصصان روابط‌عمومی، وبینارهای آنلاین برگزار می‌کند!
  رقیب گوگل Gemini 1.5 Pro را در تست‌های مختلف شکست می‌دهد
  اصول کلیدی رهبری خدمتگزار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11608صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 1 تیر 1393 - 20:48
معتبرترین آمارهای جهانی برای طراحی اینفوگرافیک روابط عمومی
امروزه بسیاری از روابط عمومی ها در جهان برای ارائه آخرین اخبار و اطلاعات از آمارهای جهانی استفاده می کنند و با سنجش نسبت های این آمارها با آمارهای ملی و منطقه ای تجسمی از موقعیت کسب و کار یا حوزه صنعت خود به مخاطبان ارائه می کنند. در این گذرگاه شناخت منابعی که می توانند به کارگزاران روابط عمومی کمک کنند بسیار اهمیت دارد. در این یاددشت فهرستی از معتبر ترین سایت ها و پایگاه های داده برای دریافت آمار و ارقام ارائه می شود:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نویسنده و مترجم: عادل میرشاهی (مدرس روابط عمومی اینترنتی و اینفوگرافیک)- افزاریش حجم داده های آماری در سال های اخیر از یک طرف و نیاز روابط عمومی ها به تولید محتوای اثربخش از طرف دیگر زمینه را برای رونق اینفوگرافیک ها باز کرده است.


امروزه بسیاری از روابط عمومی ها در جهان برای ارائه آخرین اخبار و اطلاعات از آمارهای جهانی استفاده می کنند و با سنجش نسبت های این آمارها با آمارهای ملی و منطقه ای تجسمی از موقعیت کسب و کار یا حوزه صنعت خود به مخاطبان ارائه می کنند. در این گذرگاه شناخت منابعی که می توانند به کارگزاران روابط عمومی کمک کنند بسیار اهمیت دارد. در این یاددشت فهرستی از معتبر ترین سایت ها و پایگاه های داده برای دریافت آمار و ارقام ارائه می شود:
 

الف) منابع تایید شده دولتی یا مراکز جهانی و رسانه ای
1. بانک جهانی: http://data.worldbank.org/
2. داده های عمومی گوگل: http://www.google.com/publicdata/directory
3. داده های سازمان ملل متحد: http://data.un.org/
4. داده های گاردین: http://www.guardian.co.uk/data
5. پایگاه داده فروشی مایکروسافت (مجموعه داده ها برای فروش): https://datamarket.azure.com/browse/Data
 

ب) پایگاه های داده غیر معتبر (عمومی یا مجموعه داده های تسلیمی توسط کاربران)
1. پایگاه داده فکتال: http://www.factual.com/
2. پایگاه داده فری بیس: http://www.freebase.com/
3. پایگاه داده کرانچ بیس (تکنولوژی و آغاز به کار): http://www.crunchbase.com/
4. پایگاه داده سوکراتا: http://opendata.socrata.com/
5. پایگاه داده دیتا موب: http://datamob.org/datasets
6. پایگاه داده کواندل: http://wikiposit.org/w
7. دیتا مارکت (کتابخانه ای ویژه برای مجموعه داده ها): http://www.datamarket.com/
 

ج: برخی از منابع:
1. اینفوشیمپس (داده های نرم افزاری برای فروش): http://www.infochimps.com/marketplace
2. دیتا رنگلینگ (فهرستی طولانی از آدرس های URL برای بررسی مجموعه داده ها. ما تاکید می کنیم که برخی از آدرس های URL دیگر کار نمی کنند یا دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند.: http://www.infochimps.com/marketplace
 

د) چندین نرم افزار کاربردی که به طور روزانه، هفتگی قابل استفاده است و شامل تعداد زیادی از اطلاعات می شود و می توان از آنها در اینفوگرافیک ها استفاده کرد.
1. آنالیزگر وب: http://www.google.com/analytics
2. شبکه های اجتماعی: فیسبوک، توییتر، پینترست، لینکداین
3. ابزارهای مدیریت پروژه: http://www.basecamp.com/
4. ابزارهای مدیریت فروش: http://www.salesforce.com/
5. ابزارهای پیمایش: http://www.surveymonkey.com/
6. ابزارهای به اشتراک گذاری تصویر: http://www.flickr.com/
7. ابزارهای بازاریابی ایمیلی: http://www.mailchimp.com/


روابط عمومی ها علاوه بر موارد فوق بایستی از داده های مرکز آمار ایران، سازمان های رسمی و تخصصی تولید آمار نیز استفاده کنند.
منبع: http://piktochart.com/research-for-public-data-set-and-information/
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟


  اریک اشمیت، مدیر عامل سابق گوگل، پیش‌بینی می‌کند که قدرتمندترین سیستم‌های هوش مصنوعی ایالات متحده و چین در آینده در پایگاه‌های نظامی محصور و توسط مسلسل محافظت خواهند شد


  هوش مصنوعی: آگاهی، ساخت مسئولانه و سرمایه‌گذاری برای آینده‌ای بهتر


  مدل‌های هوش مصنوعی جیبی می‌توانند دوران جدیدی از محاسبات را باز کنند


  اصول کلیدی رهبری خدمتگزار


  خبرسازی: اصطلاحا بزرگ جلوه دادن چیزهای کوچک


  مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند


  رقیب گوگل Gemini 1.5 Pro را در تست‌های مختلف شکست می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد