درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 18:43   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11537صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیچهارشنبه، 28 خرداد 1393 - 20:34
سرینیواسان: روابط عمومی ها، ظرفیت اینترنت و شبکه های اجتماعی را کاملاً درک کنند
ما می توانیم روابط عمومی را در اینجا ادغام کنیم. لازمه کار این است که ظرفیت اینترنت و شبکه های اجتماعی را کاملاً درک کنیم و این همان چیزی است که من آن را روابط عمومی دیجیتال می نامم. به طوری که می توان با وجود این نوع روابط عمومی از تمام سایت ها، شبکه ها و رسانه های اجتماعی برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه دیگر کسی نمی تواند خود را از اینترنت جدا کند و ارتباطات را خارج از فضای اینترنت ببرد. طبق آمار موجود که البته صحت آن کاملاً مشخص نیست، ایران بیش از 45 میلیون نفر کاربر اینترنتی دارد که این میزان نشان دهنده میزان ظریب نفوذ اینترنت بالای 50 درصد در این کشور است. این میزان نشان می دهد که ایران در زمینه استفاده از فضای مجازی در بین کشورهای خاور میانه از سطح بالایی برخوردار است.
 امروزه در دنیا 1.5 میلیارد نفر کاربر اینترنتی از پسوندهای com، org، net، info و us استفاده می کنند که به عنوان پسوندهای سطح بالا شناخته شده اند. برخی از این شبکه ها گروه های بحث و بررسی مانند یاهو و گوگل و برخی شبکه ها گروه های اجتماعی مانند فیس بوک هستند که بیش از یک میلیون نفر و توییتر بیش از 220 میلیون نفر و یوتیوب بیش از یک میلیارد نفر در سراسر دنیا عضو دارند.
 شبکه های اجتماعی در سال های اخیر در کشورهای مختلف تاثیر بسزایی داشته است و این نشان می دهد که دیگر نمی توان شبکه های اجتماعی را نادیده گرفت. البته در برخی از کشورها در مورد برخی شبکه ها هنوز محدودیت هایی وجود دارد.
 
 تقسیم بندی شبکه های اجتماعی و کاربردهای آن
 
تعدادی از شبکه های اجتماعی را می توان تحت عنوان رسانه و خبرگزاری ها نام گذاری کرد. برخی دیگر پادکست است که می تواند صوتی یا تصویری باشد و بعد از آن وبلاگ ها هستند که من به آنها سکوی وبلاگ نویس می گوییم. نوع دیگر این شبکه ها ویدئو کنفرانس ها است که از طریق اسکایپ یا گوگل پلاس مورد استفاده قرار می گیرند. وبلاگ ها به دو صورت شخصی هستند و گروه هایی که دوست دارند مطالب شما را به صورت مدون داشته باشند که معمولاً اقدام به ایجاد وبلاگ می کنند، تقسیم می شوند. هر کدام از این بخش ها کاربرد خاص خود را دارند. برای مثال در پادکست می توانید مطالب یا فایل های صوتی یا تصویری را به اشتراک بگذارید. علاوه براین مجلات نیز نسخه الکترونیک دارند که این کار برای سهولت کار است تا این نسخه ها سریعتر به دست خواندگان برسد و دیگر نیازی نیست برای خواندن یک مجله در کشور دیگر آنقدر منتظر بمانیم تا آن مجله به دست ما برسد.
 
 ارتباطات چگونه دنیای ما را تغییر داده است؟
 
شکل ارتباطات به طور مداوم در حال تغییر است. در اینجا سه دوره از تغییر شکل ارتباطات را بررسی می کنیم: دوره اول، قبل از بوجود آمدن اینترنت است. دوره دوم بعد از راه اندازی اینترنت تا روی کار آمدن فیس بوک و توییتر از سال 93 تا 6-2004 می باشد. و دوره سوم، دوران بعد از فیس بوک و توییتر است که دیگر توییتر و فیس بوک مخاطبان خود را پیدا کرده اند.
 امروزه حتی در دور افتاده ترین نقاط هم از اینترنت استفاده می کنند. دیگر زمان این به پایان رسیده است تا تاثیر اینترنت را بررسی کنیم زیرا اکنون وقت آن است که تاثیر شبکه های اجتماعی را مورد ارزیابی قرار دهیم. شبکه های اجتماعی روزانه 500 میلیون اِستاتوس به اشتراک می گذارند و 300 میلیون ایمیل جابجا می شود که 80 درصد آنها ایمیل های ناخواسته یا (اِسپَم) هستند و 250 میلیون عکس آپلود می شود. هر کدام از این موارد را می توان در فیس بوک، ایمیل، یاهو، توی تر و سایت های دیگر بررسی کرد.
 بنابراین ما می توانیم روابط عمومی را در اینجا ادغام کنیم. لازمه کار این است که ظرفیت اینترنت و شبکه های اجتماعی را کاملاً درک کنیم و این همان چیزی است که من آن را روابط عمومی دیجیتال می نامم. به طوری که می توان با وجود این نوع روابط عمومی از تمام سایت ها، شبکه ها و رسانه های اجتماعی برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنیم.
 
 اینترنت به عنوان یک شمشیردو لبه است که می تواند جنبه مثبت یا منفی داشته باشد
 
امروزه هر فردی با راه اندازی یک سایت در شبکه های اجتماعی می تواند محصول خود را به نمایش بگذارد. در این مسیر باید دائماً تحولات اینترنت را دنبال کنید زیرا ممکن است برخی مواقع بازخوردهای منفی دریافت کنید که این بازخوردها کمک می کند تا اشکالات کار خود را متوجه شوید. نکته بعدی که باید در استفاده از شبکه های اجتماعی مدنظر قرار داد، این است که این رسانه های دیجیتال برخی مواقع به شهرت و جایگاه یک شرکت آسیب می رساند. به همین خاطر می گویم که باید مراقب بود و دائماً بازخوردهای مثبت و منفی را زیر نظر داشته باشید و مطابق آنها چنانچه لازم است محصولات خود را تغییر دهید.
 
 مزایای شبکه های اجتماعی
 
شبکه های اجتماعی قبل از هر چیز ارتباطات را در سراسر دنیا آسان می کند، اطلاعات و منابع زیادی در اختیار ما قرار می دهد. برای مثال اگر به سایت ویکی پدیا مراجعه کنید، روزانه 30 میلیون مقاله موجود است که 4.4 این مقالات به زبان انگلیسی است و مابقی به زبان های دیگر است که البته از زبان انگلیسی به آن زبان ها ترجمه شده است. 278 زبان دارد که می توان از آن برای اطلاعات عمومی استفاده کرد و بیشتر مقالات از منابع معتبری است. بنابراین دیگر نیازی به یک آژانس خبری و یا آرشیو کتابخانه برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد یک شخص یا یک مطلب نیست و براحتی می توانید مطالب مورد نیاز خود را در آنجا بدست آورید.
 نکته مهم این است که شبکه های اجتماعی مانند ویروس عمل می کنند. البته منظور اثر منفی ویروس نیست بلکه قدرت سرعت نشر و پراکندگی است به طوری که شما می توانید اطلاعات را به راحتی در سطح جهان و با سرعت بال نشر دهید. بنابراین باید سنجیده عمل کنید و عواقب آن را نیز قبل از ارسال مطالب بسنجید زیرا با یک اشتباه و یک کلیک مطلبی را منتشر می کنید که با این کار ممکن است به شهرت خود آسیب برساند.
 با این وجود شبکه های اجتماعی این مزیت را دارند که خیلی راحت شما در هر جایی از دنیا با هر کسی ارتباط بگیرید. مزیت بعدی، محتویاتی است که شما به تنهایی می توانید هر مطلب را در شبکه های اجتماعی از جمله وبلاگ، فیس بوک یا یوتیوب به اشتراک بگذارید که مخاطبان آن مطلب، عکس یا فیلم با یک جستجوی ساده می توانند به آن مطلب دسترسی پیدا کنند و آن را مورد استفاده قرار دهند. البته باید همواره تمام جنبه های مثبت و منفی استفاده از این شبکه های اجتماعی را مدنظر قرار داد.
 
 چالش ها و جنبه های منفی شبکه های اجتماعی
 
بیشترین مشکل در استفاده از شبکه های اجتماعی اغلب افراد زیر 25 سال است. زیرا ممکن است فردی مطلب یا تصویری از روی احساسات در این شبکه ها به اشتراک بگذارد که باعث شود تصویر منفی، دور از واقعیت و نامطلوبی را در ذهن بیننده ایجاد کند. به همین دلیل باید به طور دائم اینترنت و شبکه های اجتماعی را کنترل کنیم. یا برخی مواقع ممکن است از طریق شبکه های اجتماعی ترور شخصیت صورت بگیرد. علاوه بر این به راحتی می توان از طریق این شبکه ها علیه کسی افترا کرد و هیچ ارگانی نمی تواند جلوی آن را بگیرد زیرا در شبکه های اجتماعی حریم خصوصی وجود دارد و ممکن است هر چیزی را علیه شخصی در وبلاگ یا آژانس خبری نوشته شود. البته هر کشوری قوانینی در مورد فضای مجازی دارد و باید دانش پایه ای در مورد قوانین مربوط به فضای مجازی را وضع کند تا هر کسی نتواند به طور دلخواه یا خودسرانه علیه هر شخصی مطلبی بنویسد که هدف آن افترا یا ترور شخصیت باشد.
 البته این وضع قوانین نیازمند شناخت خوب از فضای مجازی است. همچنین این واقعیت وجود دارد که ما نمی توانیم جلوی پیشرفت تکنولوژی یا شبکه های اجتماعی را بگیریم. در هر صورت اگر هدف بهره کافی از رسانه های اجتماعی است، باید برنامه ریزی و به صورت سنجیده عمل شود.
 منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد