درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 21:10   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11534صفحه نخست » چهارشنبه، 28 خرداد 1393 - 18:48
اهمیت توسعه هویت برند در مدیریت تقاضای مقاصد گردشگری
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هویت برند از مجموعه ای از همخوان ها که نماینده ی تعهدات برند هستند تشکیل شده است. هویت برند مبنای تدوین استراتژی های برند قرار می گیرد.
  

اهمیت توسعه هویت برند در مدیریت تقاضای مقاصد گردشگری: معرفی الگوی شناسایی و طبقه بندی همخوان های برند مقصد گردشگری

 

نویسندگان :

دکتر محمد بلوریان تهرانی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم و فنون مازندران

tehrani@hotmail.com

سپیده تهرانی

کارشناس ارشد MBA

se.gholipoor@gmail.com

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هویت برند از مجموعه ای از همخوان ها که نماینده ی تعهدات برند هستند تشکیل شده است. هویت برند مبنای تدوین استراتژی های برند قرار می گیرد. بنابراین، شناسایی و طبقه بندی همخوان های برند در برنامه ریزی هویت برند و تدوین استراتژی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. هدف اصلی این مقاله معرفی الگویی برای شناسایی و طبقه بندی همخوان های برند یک مقصد گردشگری است. تحلیل جامع محصول، تحلیل تقاضا و تعیین موقعیت  کنونی مقصد گردشگری روی منحنی دوره عمر منطقه ی گردشگری اساس الگوی پیشنهادی را تشکیل می دهند. در الگوی یاد شده، تحلیل جامع محصول با هدف تعیین مشخصه ها و منافع هسته، بدنه و پوسته ی محصول گردشگری صورت می گیرد. هم چنین در تدوین الگو این نکته مد نظر بوده است که منطقه ی گردشگری به عنوان محصول در طول زمان و در مراحل مختلف منحنی دوره عمر خود دستخوش تغییرات مشهود و اساسی می شود. بدنه ی محصول بخشی از محصول گردشگری است که بیش از دو بخش دیگر این تغییرات را نمایان می سازد. بنابراین در الگوی معرفی شده بر تحلیل بدنه ی محصول در کنار تحلیل تقاضا برای شناسایی موقعیت فعلی مقصد روی منحنی دوره عمر تاکید شده است.

 

واژگان کلیدی: همخوان برند، هویت برند، محصول گردشگری، منحنی دوره عمر منطقه ی گردشگری

 

 

مقدمه:
امروزه گردشگران برای انتخاب مقصد مورد نظر خود با دامنه ی گسترده ای از مقاصد که امکانات رفاهی و تفریحی تقریبا مشابهی را پیشنهاد می نمایند روبرو هستند، بنابراین دیگر کافی نیست که یک شهر، استان و یا کشور توسط گردشگران شناخته و تجربه شده باشد تا به عنوان مقصد سفر انتخاب شود بلکه می بایست تصویری شاخص و منحصر به فرد از خود خلق نماید تا گردشگران در این رقابت فشرده آن را  به عنوان اولویت سفر انتخاب نمایند.


محور اصلی فعالیت های توسعه ی برند مقاصد گردشگری، انتخاب آمیخته ای مناسب از المان های برند جهت ایجاد تصویری مثبت، متفاوت و متمایز  از یک مقصد خاص نسبت به سایر مقاصد گردشگری در ذهن گردشگران است[8]. این المان ها همان همخوان های برند [1] هستند که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در ذهن به برند مرتبط می شوند و آن را برای گردشگر جذاب می سازند. تلاش برای ایجاد هماهنگی میان استراتژی های توسعه ی برند و هویت برند به گونه ای که پاسخگوی نیاز و یا خواسته ای از یک گروه خاص از مشتریان باشند منجر به ایجاد تصویری در ذهن مشتری می شود که آن را به برند ارتباط می دهد، این تصاویر مرتبط با برند از این جهت که در ذهن مشتری شکل می گیرند و لزوما منطبق بر هویت برند نیستند با همخوان های برند که ویژگی ها و مزایای عملکردی و یا احساسی مرتبط با برند هستند تفاوت دارند. همخوان ها می توانند علت شکل گیری این تصاویر مرتبط باشند.


 تصویر برند مقصد گردشگری را می توان درک گردشگران از یک مکان دانست که بر مبنای برداشت ذهنی آن ها از  همخوان ها شکل می گیرد. بر اساس این تعریف، یک سوال مطرح می شود و آن این است که این همخوان ها چه هستند و چه خصوصیاتی دارند؟[8]


همخوان های برند مقصد گرشگری باید چه باشند؟، چه خصوصیاتی داشته باشند؟ و چگونه ترکیب شوند تا قابلیت ایجاد تصویر ذهنی مثبت از برند را ایجاد نمایند؟  از جمله سوالات اساسی ای هستند  که الگوی معرفی شده در این مقاله به دنبال پاسخگویی به آن ها است.


در مقاله ی حاضر برند مقصد گردشگری از منظر محصول مورد بررسی قرار می گیرد؛ با بهره گیری از مفاهیم منحنی دوره ی عمر و سطوح مختلف محصول گردشگری، الگویی مفهومی جهت تبیین مفهوم پویایی توسعه ی برند در طول عمر منطقه ی گردشگری ارائه می شود.

دریافت فایل کامل مقاله

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد