درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:31   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11498صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیدوشنبه، 26 خرداد 1393 - 21:14
جام‌جهانی در خدمت زیرساخت‌های گردشگری
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، پرستو فخاریان: جام‌جهانی 2010 برای آفریقای جنوبی علاوه‌بر غرور ملی، 220هزار گردشگر خارجی را به ارمغان آورد اما این میزان کمتر از آنی بود که پیش‌بینی می‌شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، پرستو فخاریان: جام‌جهانی 2010 برای آفریقای جنوبی علاوه‌بر غرور ملی، 220هزار گردشگر خارجی را به ارمغان آورد اما این میزان کمتر از آنی بود که پیش‌بینی می‌شد. اکنون در حالی جام‌جهانی 2014 در برزیل برگزار می‌شود که همچنان تردیدهایی در خصوص سرخوردگی‌هایی که از این منظر در آفریقای جنوبی به وجود آمد، در این کشور نیز وجود دارد. به گزارش «دنیای اقتصاد» سی ان ان اخیرا در گزارشی به تحلیل عواید اقتصادی جام‌جهانی 2010 برای آفریقای جنوبی پرداخته است و با ارائه اظهارنظر برخی از استادان اقتصاد و کسب‌وکار این نتیجه‌گیری را داشته است که جام‌جهانی در کوتاه‌مدت نمی‌تواند کمک شایانی به توسعه گردشگری و اقتصاد داخلی کشور میزبان بکند.
گرچه جام‌جهانی 2010 توریسم و غرور ملی را افزایش داد اما این روشن است که در زمینه منفعت اقتصادی تقریبا با شکست مواجه شد.
اکنون بسیاری از نخستین جام‌جهانی در آفریقا به عنوان فرصتی تلف شده یاد می‌کنند. همه اینها در حالی است که بسیاری بر این باورند که گردشگری رویدادهای مهم، مثل رویدادهای ورزشی، می‌تواند کمک شایانی به بهبود وضعیت اقتصادی و توریستی کشورها کند.
جان فوری، استاد اقتصاد یکی از دانشگاه‌های آفریقای جنوبی بر این باور است که به صورت مشخص سود و منافعی از این راه به دست می‌آید اما با چه هزینه‌ای؟ تحقیقات فراوان نشان می‌دهد که رویدادهای ورزشی گران اثرات مثبت اندکی برای جامعه میزبان دارد؛ گرچه نمونه‌هایی نظیر المپیک 2000 سیدنی استرالیا موردی استثنا در این خصوص است اما جام‌جهانی 2010 توانست بر این اعتقاد صحه بگذارد.

 فریب گردشگری پولساز!
سی ان ان در گزارش خود تصریح می‌کند که براساس تخمین‌ها، آفریقای جنوبی 9/3میلیارد دلار برای بازی‌های 2010 پرداخت کرده که از این میزان به تنهایی 3/1 میلیارد دلار آن صرف ساخت استادیوم‌ها شده است. البته مشخص کردن اینکه رویدادهای ورزشی سودمند عمده در اقتصادهای داخلی چگونه‌اند، بسیار دشوار است اما یک عنصر کلیدی توانایی جذب گردشگران ثروتمند از دیگر کشورها است.
نتایج یک بررسی منتشر شده در مقاله‌ای در مجله اقتصادهای آفریقایی نشان داد که آفریقای جنوبی چیزی بیش از 220هزار گردشگر را از کشورهای خارجی در طول جام 2010 و در کل سال 300هزار نفر را جذب کرد. براساس این مقاله، این کشور برای هر گردشگر چیزی در حدود 13هزار دلار خرج کرده است. محققان نتیجه گرفتند که میزبانی رخدادهای ورزشی بزرگ به صورت بالقوه می‌تواند استراتژی گرانقیمتی برای توسعه گردشگری در کشورهای درحال توسعه باشد. شاید به همین دلیل باشد که رویدادی مثل المپیک 2000سیدنی به توسعه گردشگری و اقتصاد گردشگری استرالیا کمک کرد.
طبق گزارش سی ان ان، جان فوری می‌گوید آفریقای جنوبی از سال‌های بعد از جام‌جهانی شاهد افزایش تعداد گردشگران بوده است؛ به خصوص بازدیدکنندگانی از قطب‌های داغ فوتبال آمریکای لاتین مثل آرژانتین و برزیل.  

 باقی ماندن زیرساخت‌های بازسازی شده
البته میزبانی رویدادهای عمده ورزشی چیزی بیش از محرکی برای گردشگری است. بسیاری از هزینه‌های صرف شده در جام‌جهانی 2010 به پروژه‌های زیربنایی معطوف به تامین تقاضا برای بازی‌ها، افزایش سرمایه‌گذاری خارجی و بهبود زندگی مردم در آفریقای جنوبی بازمی‌گشت. این موضوع شامل سیستم راه‌آهن، بازسازی عمده فرودگاه‌ها و بهبود بزرگراه‌ها می‌شود.
فوری، استاد دانشگاهی در آفریقای جنوبی، در این خصوص نیزیادآور می‌شود: همه‌ اینها به‌دلیل جام‌جهانی است. جام‌جهانی به ایجاد فرصت برای هزینه‌های زیرساختی که ممکن است رخ بدهد، کمک می‌کند اما تنها در دراز‌مدت بسیار موثر و خوب خواهد بود. مارک کلرک، استاد کسب‌وکار دانشگاه امریکن نیز می‌گوید: آفریقای جنوبی نتوانسته است آن‌طور که انتظار می‌رفت سرمایه کسب و کارها را جذب کند. او ضمن اشاره به زیرساخت‌هایی نظیر استادیوم‌ها اضافه می‌کند: درحالی که برخی اقدامات صورت گرفته موفق بود، به نظر نمی‌رسد آفریقای جنوبی این توانایی را داشته که به هرآنچه مدنظرش بوده از طریق جام‌جهانی دست یافته باشد.
اقتصاد آفریقای جنوبی هنوز نتوانسته بر مشکلات ساختاری خود (چه پیش از جام‌جهانی و چه در 4سالی که از آن رویداد می‌گذرد) غلبه کند؛ نظیر نابرابری‌های درآمدی که موجب اعتصاب‌های بزرگ در بخش معدن این کشور شده است. برخی از کارشناسان معتقدند که جام‌جهانی موجی از فرصت‌ها را برای افزایش سرمایه‌گذاری برای آفریقای جنوبی فراهم آورد درحالی که این کشور اکنون بار دیگر به مشکلات خود بازگشته است.
این مسائل را نمی‌توان به برزیل هم تعمیم داد چرا که تورم به وجود آمده و حبابی که این کشور در معاملات املاکی با آن روبه‌رو است را نیز باید درنظر گرفت.
 اکنون درحالی که این کشور یکی از قطب‌های عمده فوتبال است، اما مخالفت‌هایی برای میزبانی این رقابت‌ها وجود دارد و دست‌اندرکاران با شورش‌هایی در خصوص این رویداد 14میلیارد دلاری روبه‌رو هستند. با این همه همچنان کارشناسان هشدار می‌دهند که خطر ناآرامی‌های اجتماعی پس از جام‌جهانی به‌دلیل تورم و عدم اشتغال، این کشور را تهدید می‌کند.
با این همه به گزارش «دنیای اقتصاد» برخی دیگر از گزارش‌ها حاکی از آن است که گردشگری برزیل می‌تواند سهم عمده‌ای از این رویداد ورزشی مهم به دست آورد.

روزنامه دنیای اقتصاد

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد