درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 16:49   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11496صفحه نخست » دوشنبه، 26 خرداد 1393 - 21:13
مدیران به سادگی از روابط عمومی‌ها نگذرند
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه روابط عمومی در کمک به تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان، نقشی قابل توجه دارد و مهم‌ترین ابزار مدیریتی برای فعالیت‌های حرفه‌ای، علمی و الکترونیکی،
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه روابط عمومی در کمک به تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان، نقشی قابل توجه دارد و مهم‌ترین ابزار مدیریتی برای فعالیت‌های حرفه‌ای، علمی و الکترونیکی، از مشخصه‌های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است. بنابراین اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دو چندان شده است، به گونه‌ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارت و شرکت‌ها و دوام‌شان در عرصه فعالیت‌های تخصصی، به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

معتقدیم که روابط عمومی یک شغل نیست، بلکه یک ویژگی اخلاقی و انسانی است و بی‌جهت نبود که مرحوم دکتر نطقی بنیانگذار علم روابط عمومی در ایران گفته است: روابط عمومی یک شغل اداری نیست، بلکه یک شوق اداری است، چرا که تمامی فعالان در این حوزه با عشق، شور و نشاط، بهره‌گیری از تکنولوژی روز و ایده‌های نو و همچنین تزریق هنر و تفکر خلاق، در حوزه اداری گام بر می‌دارند و روحشان با ایستایی وسکون منافات دارد.

بی‌شک روابط عمومی را با چشمی دیگر باید دید تا راز و رمزها، پیچیدگی‌‌ها و لطایف آن بیشتر نمایان شود و مدیران تا به روابط عمومی اعتماد نداشته باشند، روابط عمومی نمی‌تواند کاری کند.

روابط عمومی ابزار دست مدیریت نیست؛ فلسفه مدیریت است، و باید همواره مورد توجه و حمایت مدیریت واقع شود، تا پویایی و خلاقیت خود را حفظ کند و فارغ از هرگونه دغدغه‌های ساده، در حوزه‌های جدید گام بردارد. روابط عمومی اگر پویایی خود را از دست دهد و ناکارآمد شود، مدیریت فرسوده و ناکارآمد می‌شود.

به یقین باید گفت روابط عمومی، مکمل مدیریت و تکمیل‌کننده نواقص و کاستی‌های یک سازمان به عنوان یک عنصر درونی و هم به فراخور دایره ارتباطی گسترده با بیرون سازمان، به عنوان یک عنصر بیرونی می‌تواند عوامل بازدارنده از کارکردهای مطلوب یک سازمان را شناسایی کند و تشخیص دهد و در راه پیشگیری و درمان و بهبود آن، گام بردارد.

روابط عمومی می‌تواند قدرت رقابت و پذیرش ریسک را بالا ببرد و هر چه مدیران محافظه‌کاری و ترس را کنار بگذارند و به روابط عمومی‌های خود اختیار و مسئولیت بدهند، شاهد سایر زوایای قدرتمند روابط عمومی خواهند بود. مدیر باید بر روابط عمومی احاطه و اعتقاد داشته باشد و نباید از یاد ببرد که سرکوفت زدن به روابط عمومی، تحقیر خویشتن است، نه فردی که مسئول روابط عمومی است.

روابط عمومی یک سازمان، خانه مردم و تریبون سازمان است و مسئولیتی است که بر دوش تک تک مقامات اجرایی و در واقع بر دوش همه اعضای آن سازمان است و این انتظار می‌رودکه مدیران به این حوزه مهم و اثرگذار نگاه حمایتی و جدی‌تری داشته باشند و بدانند که همه روزها، روز روابط عمومی است و توجه به روابط عمومی، کمک به جلب رضایتمندی شهروندان از سازمان مربوطه است.

محمد محتاطی ـ‌ مدیر روابط عمومی فرمانداری محمودآباد (مازندران)
روزنامه اطلاعات/ سه‌شنبه 27 خرداد 1393- 19 شعبان 1435ـ 17 ژوئن 2014ـ شماره 25898

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد