درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:58   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11484صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 26 خرداد 1393 - 07:48
اهمیت تولید محتوای تخصصی در روابط عمومی ها
احمد خیری - مدیران روابط عمومی ها بدون هدفگذاری و برنامه ریزی صحیح در تولید محتوای تخصصی نمی توانند به معنای واقعی کلمه پلی ارتباطی میان جامعه و سازمانها باشند و به آنچه در شان این نهاد است، دست یابند.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  روابط عمومی از دوران سنتی به سمت الکترونیک در حال گذر است و کارشناسان این هنر هشتم را فراتر از یک شاخه علمی مورد بحث و بررسی قرار می دهند؛ در جهانی که سرعت تاثیرپذیری افکار عمومی از اخبار و شایعات به چند صدم ثانیه کاهش یافته و سرعت اطلاع رسانی حتی سرعت نور را نیز در نوردیده است، مدیران روابط عمومی ها بدون هدفگذاری و برنامه ریزی صحیح در تولید محتوای تخصصی نمی توانند به معنای واقعی کلمه پلی ارتباطی میان جامعه و سازمانها باشند و به آنچه در شان این نهاد است، دست یابند.


در مقطعی از زمان که روابط عمومی ها اخبار را از طریق ارسال نمابر در اختیار رسانه های هدف قرار می دادند؛ بسیاری از اطلاعات حیاتی به دلیل تاخیر در انتشار، قبل از انتقال به مخاطب جان خود را از دست می دادند و به اصطلاح «سوخت» می شدند و عمده کارکردهای این واحد در چاپ و نصب پارچه نوشته و بنر و انجام تشریفات مربوط به برگزاری جلسات خلاصه می شد؛ حال آنکه «بنر» یک دستاورد قرون وسطایی است و استفاده از آن در اروپا سالیانِ سال است که منسوخ شده و به بایگانی تاریخ پیوسته است.


شاید برخی برای قرار دادن سابقه پیدایش روابط عمومی در یک مختصات خاص زمانی و مکانی اصرار دارند اما انسانها از آغاز خلقت تاکنون نیاز به ارتباط با یکدیگر را در درونِ خویش احساس کرده و به مرور با تشکیل دولتها و گسترش زندگی شهرنشینی روش های ارتباط گیری نیز تحت تاثیر قرار گرفته اند و پس از افت و خیزهای بسیار به مدل های کنونی رسیده است؛ روابط عمومی در زمان شاهان جریانی یکسویه بود که مطلق العنان بودن اختیارات و قدرت نامحدود شاه را مورد تاکید قرار می داد اما به مرور و با رشد آگاهی های فردی و ظهور و بلوغ حقوق شهروندی، شفاف سازی و ارایه اطلاعات و اخبار بر مبنای واقعیتها در دستور کار قرار گرفت و اکنون روابط عمومی به عنوان قلب تپنده سازمانها، مشاورانی امین و دلسوز برای مدیران به شمار می روند که میزان رضایتمندی جامعه از عملکرد آنان به میزان توفیق این واحد در انجام ماموریت های محوله به ویژه تولید محتوای تخصصی بستگی دارد.


گسترش فضای مجازی و نگاه به اینترنت به عنوان یک فرصت طلایی ، شاید آغاز مسیر تحول روابط عمومی ها باشد؛ راه اندازی پرتال و پایگاه خبری به معنی واقعی کلمه این واحد را به ناچار از روزمرگی و تکرار خارج می کند و پس از آزمون و خطاهای بسیار، بهترین و مقرون به صرفه ترین راه را برای اطلاع رسانی پیش روی روابط عمومی ها قرار داد.


اکنون بسیاری از خدمات سازمانها به صورت الکترونیک در معرض مشتریان قرار دارد و شهروندان به صورت مجازی با مدیران و سازمان ها در ارتباط هستند و با یک کلیک ساده اطلاعات مفیدی از عملکرد ادارات را دریافت می کنند و قادر به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه های خود هستند؛ حقیقتا روابط عمومی الکترونیک بسیاری از ضعف ها را می تواند پوشش داده و فرصت عرض اندام را برای روابط عمومی ها به عنوان یکی از چهار منبع اصلی اخبار جاری کشور ایجاد کرده است.


در یک نگاه کلی، روابط عمومی علمی آغشته به هنر است و در عصر ارتباطات و اطلاعات به عنوان یک ضرورت انکار ناپذیر تلقی می شود، هر چند که علی رغم بیش از دو دهه فعالیت های چشمگیر علمی و تصویب مقرراتی که ناظر بر ایجاد و تقویت روابط عمومی بوده است هنوز هنر هشتم به عنوان یک کار لوکس و تشریفاتی در بسیاری از سازمانها ایفای نقش می کند اما گام های مهمی برای حرکت در یک مسیر رو به کمال بر توسعه نهاد روابط عمومی برداشته شده است که به نظر می رسد اگر خلع های قانونی موجود نیز برطرف شود و درک صحیحی از روابط عمومی همراه با تصویب شرح وظایف و ساختار جدید سازمانی ایجاد شود می تواند دوره طلایی روابط عمومی را در کشور رقم زند و نوید بخش تحولی اساسی در این حرفه باشد.


امروز روابط عمومی ها باید به سمتی حرکت کنند که با تفکیک اقشار جامعه بر مبنای تفکیک جنسیتی، تحصیلات، نگرش سیاسی و... بسته های متناسب اطلاع رسانی را تهیه و به رسانه های مختلف ارایه نمایند تا مدیریت افکار عمومی آنطور که باید و شاید صورت پذیرد؛ برای مثال، ارایه خبر به روزنامه با سایت تفاوت های ماهوی خود را دارد و کلمات کلیدی یک گزارش عملکرد در روزنامه شرق و کیهان متفاوت از یکدیگر است.


روابط عمومی برای هر مخاطب خروجی متناسب اش را داشته باشد و با انعطاف پذیری بالا، تهدیدها را به فرصت هایی برای رشد سازمانی مبدل سازد. امروز بالاترین هنر روابط عمومی در حوزه خبر و اطلاع رسانی، ایجاد ارتباط صمیمی و دوستانه با ارباب جراید و اصحاب قلم است تا رسانه ها برای اختصاص فضای بیشتری برای درج اخبار سازمان مربوطه اختصاص دهند و هر جا که انتقادی وجود داشت، به جای انتشار آن در رسانه، طرح آن در یک دیدار دوستانه را در دستور کار قرار دهند.


خوشبختانه با توجه به فعالیت های چشمگیر دانشمندان علوم ارتباطات و دانشگاه های مختلف کشور و همچنین ایجاد شوراها و انجمن ها مختلف روابط عمومی، کمبودی از نظر علمی و نیروهای متخصص در کشور احساس نمی شود و حتی بسترهای لازم علمی جهت گذار از روابط عمومی سنتی به روابط عمومی جدید و مبتنی بر تکنولوژی اطلاعات نیز فراهم شده است به گونه ای که مفاهیم جدیدی از روابط عمومی، همچون روابط عمومی الکترونیک، روابط عمومی دیجیتال، روابط عمومی آنلاین، روابط عمومی سایبر و .... مطرح شده است .


توسعه علمی و سرعت بالای تحول در روابط عمومی نشان از اهمیت بالا و کارکردهای وسیع این حرفه است. پیچیدگی روابط انسانی و اجتماعی و تغییر مدل های ارتباطی سبب شده است که نهاد روابط عمومی دیگر یک کار لوکس و تشریفاتی و در حاشیه سازمان ها نباشد بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر و در متن اصلی یک سازمان قرار گیرد تا بتواند به عنوان چشم ، گوش و زبان و با مدیریت مطلوب رویدادها، حافظ و تقویت کننده حسن شهرت ، حیثیت و اعتبار هر سازمان باشد و با افکار سنجی و سنجش مستمر محیط به عنوان نهادی تصمیم ساز و مشاوری مطلع در راستای تحقق اهداف مجموعه خود گام بردارد و با ایفای نقش سخنگویی و اعلام عملکردها، سیاست ها، برنامه ها و انتظارات به عنوان پل ارتباطی مدیریت با مردم و همکاران خود عمل نماید.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد