درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403 - 17:04   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
  نابینایان و هوش مصنوعی
  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی
  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11441صفحه نخست » شنبه، 24 خرداد 1393 - 17:54
بررسی رابطه بین متغیرهای جمعیت شناختی و رضایت از کیفیت خدمات بانک کشاورزی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هدف مقاله حاضر، بررسی این موضوع است که ویژگی های جمعیت شناختی مشتریان چه ارتباطی با رضایت آن ها از کیفیت خدمات بانکی دارد. بدین منظور براساس مدل سروکوال، 5 بعد موارد محسوس، اعتباری، پاسخگویی، همدلی و اطمینان در بین 361 نفر از مشتریان مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.
  

بررسی رابطه بین متغیرهای جمعیت شناختی و رضایت از کیفیت خدمات بانک کشاورزی بر اساس مدل سروکوال(مطالعه موردی شعب بانک کشاورزی شهرستان بیرجند )m

 

نویسندگان :

دکتر حسن دانایی،استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تربت جام، گروه مدیریت، تربت جام ، ایران
دکتر حامد حق طلب،استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تربت جام، گروه مدیریت، تربت جام ، ایران
 

حمیرا صالحی،دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تربت جام، گروه مدیریت، تربت جام ، ایران
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هدف مقاله حاضر، بررسی این موضوع است که ویژگی های جمعیت شناختی مشتریان چه ارتباطی با رضایت آن ها از کیفیت خدمات بانکی دارد. بدین منظور براساس مدل سروکوال، 5 بعد موارد محسوس، اعتباری، پاسخگویی، همدلی و اطمینان در بین 361 نفر از مشتریان مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. ابزار مورد استفاده در مطالعات میدانی،پرسشنامه استاندارد سروکوال بوده است. جهت تعیین پایایی از آلفای کرونباخ استفاده شده است که عدد به دست آمده 9/0 بوده است. این تحقیق بر حسب هدف کاربردی و براساس شیوه گردآوری داده‌ها توصیفی از نوع پیمایشی است. جهت گردآوری اطلاعات از مطالعات کتابخانه¬ای و میدانی استفاده شده است.  برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و آزمون فریدمن استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان می¬دهد که بین جنسیت ، وضعیت اشتغال ، تحصیلات با رضایت از کیفیت خدمات  رابطه مثبت معنی داری وجود ندارد وبالعکس بین سن ، وضعیت تاهل با رضایت از کیفیت خدمات  رابطه مثبت معنی داری وجود دارد. این نتایج به بانک ها کمک می کند تا متغیرهای جمعیت شناختی مشتریان را به عنوان یک عامل مهم در برنامه ریزی های خود لحاظ نمایند و برای شناسایی دقیق خواسته های مشتریانِ هدف، به جای آن که تلاش هایِ بازاریابی خود را به طور پراکنده و در جهات مختلف گسترش دهند،تلاش هایشان را دقیقا بر مشتریانی که برای تامینِ انتظارات و خواسته های آن ها از بالاترین احتمال برخوردارند، معطوف نمایند.


واژگان کلیدی:  کیفیت خدمات، سروکوال، متغیرهای جمعیت شناختی،رضایت مشتریان

 

 

مقدمه:
یکی از موضوعاتی که امروزه از دیدگاه مدیران اهمیت بسیار زیادی دارد وفاداری مشتریان است.یک مشتری وفادار علاوه بر آنکه بارها و بارها جهت خرید محصولات و یا استفاده از خدمات به سازمان مورد علاقه خویش رجوع می کند، به عنوان یک عامل مضاعف در زمینه تبلیغ محصولات و خدمات سازمان، از طریق توصیه و سفارش به خویشاوندان، دوستان و یا سایر مردم، نقشی حائز اهمیت در ارتقای میزان سودآوری و بهبود تصویر سازمان در ذهن مشتریان بالقوه ایفا مینماید)دادخواه،1388).


هدف همۀ مؤسسات خدماتی از جمله بانکها ارائه خدمات مناسب و مورد رضایت مشتریان است. ازآنجا که سازمانهای ارائه دهنده خدمات مالی و به ویژه بانکها در محیطی با محصولات غیرمتمایز فعالیت می کنند، کیفیت خدمات در آنها به عنوان اولین سلاح رقابت شناخته می شود.


بانک های امروزی برای رقابت در محیط متلاطم امروز ناچار از توجه ویژه به کیفیت خدمات خود هستند. این امر ماندگاری بیشتر مشتریان، جذب مشتریان جدید و بهبود عملکرد مالی و سودآوری را به دنبال خواهد داشت. در طی دهه های اخیر، شدت یافتن رقابت میان بنگاههای اقتصادی در جهت بدست آوردن سهم بیشتری از بازار توجه آنها را به سمت شناخت دقیق تر و عمیقتر نیازها و خواسته های مشتریان سوق داده است. از طرفی یکی ازعوامل مهم در کسب این شناخت، بررسی وشناسایی محیط جمعیت شناختی مشتریان است.


جمعیت شناسی، مطالعه جمعیت مردم بر اساس اندازه، تراکم ، محل، سن، جنسیت، نژاد، شغل و آماره های دیگر می باشد.محیط جمعیت شناختی از محیطهای مورد علاقه بازاریابان است، چون از مردم تشکیل شده و مردم نیز بازار را تشکیل می دهند.تغییرات محیط جمعیت شناختی ، منجر به تغییرات اساسی در کسب وکارها شده است. (کاتلر وآرمسترانگ،1379)


هدف تحقیق حاضر، بررسی این موضوع است که ویژگی های جمعیت شناختی مشتریان چه ارتباطی با انتظارات آن ها از ابعاد و رضایت از کیفیت خدمات بانکی دارد. در ادبیات کیفیت خدمات،رایج ترین مدل برای سنجش کیفیت خدمات،مقیاس سروکوال است که در سال 1988 به وسیله پاراسورامان، زیتهامل و بری بر پایۀ مدل شکاف بنا شده است. ارزیابی کیفیت خدمات در این مدل مبتنی بر درک واقعی مشتریان از کیفیت خدمات ارائه شده در مقایسه با وضعیت ایده آل از نقطه نظر آنها است .

دانلود مقاله

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد