درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 16 خرداد 1403 - 10:57   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

کم بازده‌ترین کشور جهان

  کم بازده‌ترین کشور جهان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی
  آنچه که هر مدیر عاملی باید درباره قانون جدید هوش مصنوعی بداند
  روایت‌های مستبدانه
  چگونه گیمیفیکیشن می‌تواند تعامل کارکنان را افزایش دهد؟
  سواد داده: کلید اصلاح کسری اعتماد مدیران عامل
  کشورهایی که بیشترین استفاده از داده تلفن همراه را دارند
  کم بازده‌ترین کشور جهان
  چگونه جنگ گوگل علیه مشاغل کوچک منجر به یک بحران روابط‌عمومی شد
  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است
  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11422صفحه نخست » شنبه، 24 خرداد 1393 - 05:19
نقش مدیران عامل در موفقیت مدیریت بحران
در دهه گذشته، من برای تعدادی از شرکت‌های مطرح دنیا کار کرده‌ام تا به آمادگی آنها در برابر وقایع و بحران‌هایی که اغلب کاملا قابل پیش‌بینی هستند و می‌توانند کسب‌وکار آنها را به شدت تحت تاثیر قرار دهند، کمک کنم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) - شرکت‌ها این‌گونه آماده‌سازی را با جدیت دنبال می‌کنند؛ اما با این حال هنوز اخباری مملو از داستان‌ شرکت‌هایی که در این آزمون شکست خورده‌اند، می‌شنویم


این شرکت‌ها برای همه شناخته شده هستند: خودروسازانی که مجبور می‌شوند فراخوان جمع‌آوری خودروهای نقص‌دار خود را بدهند، شرکت‌های نفتی که نتوانسته‌اند یک حادثه بزرگ را مدیریت کنند، شهرهایی که نتوانسته‌اند وقوع توفان یا حوادث طبیعی دیگر را پیش‌بینی و مدیریت کنند و شرکت‌های شیمیایی که فعالیت آنها باعث آلوده شدن آب آشامیدنی و محیط زیست شده است و این لیست همچنان ادامه دارد


وقتی این شرایط کاملا قابل پیش‌بینی است، چرا سازمان‌های بزرگ و البته موفق در مدیریت آن دچار اشتباه می‌شوند؟


اخیرا ویدئویی از رئیس یک شرکت شیمیایی دیدم که طی یک نشست مطبوعاتی در مورد نشت مواد شیمیایی که باعث شده بود 300 هزار نفر از مردم بدون آب آشامیدنی بمانند، بطری آب معدنی را حریصانه سرمی‌کشید. این تصویر مرا یاد چالش مشابهی انداخت که همکاران ما دائما با آن مواجه می‌شوند: این حقیقت که بسیاری از مدیران عامل زمانی درگیر مدیریت بحران می‌شوند که بحران به‌وجود آمده باشد. اگر مدیر عاملی به‌عنوان تصمیم‌گیرنده اصلی سازمان و نماینده آن در برابر عموم است؛ اما در برنامه‌ریزی، آموزش و آزمایش احتمالی سازمان شرکت ندارد، هر طرح آماده‌سازی که شرکت تهیه کند، بی‌نتیجه و غیرموثر خواهد بود


تجربه به من نشان داده از میان صدها شرکتی که با آنها همکاری کرده‌ام، تعداد اندکی از مدیران عامل شخصا در برنامه‌های آموزش و آزمایش مدیریت بحران شرکت می‌کنند. به نظر من، این دلیل اصلی شکست شرکت‌ها در مواقع بحران است؛ حتی اگر بهترین طرح آماده‌سازی را داشته باشند


گری ساوترن، مدیر عامل شرکت شیمیایی که به آن اشاره شد، ممکن است مدیر عامل خوبی باشد؛ اما واضح است که برای مدیریت بحران آموزش لازم را ندیده است. او در نهایت شغلش را از دست داد و شرکت نتوانست در برابر آن فاجعه دوام بیاورد


او در این قضیه تنها نیست و موارد متعددی مانند او وجود دارند. حقیقت این است که بازارها، رسانه‌ها و مردم هیچ گاه این مدیر عامل و شرکتش را فراموش نخواهند کرد


خطاب به مدیران عامل باید بگویم که باید در طرح‌ریزی‌های مدیریت بحران شرکتتان درگیر شوید. این موضوع نه تنها ضمانت شغلی برای خود شما است، بلکه مزایای متعدد دیگری هم دارد. در واقع، اگر بحرانی پیش بیاید، می‌توانید از آن به عنوان فرصت استفاده کنید تا مهارت خود را در اداره چالش‌ها به رخ بکشید. بنابراین در آموزش‌های منظم مدیریت بحران شرکت داشته باشید و منابع لازم برای آن را تامین کنید


مهم‌تر از همه اینها، 100 درصد مشخص کنید که چه تصمیم‌ها و عملکردهایی در شرایط بحران باید به دیگران واگذار شود و کدام‌یک را خودتان می‌خواهید بر عهده بگیرید. سپس افراد را در آن نقش‌ها آموزش دهید و امتحان کنید. در نهایت، وظیفه قضاوت در مورد کارآیی خودتان را بر عهده کارمندانتان نگذارید، این کار مشاوران خارج از شرکت است.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۲۲۱

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  کاهش توهم هوش مصنوعی


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟


  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  کم بازده‌ترین کشور جهان


  چگونه جنگ گوگل علیه مشاغل کوچک منجر به یک بحران روابط‌عمومی شد


  کشورهایی که بیشترین استفاده از داده تلفن همراه را دارند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد