درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 - 18:55   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11422صفحه نخست » شنبه، 24 خرداد 1393 - 05:19
نقش مدیران عامل در موفقیت مدیریت بحران
در دهه گذشته، من برای تعدادی از شرکت‌های مطرح دنیا کار کرده‌ام تا به آمادگی آنها در برابر وقایع و بحران‌هایی که اغلب کاملا قابل پیش‌بینی هستند و می‌توانند کسب‌وکار آنها را به شدت تحت تاثیر قرار دهند، کمک کنم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) - شرکت‌ها این‌گونه آماده‌سازی را با جدیت دنبال می‌کنند؛ اما با این حال هنوز اخباری مملو از داستان‌ شرکت‌هایی که در این آزمون شکست خورده‌اند، می‌شنویم


این شرکت‌ها برای همه شناخته شده هستند: خودروسازانی که مجبور می‌شوند فراخوان جمع‌آوری خودروهای نقص‌دار خود را بدهند، شرکت‌های نفتی که نتوانسته‌اند یک حادثه بزرگ را مدیریت کنند، شهرهایی که نتوانسته‌اند وقوع توفان یا حوادث طبیعی دیگر را پیش‌بینی و مدیریت کنند و شرکت‌های شیمیایی که فعالیت آنها باعث آلوده شدن آب آشامیدنی و محیط زیست شده است و این لیست همچنان ادامه دارد


وقتی این شرایط کاملا قابل پیش‌بینی است، چرا سازمان‌های بزرگ و البته موفق در مدیریت آن دچار اشتباه می‌شوند؟


اخیرا ویدئویی از رئیس یک شرکت شیمیایی دیدم که طی یک نشست مطبوعاتی در مورد نشت مواد شیمیایی که باعث شده بود 300 هزار نفر از مردم بدون آب آشامیدنی بمانند، بطری آب معدنی را حریصانه سرمی‌کشید. این تصویر مرا یاد چالش مشابهی انداخت که همکاران ما دائما با آن مواجه می‌شوند: این حقیقت که بسیاری از مدیران عامل زمانی درگیر مدیریت بحران می‌شوند که بحران به‌وجود آمده باشد. اگر مدیر عاملی به‌عنوان تصمیم‌گیرنده اصلی سازمان و نماینده آن در برابر عموم است؛ اما در برنامه‌ریزی، آموزش و آزمایش احتمالی سازمان شرکت ندارد، هر طرح آماده‌سازی که شرکت تهیه کند، بی‌نتیجه و غیرموثر خواهد بود


تجربه به من نشان داده از میان صدها شرکتی که با آنها همکاری کرده‌ام، تعداد اندکی از مدیران عامل شخصا در برنامه‌های آموزش و آزمایش مدیریت بحران شرکت می‌کنند. به نظر من، این دلیل اصلی شکست شرکت‌ها در مواقع بحران است؛ حتی اگر بهترین طرح آماده‌سازی را داشته باشند


گری ساوترن، مدیر عامل شرکت شیمیایی که به آن اشاره شد، ممکن است مدیر عامل خوبی باشد؛ اما واضح است که برای مدیریت بحران آموزش لازم را ندیده است. او در نهایت شغلش را از دست داد و شرکت نتوانست در برابر آن فاجعه دوام بیاورد


او در این قضیه تنها نیست و موارد متعددی مانند او وجود دارند. حقیقت این است که بازارها، رسانه‌ها و مردم هیچ گاه این مدیر عامل و شرکتش را فراموش نخواهند کرد


خطاب به مدیران عامل باید بگویم که باید در طرح‌ریزی‌های مدیریت بحران شرکتتان درگیر شوید. این موضوع نه تنها ضمانت شغلی برای خود شما است، بلکه مزایای متعدد دیگری هم دارد. در واقع، اگر بحرانی پیش بیاید، می‌توانید از آن به عنوان فرصت استفاده کنید تا مهارت خود را در اداره چالش‌ها به رخ بکشید. بنابراین در آموزش‌های منظم مدیریت بحران شرکت داشته باشید و منابع لازم برای آن را تامین کنید


مهم‌تر از همه اینها، 100 درصد مشخص کنید که چه تصمیم‌ها و عملکردهایی در شرایط بحران باید به دیگران واگذار شود و کدام‌یک را خودتان می‌خواهید بر عهده بگیرید. سپس افراد را در آن نقش‌ها آموزش دهید و امتحان کنید. در نهایت، وظیفه قضاوت در مورد کارآیی خودتان را بر عهده کارمندانتان نگذارید، این کار مشاوران خارج از شرکت است.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۲۲۱

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد