درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:03   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11360صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 20 خرداد 1393 - 11:18
مهندسی روابط عمومی ایران
دکتر حمید صبری تدوینگر دایرالمعارف روابط عمومی ایران - دهه چهارم انقلاب اسلامی دهه مهندسی مجدد در تمامی عرصه های سیاسی اجتماعی ـ اقتصادی و فرهنگی و ارتباطی و فناوری های و در یک کلام مهندسی مجدد علمی و معرفتی و بویژه در حوزه ارتباطات و روابط عمومی اصل مهندسی روابط عمومی از ضرورت هاست.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دهه چهارم انقلاب اسلامی دهه مهندسی مجدد در تمامی عرصه های سیاسی اجتماعی ـ اقتصادی و فرهنگی و ارتباطی و فناوری های و در یک کلام مهندسی مجدد علمی و معرفتی و بویژه در حوزه ارتباطات و روابط عمومی اصل مهندسی روابط عمومی از ضرورت هاست.


مهندسی روابط عمومی عبارتست از طراحی ، نوسازی و بازسازی اساسی و باز تعریف سیستم روابط عمومی کشور بگونه ای که نقطه مطلوب و هدف نهایی در همه اجزا و ابعاد آن لحاظ شده و نمایان گردد. ما وقتی از مهندسی روابط عمومی سخن به میان می آوریم واژ ه هایی چون کارکرد ساختار ، اهداف ، نیازها به ذهن ما متبادر می شود و غرض ما بدنبال تامین نیازی از نیازهای جامعه ایم. و بالطبع از دل اهداف کارکردها بیرون می آیند و متناسب با کارکردها ساختارها درست می شوند لذا در بحث مهندسی روابط عمومی می بایست هم کارکردها را مشخص کنیم و هم ساختارهای متناسب با آن ها را شکل دهیم و تعریف نماییم.برای مهندسی روابط عمومی نقطه عزیمت ها مشخص است و قرارگاه هایی هم داریم اما نخست می طلبد که ما نقطه آرمانی و مبانی آن را شناسایی می کنیم وضعیت فعلی روابط عمومی یعنی نیم قرن گذشته هم کامل مشخص است و با توجه به امکانات و محدودیت های موجود در روابط عمومی مطلوب که هدف ماست را تعیین نماییم.اولین وا های که در مقوله مهندسی روابط عمومی محور است و مورد توجه قرار باید بگیرد واژه سیستم است سیستم را می توان یک کل تشکیل شده از یک دسته سیستم عوامل و اجرا که زیر سیستم هستند و براساس یک طراحی طبیعی و یا ایجاد شده ( مصنوعی ) هم از لحاظ ساختاری و هم از نظر کارکردی برای دستیابی به هدف های کل سیستم با هم وابسته و در مراوده دائم هستند در نظر گرفت در حقیقت سیستم مجموعه ای از اجزاء به هم وابسته است که آن اجزا در راه رسیدن به هدف معینی با هم هماهنگ شده اند و به شکل یک مجموعه یکپارچه دارای ویژگی و توانایی هایی هستند که از جمع ویژگی ها و توانایی های انفرادی اجزای آن متفاوت است.بنابراین هرگاه که موضوع مهندسی روابط عمومی مطرح می شود جایگاه اجزای سیستم تعامل آنها با یکدیگر و در جهت هدف حرکت دادن آنها موضوعیت دارد.


برای اینکه همه اعضاء و سپاهیان قرارگاه اصلی روابط عمومی و مجموعه های مربوط به آنان به اعتبار کارکردهایشان در جهت روابط عمومی مطلوب سمت و سو بگیرد در بادی امر می بایست نقشه مهندسی روابط عمومی در کشورمان ترسیم شود تهیه این نقشه بعهده کیست و کدام نهاد و سازمان متولی ترسیم این نقشه می تواند باشد که بالطبع صاحب نظران موسسات ، انجمن ها ، و سازمانهای وابسته به صفت روابط عمومی در خط مقدم ترسیم هستند و برای ترسیم نقشه مهندسی روابط عمومی شکل گیری اتاق فکر که در آن همه سازمان ها ، موسسات و انجمن ها و دانشمندان و عالمان این حوزه گردهم آیند و خروجی آن همین نقشه راه باشد. وقتی نقشه مهندسی آماده شد مسلما با نگاهی فنی و تخصصی به آن می توان متوجه شد:


1ـ چه کارهایی باید انجام شود
2ـ چه کسانی باید این کارها را انجام دهند.
3ـ چگونه باید آن کارها انجام شود.
 

بنابراین اول کارکردها را مشخص می کنیم و اینکه چه کارهایی با چه اولویتی و توسط چه ساختارهایی باید انجام پذیرد.
در مهندسی روابط عمومی می بایست اضافات آلودگی ها را از چهره روابط عمومی پالایش کنیم و با نوآوری ، بالندگی به آن توجه نماییم اینجا ضروری می دانم چند عامل را که می تواند در توانمندی و توانایی و موفقیت ما تاثیر گذار باشد عرض کنیم از جمله :


1ـ مقوله خودباوری که مسلما با شناخت داشته ها توانمندی ها و توانایی ها یمان و مطالعه گذشته و بررسی هویت تاریخی خودمان بیشتر می شود
2ـ مقوله عشق و باید بدانیم که جامعه انسانی بدون عشق نه میدانی می شود و نه حرکتی می کند نه ادامه می یابد چرا که اگر عشق را از این مهندسی کنار بگذاریم از انسانیت چیزی باقی نمی ماند
3ـ آرمان ، انسان ، جامعه بدون آرمان نه مفهومی دارد و نه حرکتی شکل می گیرد و نه انگیزه ای بوجود می آید جامعه انسان بدون یک جامعه و انسان سرگشته و مرده است.


آنچه اهمیت دارد در بحث مهندسی روابط عمومی بحث بومی سازی است.بومی سازی روابط عمومی را در کشورمان یک ضرورت یک نیاز می دانم و می بایست بومی سازی ما بر اساس نیازهای محلی ، قومی ، فرهنگی و اجتماعی و متناسب با اعتقادات و باورهای دینی مان باشد تعریف الگوهای روابط عمومی ایرانی اسلامی (بومی ) در مهندسی روابط عمومی یک اصل است روابط عمومی ها در این شرایط می توانند پویاتر ، اثرگذارتر باشند بنابراین ما اصل بومی سازی را در مهندسی روابط عمومی یک اصل انکار ناپذیر می دانیم و می توانیم در دو گرایش تئوری پردازی و عمل حرکت خود را به سوی مطلوب و هدف ادامه دهیم.


لذا می طلبد صاحب نظران ، اساتید ، کارشناسان و همه علاقمندان دارای فکر ، تجربه و علم در حوزه روابط عمومی ایران اسلامی برای بومی سازی وارد عرصه تلاش شوند و سعی کنند مفاهیم جدید و منطبق با بوم و فرهنگ و اعتقادات ایرانی و اسلامی مان تولید و یا باز تعریف نمایند آنچه در بومی سازی و ترسیم نقشه مهندسی روابط عمومی کشورمان به نظر حقیر مهم است لحاظ نمودن ابعاد مختلف کرامت عالیه انسانی است و فلسفه اصلی روابط عمومی ها خدمت به انسانیت است و فرآیندی مدیریتی است و وظیفه اش دمیدن روح امید روح نشاط و سرزندگی به انسانهاست و این اندیشه و حرکت ما را می تواند به سوی روابط عمومی بومی ایرانی اسلامی که نهایتا یک روابط عمومی آرمانی است و زمینه ساز آمادگی انسانها برای ظهور و فرج موعود عدالت گستر جهانی است.
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
مجتبی نصیری
| 1393/3/21 - 02:34 |     0     0     |
دانش آموخته رشته روابط عمومی هستم .کتابهای خوبی دارید .دانلود آنها مشکل است آرزوی موفقیت برای شما دارم باز هم به سایت شما سر می زنم .

محمود فرجزاذه
| 1393/4/10 - 21:17 |     0     0     |
از دانشجویان شما جناب استاد صبری هستم بهوجود ان استاد فرزانه میبالم وبهره میبرم ازمطالب جدیدعلمی تان


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد