درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 16:13   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11359صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیسه شنبه، 20 خرداد 1393 - 11:29
روابط عمومی الکترونیک؛ آنلاین روی خط افکار عمومی
رئیس مرکز روابط عمومی و بین الملل معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریس جمهور - مردم سالاری و پاسخگویی به افکار عمومی یکی از شاخص های توسعه یافتگی محسوب می شود و کشورهای پیشرفته جهان در احترام به حقوق شهروندی با یکدیگر در رقابتی سخت و فشرده هستند؛ چرا که طنین احساس آزادی، امنیت روانی و تکریم انسانی در هر گوشه ای از جهان موجب گرایش سرمایه های مادی و معنوی به آن سمت می شود
  

روابط عمومی الکترونیک؛ آنلاین روی خط افکار عمومی
محمد علی افتخاری


رئیس مرکز روابط عمومی، اطلاع رسانی و بین الملل
معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریس جمهور

 


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مردم سالاری و پاسخگویی به افکار عمومی یکی از شاخص های توسعه یافتگی محسوب می شود و کشورهای پیشرفته جهان در احترام به حقوق شهروندی با یکدیگر در رقابتی سخت و فشرده هستند؛ چرا که طنین احساس آزادی، امنیت روانی و تکریم انسانی در هر گوشه ای از جهان موجب گرایش سرمایه های مادی و معنوی به آن سمت می شود و پیشرفت و اعتلای اقتصادی و فرهنگی را رقم می زند. در این بین کارشناسان از تقویت روابط عمومی ها بویژه روابط عمومی الکترونیک به عنوان بهترین پل برای ارتباط با مردم یاد می کنند و باور دارند از این رهگذر می توان ویترینی از یک کشور مترقی را در صحنه جهانی به نمایش گذاشت.

روابط عمومی تعریف مشخصی ندارد؛ هم در حوزه علوم و فنون تجربی و دانشگاهی قابل تجزیه و تحلیل است و هم قابلیت قرار گرفتن در رشته های هنری را داراست؛ این تنوع برگرفته از حساسیت ها و ظرافت های این حرفه است که برای برقراری ارتباط با افکار عمومی باید از انعطاف پذیری بالایی برخوردار باشد.


مدیر روابط عمومی به دلیل قرار داشتن در جایگاه مشاور برای مدیران سازمانها، باید دارای اطلاعات وسیع از حوزه های مختلف باشد و با علم به اینکه حوزه افکار عمومی محل آزمون و خطا نیست، هوشیارانه و آگاهانه گام بردارد.


«روابط عمومی» ظرف زمانی و مکانی ندارد و دولتها و سازمان ها از دیرباز تاکنون به دنبال برقراری ارتباط حسنه با اقشار جامعه بوده اند و اساسا حیات آنها به ارتقای حس رضایتمندی عموم گره خورده بود اما فعالیت های این واحد به شکل کنونی در آمریکا شکل گرفت و سپس از طریق شرکت نفت به ایران سرایت نمود.


همچون بسیاری علوم و فنون دیگر که فرهنگ استفاده از آن بعد از اصل موضوع وارد کشور می شود؛ این واحد در سالهای اخیر بیشتر کارکردهایی خدماتی و تشریفاتی داشت و مدیران آنطور که باید و شاید توجه خاصی به پتانسیل های روابط عمومی در مدیریت افکار عمومی نداشتند. از این رو، انتصاب های شایسته ای در این حوزه کمتر مورد توجه بود .


ایجاد شبکه های ارتباطی، انجمن های صنفی و افزایش دانش آموختگان رشته عمومی به مرور بر سطح انتظارات از روابط عمومی ها افزود و وارد شدن کلماتی نظیر نهضت پاسخگویی مسئولان به مردم در فرهنگ اداری کشور موجب شد فصل جدیدی از حیات این حرفه رقم بخورد و توجه بیشتر به مطالبات و خواسته های آنان گردد.


اکنون روابط عمومی ها گرچه نسبت به گذشته پیشرفت های مطلوبی را تجربه کرده اند اما به نسبت آینده از سرعت لازم برخوردار نیستند و باید بر سرعت گام های خود بیفزایند.


مهمترین رسالت روابط عمومی ها ساختن تندیسی شفاف و شیشه ای از سازمان متبوع نزد افکار عمومی است تا ضمن ترویج فرهنگ پاسخگویی به مردم به عنوان یکی از مطالبات رهبر حکیم انقلاب اسلامی از مسئولان، بستر استفاده از نقطه نظرات و پتانسیل های مردمی برای اصلاح نواقص و افزایش بهره وری را فراهم آورند.


بر خلاف برخی تصورات، مدیران روابط عمومی وکیل مدافع رهبران سازمان ها نیستند و هیچ وظیفه ای برای چاپلوسی از آنها بر عهده ندارند بلکه معیار و میزانی برای تنظیم صحیح روابط سازمان ها با دنیای بیرون می باشند و در این مسیر نه نیازی به شاخ و برگ اضافی دادن به عملکردها وجود دارد و نه نداشتن اعتماد به نفس برای بیان اقدامات اداره متبوع.


تصمیم گیری در روابط عمومی مقوله پراهمیتی است که در صورت توجه خاص بدان می تواند نظام برنامه ریزی ما را در سازمان رنگ و بوی کارشناسی و اثر بخشی دهد. تصمیم گیری در روابط عمومی چنانچه بر اساس بلوغ و شایستگی ها و مبتنی بر چشم انداز سازمانی باشد می تواند چراغ راه مناسبی برای فعالیتهای سازمانی قلمداد گردد. نظام تصمیم گیری در روابط عمومی اگر با هدف گذاریهای عقلایی همراه باشد خواهد توانست کل سازمان را تحت تاثیر مثبت خود قرار داده و شاخص مهمی برای شناخت رشد عقلی، عاطفی، اجتماعی و روانی افراد و گروه های سازمانی باشد. روابط عمومی هایی که به چنین رشدی نرسیده باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که اجازه دهند دیگران برای آنان تصمیم گیری کنند.


در دنیای ما و عصر کنونی ما که عصر ارتباطات است سرعت حرف نخست را می زند بنابراین الکترونیکی کردن روابط عمومی ها امری حائز اهمیت است به همین دلیل روش ها نیز جزئی از وظایف است که باید تغییر یابد به نحوی که با بهره گیری از روش های جدید و حداقل نیروی انسانی همراه با سرعت بیشتر یک روابط عمومی سر آمد شود و مدیر روابط عمومی که همان مشاور دستگاه، سازمان، اداره و وزارتخانه است به جای پرداختن به روشهای کهنه و قدیمی با بهره گیری از روابط عمومی الکترونیک سازمان را جهت نیل به اهداف اساسی تر و مسمر ثمر تری سوق دهد تا پل ارتباطی مردم و مسئولان با نقش کلیدی روابط عمومی ها مستحکم تر و قابل اطمینان تر شود. امید است در آینده ای نزدیک شاهد تحقق شان و جایگاه واقعی مراکز روابط عمومی ها در کشور باشیم

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد