درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403 - 18:35   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن
  شش اولویت جدید مدیران عامل
  جادوی تنوع
  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست
  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11348صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 21 خرداد 1393 - 15:53
روابط عمومی آمیزه ای از علم و هنر
آرام رشیدی، مدیر روابط عمومی شرکت بیمه ما - گفته اند که روابط عمومی شوق اداری است نه شغل اداری . من می گویم که روابط عمومی پروانه ای است به گرد شمع همدلی و همراهی. همراهی که به مانند مشاوری دلسوز پشتیبان سازمان است و همدلی که چونان پدری مهربان دغدغه ها و مشکلات مخاطب سازمان خویش را دغدغه های خود می داند.
  

 

روابط عمومی آمیزه ای از علم و هنر

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  27 اردیبهشت را روز روابط عمومی و ارتباطات نامیده اند و این امر خود گویای اهمیت این علم است . در اهمیت روابط عمومی همین بس که آن را هنر هشتم نامیده اند .

 

تعریف درست روابط عمومی از نظر من  آمیزه ای است از علم و هنر . فعالان عرصه روابط عمومی باید هنرمندانی باشند صبور، مردمدار، مجهز به سلاح قلم و بینا به تمامی حیطه های ارتباطات جمعی. اینان آینه تمام نمای سازمان خود هستند آینه ای که البته خود مبری از هر زنگاری است.

 

اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است. امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است. باید دانست که روابط عمومی درست با تبلیغات صرف در خصوص یک سازمان و بله قربان گویی مدیر تفاوت بسیار دارد.

 

آنهایی که گمان می کنند با تعریف بی جا و غیر قابل باور از یک سازمان نقش خود را به عنوان روابط عمومی درست ایفا کرده اند، ره به ترکستان برده اند . روابط عمومی بی همدلی و مردمداری و بی آنکه نقاط ضعف یک سازمان را با بیانی سازنده به مسئولان ارشد آن تذکر دهد، از نقش اساسی و موثر خود فرسنگ ها فاصله خواهد داشت و به بیانی دیگر نمی توان نام روابط عمومی را بر آن نهاد .

 

حیات هر سازمان به مخاطبان آن وابسته است و  تنها با بینش عمیق  ارتباطات و هنر مردمداری می توان این گوهر گرانبها یعنی مخاطب را حفظ کرد و وفادار به سازمان نگه داشت.

 

در پایان آنچه اهمیت دارد این است که محور اساسی کار روابط عمومی کسب منافع برای کل سازمان است نه برای شخصی که در رأس هرم سازمانی قرار گرفته است. بنابراین باید به روابط عمومی و کارکردهای آن، بهتر و منطقی تر نگاه کرد. در این صورت است که روابط عمومی می‌تواند در سازمان موفق عمل کند.

 

 منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن


  روابط‌عمومی و صداقت


  شش اولویت جدید مدیران عامل


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی


  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


  جادوی تنوع


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد