درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:56   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11311صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 18 خرداد 1393 - 10:46
روابط عمومی ایرانی و راه حل های ایرانی
دکتر کوثری عضو هیئت علمی دانشگاه تهران - ما در روابط عمومی یک مشکل داریم و آن هم این است که روابط عمومی ما آمریکایی است. نمی خواهم شعار مرگ بر آمریکا دهم. بلکه می خواهم بگویم روابط عمومی ما دارای سنت آمریکایی است. مشکل ما در اینجا است که آیا می توانیم یک سنت ایرانی را به سنت آمریکایی پیوند بزنیم یا نه؟
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ما در روابط عمومی یک مشکل داریم و آن هم این است که روابط عمومی ما آمریکایی است. نمی خواهم شعار مرگ بر آمریکا دهم. بلکه می خواهم بگویم روابط عمومی ما دارای سنت آمریکایی است. مشکل ما در اینجا است که آیا می توانیم یک سنت ایرانی را به سنت آمریکایی پیوند بزنیم یا نه؟ به نظر من ما باید با تمام اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، سنت روابط عمومی ایرانی را پیدا کنیم و این سنت در دستان شما مسئولین روابط عمومی است.


اگر 10 کتاب ترجمه شده روابط عمومی را بخوانیم، چیزی جز اصول چهار یا شش گانه در رابطه با اینکه چگونه عمل کنیم را مشاهده نمی کنیم که این مسایل نمی توانند راه گشا باشند. ما باید بر اساس تجربیات خود روابط عمومی ایرانی را بنویسیم و برای آن یک سنت بوجود بیاوریم.


برای مثال برخی از مسئولین روابط عمومی یک مدیر کل بودند، در نتیجه باید کتابی نوشت تحت عنوان اینکه چگونه روابط عمومی یک مدیر کل باشد. یا اینکه چگونه با شرایط، مواجهه با روزنامه ها و مشکلاتی که در ایران وجود دارد، روابط عمومی می تواند یک وزیر باشد.


اصول و چارچوب هایی که در کتاب ها داشتیم، دردی از روابط عمومی در ایران دوا نمی کند. ما باید تجربیات خود را مکتوب و برای مشکلات خود روش و راه حل ایرانی پیدا کنیم. ما در یک محیط ایرانی هستیم و این محیط مشکلات و مسایل خاص خود را دارد. بنابراین باید تاریخ شفاهی روابط عمومی را در ایران بنویسیم. یکی از کارهایی را که می توانیم برای سال آینده در دستور کار خود قرار دهیم، نوشتن 5 تا 10 کتاب در هر یک از حوزه ها است. برای مثال روابط عمومی در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شرکت فروگاه ها فرق می کند. هر کدام از آنها دنیای خاص خودشان را دارند. بنابراین خواهش می کنم به سمتی برویم که سال آینده کتاب روابط عمومی خاص هر حوزه را داشته باشیم. هیچ اشکالی ندارد اگر این کتاب ها در سطح متوسط باشد زیرا باعث می شود که یک روابط عمومی با سنت ایرانی داشته باشیم.


سخنرانی دکتر کوثری عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به مناسب روز گرامی داشت روابط عمومی:این مراسم توسط موسسه کارگزار روابط عمومی و دبیرخانه کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار گردید

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد