شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در اینجا می خواهم نقدی به عملکرد همکاران خود در 10 ماه گذشته در حوزه شبکه های اجتماعی داشته باشم. همگی به صحبت های آقای رییس جمهور در 27 اردیبهشت توجه کردیم که ایشان به صراحت از حوزه سایبر دفاع کردند و گفتند که دولت فضای مجازی را یک فرصت می داند و در بین شبکه های اجتماعی به تصریح از فیس بوک، گوگل و شبکه های دیگر نام بردند، آمار و ارقام دادند و گفتند که "ما می توانیم این فضاها را تسخیر کنیم. جوان های ما می توانند در این فضاها تولید محتوا داشته باشند. ما باید بلوک فارسی را در این شبکه ها ایجاد کنیم."
نقد من این است که متأسفانه علی رغم اینکه پارادایم سیاسی در کشور تغییر کرده است، هنوز یک نوع محافظه کاری، ترس و مقاومت در دستگاه های دولتی نسبت به ورود به حوزه شبکه های اجتماعی و مجازی دیده می شود. بخشی از این مقاومت ناشی از فضای قبلی است که وجود داشت و همکاران نیز اهل ریسک نیستند. بخشی دیگر ناشی از فقدان استراتژی و آموزش برای ورود به این حوزه می باشد. بنابراین تصور می کنم علی رغم اینکه برخی از سازمان ها به صورت فردی و انفرادی به این شبکه ها ورود پیدا کرده اند، مثلاً شخص وزیر در یک وزارت خانه ورود پیدا کرده است، ولی ساختار روابط عمومی هنوز منفعل است و به هیچ وجه این رسانه ها را به رسمیت نمی شناسد.
تصور می کنم زمان آن رسیده است که یک مدل برای حضور روابط عمومی ها در شبکه های اجتماعی مجازی ترسیم کنیم.
اضهارات دکتر حمید ضیایی پرور کارشناس ارشد رسانه های اجتماعی به مناسب روز گرامی داشت روابط عمومی: این مراسم توسط موسسه کارگزار روابط عمومی و دبیرخانه کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار گردید
|