درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 13:29   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11213صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیدوشنبه، 12 خرداد 1393 - 05:36
تیم ملی ایران امشب راهی برزیل می‌شود
پیش‌بینی نتایج جام جهانی
«گلدمن ساکس» صعود ایران به مرحله دوم را پیش‌بینی کرد پیش‌بینی صعود فوتبال ایران تا مرحله اول حذفی نتایج بازی‌های جام‌جهانی به پیش‌بینی «گلدمن‌ساکس»
  

پیش‌بینی نتایج جام جهانی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  هر چقدر که به بازی‌های جام‌جهانی نزدیک شویم، بازار پیش‌بینی نتایج و به موازات آن شرط‌بندی‌ها داغ می‌شود. از حدس و گمان‌های عامیانه تا پیش‌بینی‌های علمی بر اساس توان فردی و تیمی حریفان این‌گونه بازار را در آستانه 10 روز مانده به جام‌جهانی سکه می‌کند؛ اما اینک یک سازمان معتبر اقتصادی دنیا در اقدامی قابل توجه وارد این بازار شده  و دست به پیش‌بینی بازی‌ها زده  و در گزارشی 67 صفحه‌ای، تیم‌های حاضر در جام‌جهانی برزیل را آنالیز کرده است. این موسسه بر اساس فرمولی که فراهم آورده  برزیل را به عنوان قهرمان جهان معرفی کرده است. تیمی که قرار است در فینال آرژانتین را شکست دهد و جام را در خانه نگه دارد. در این میان اما تیم ایران نیز با کسب دو امتیازدر گروه خود تنها تیم آسیایی خواهد بود که به دور دوم بازی‌ها راه پیدا خواهد کرد و در دور دوم هم مقابل فرانسه به نتیجه مساوی 1-1 دست پیدا خواهد کرد و در نهایت ایران در ضربات پنالتی با جام‌جهانی خداحافظی خواهد کرد.


 مدل آماری جام‌جهانی 2014
موسسه گلدمن ساکس پیش از اینکه تیم قهرمان جام‌جهانی برزیل را براساس پیش‌بینی‌هایش معرفی کند فرمول خود را این‌گونه شرح می‌دهد: «ما یک مدل تصادفی را به وجود آوردیم که به توزیع نتایج 64 بازی موجود در جام‌جهانی سال 2014 منجر می‌شود. یعنی از بازی افتتاحیه بین برزیل و کرواسی در دوازدهم ژوئن تا بازی نهایی که در تاریخ 13 جولای در ریودوژانیرو صورت می‌گیرد. در این پیش‌بینی‌ها از تجزیه و تحلیل رگرسیونی استفاده شده است و باید متذکر شد که در این فرمول تنها به مسابقات رسمی تیم‌ها از سال 1960 به این سو توجه شده است.  درواقع این فرمول به بازی‌های دوستانه توجهی ندارد و در این ارتباط به منظور برآورد ضرایب به 14 هزار مشاهده بسنده شده است.» این موسسه در ادامه در مورد فرمول خود می‌نویسد: «متغیر وابسته ما در تجزیه و تحلیل رگرسیونی تعداد گل‌هایی است که هر یک از طرفین در این مسابقات رسمی به ثمر رسانده‌اند. ما در این فرمول از مدل توزیعی پوآسون پیروی می‌کنیم؛ یعنی هر گلی را که هر یک از طرفین در هریک از مسابقات به ثمر رسانده‌اند پذیرفته‌ایم.» 


متغیرهای توضیحی در تجزیه و تحلیل رگرسیونی این مدل به شرح زیر است:  


1-تفاوت در رتبه‌بندی «Elo» بین دو تیم: رتبه‌بندی Elo، ترکیبی از اندازه‌گیری موفقیت تیم ملی فوتبال مذکور در کل تاریخ مسابقاتش است. برخلاف رتبه‌بندی شناخته شده 
فیفا/کوکاکولا، رتبه‌بندی Elo، نتایج کل مسابقات یک تیم را در دوران تاریخی خود فراهم می‌کند. از نظر آماری درمی‌یابیم تفاوت در رتبه‌بندی Elo، قدرتمندترین متغیر در این مدل است.


2-متوسط تعداد گل‌های زده هر تیم در 10 بازی آخر رسمی بین‌المللی.


3-متوسط تعداد گل‌های خورده شده در 5 بازی آخر رسمی بین‌المللی


4-«متغیر ساختگی ویژه کشورها» که نشان می‌دهد آیا هر تیمی که در جام‌جهانی بازی دارد به‌طور سیستماتیک، متمایل است نمایش بهتری داشته باشد یا نه. گلدمن ساکس این متغیر را تنها برای برخی از تیم‌ها در نظر گرفته‌  و همه تیم‌ها را در این متغیر لحاظ نکرده است. این موسسه درواقع بر اساس فرمولی که ارائه کرده است، این تیم‌ها را از سال 1960 به بعد رصد کرده است. با این متغیر تیم‌هایی مثل برزیل، آلمان، آرژانتین، اسپانیا، هلند، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا بررسی شده‌اند


5-متغیر ساختگی در این مدل، بازی‌های انجام شده در خانه را برای هر تیمی در نظر می‌گیرد.


6- متغیر ساختگی در این مدل، ضرایب متفاوتی را برای بازی هر تیمی در قاره خود در نظر می‌گیرد.


بر این اساس موسسه گلدمن ساکس می‌گوید که آنها یک توزیع احتمالی از نتایج هر بازی خلق کرده‌اند که از ترسیم شبیه‌سازی 100 هزار تایی مونت کارلو استفاده شده است.

 

درواقع نتایج حاصل در این پیش‌بینی‌ها با این تجزیه و تحلیل شبیه‌سازی شده به دست آمده‌اند و جایگاه تیم‌ها در این تورنمنت جهانی با این فرمول تعریف شده‌اند. در این میان اما این موسسه نکته دیگری مطرح می‌کند که خللی به پیش‌بینی‌های به دست آمده وارد نخواهد کرد. این موسسه می‌گوید که این مدل به گونه‌ای طراحی شده که تنها قابلیت تیم‌ها را در نظر گرفته است و بازیکنان مطرح تیم‌ها در این فرمول هیچ نقشی ندارند. به طور مثال اگر بازیکنی کلیدی تا پیش از مسابقات مصدوم شود و به جام‌جهانی نرسد، مدل مذکور زیر سوال نمی‌رود. در مدل گلدمن ساکس هیچ جایگاهی برای بازیکن در نظر گرفته نشده است


 با نکاتی که در این فرمول مطرح شده است نتایج زیر در بازی‌های گروهی رخ خواهد داد و ایران نیز به همراه 15 تیم دیگر به دور دوم بازی‌ها صعود خواهد کرد و در دور دوم در ضربات پنالتی مغلوب فرانسه خواهد شد.

پیش‌بینی نتایج جام جهانی

پیش‌بینی نتایج جام جهانی

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۲۱۳

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد