شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر باقر ساروخانی در نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: خلاقیت با نوآوری همراه است که حدفاصل نوگرایی مطلق و نوهراسی است.
وی گفت: نباید از نو ترسید و در گذشته ماند همچنین نباید نو را آورد و گذشته را فراموش کرد بلکه باید نوآوری را در چارچوب واقعیت های موجود به عنوان نوآوری بپذیریم.
ساروخانی اضافه کرد: ما می توانیم نوآوری را از غرب بگیریم اما باید هویت ها و داشته های خویش را نیز حفظ کنیم و آنان را به فراموشی نسپاریم.
وی افزود: شجاعت، حرکت مستمر برای رسیدن به هدف، فعالیت، ایمان به کار، بصیرت بر اساس شناخت و آگاهی،استماع و فرزانگی (حواس پرورش یافته) از ویژگی های نوآوری است.
ساروخانی با بیان اینکه نوآوری به دانستن نیاز دارد اما با دانستن نیز تفاوت دارد، گفت: انسان به صورت ذاتی به خلاقیت علاقه دارد.
وی افزود: جایگاه روابط عمومی در کمیته امداد به سبب فعالیت روی قلب مخاطب علاوه بر عقل او ویژه است.
این استاد دانشگاه گفت: کمیته امداد باید در دنیای مادیگرای امروز، هوش انتزاعی افراد را ارتقا دهد و از مالکیت خواهی فردی تا ایثار پیش ببرد.
ساروخانی در ادامه با بیان اینکه خلاقیت روابط عمومی به زمینه سازمانی مناسب و آرام نیاز دارد، افزود: توان بالقوه،اتکای به نفس، دانش، تجربه، فکر برای یافتن واقعیت ها، حضور میدانی و آزادی از خود شیفتگی نیز از ویژگی های ضروری روابط عمومی برای خلاقیت است.
منبع: واحد مرکزی خبر
|