درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 11:47   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11192صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 11 خرداد 1393 - 06:53
از روابط عمودی تا روابط عمومی
مژگان وفایی - پس از گذشت 63 سال از عمر روابط عمومی در ایران، این حرفه مهم، بایسته و حساس با چالش های ابتدایی رو به روست.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  پس از گذشت 63 سال از عمر روابط عمومی در ایران، این حرفه مهم، بایسته و حساس با چالش های ابتدایی رو به روست.

 

سکون، انزوا، نداشتن متولی مشخص و طراحی تشکیلاتی منسجم، کمبود متخصص، بی اهمیت شمرده شدن و بیسوادی تعدادی از مدیران نسبت به دنیای ارتباطات، ترس از عیان شدن کم کاری ها و نقاط ضعف، دانش سطحی و عدم انگیزه برای رشد و پیشرفت از عمده ترین چالش های تعدادی از روابط عمومی ها در کشور و بخصوص در کردستان است.

 

به گزارش آفتاب دل، انتخاب یک مدیر روابط عمومی در یک سازمان، اداره، بخش خصوصی و یک شرکت عمدتاً بر اساس روابط و نه ضوابط بوده که این امر به همراه چالش های ذکر شده فضایی ناخوشایند را برای بخش اطلاع رسانی و دنیای ارتباطات ایجاد کرده به طوری که موج بی اعتمادی، ضعف فرهنگ، سوء استفاده ها، تقلب و بی نظمی در کار ادارات و مراکز را حادتر می کند.

 

با توجه به اینکه افکار عمومی بزرگ ترین قدرت نامرئی در ایجاد جریان ها و تفکرات اجتماعی و فرهنگی مردم بوده و این جریان ها قوی تر از هر سیاستی و هنجاری عمل می کند، نقش یک مدیر و کارشناس روابط عمومی برجسته تر شده و باید با کل جمعیت یک کشور و حتی در عرصه بین‌الملل در جذب و جلب افکارعمومی با تکیه بر واقع بینی و روابط متقابل مردم و سازمان سهیم باشند.

 

اما باید به این نکته توجه داشت که تا چه میزان از این فاکتورها در ادارات و دستگاه های اجرایی استان استفاده شده و آیا چنین تفکر و دیدگاهی برای استان کردستان که نام یک استان فرهنگی را یدک می کشد، جایگاهی دارد؟

 

برقراری ارتباط مناسب، دوسویه و اعتمادسازی، میان روابط عمومی‌ها و فعالان رسانه چه رسانه‌های عمومی، تخصصی و چه رسانه ملی بخش وسیعی از اطلاعات را در اختیار مخاطب قرار داده که یک روابط عمومی موفق با این فاکتورها می تواند عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد و از حالت تدافعی و سد کردن راه جریان سیال اطلاع رسانی خارج شود.

 

یکی از نقاط ضعف اطلاع رسانی بعضی از دستگاه ها در استان عدم استفاده از این مقولات به دلیل نداشتن دانش و تخصص، نداشتن تسلط و اشراف بر شیوه انجام کار، بدبینی نسبت به بازخورد افکار عمومی در مواجهه با نقاط ضعف دستگاه، ضعف های مدیریتی و توجیه کردن این نارسایی هاست.

 

روابط‌عمومی‌های پویا و برتر، باید به این درجه از توانایی برسند تا اخبار و رویدادها و اهداف و کارکرد مجموعه خویش را در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شکل به اطلاع مردم، مخاطبان و بخصوص اهل رسانه برساند تا به عنوان یک همراه جلوه داده شود و از نقش بازدارندگی خود فاصله بگیرد.

 

درکی مشترک و تعاملی سازنده میان روابط‌عمومی‌ها و خبرنگاران رسانه های استان می تواند رابطه متقابل روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها را سازنده تر کرده و درکی متقابل از حوزه عملکرد بخش های مختلف اعم از دولتی و خصوصی در کردستان را به مخاطب منتقل کرده و مخاطب با اطمینان بیشتری مطالب و اطلاعات را دریافت و آن را بپذیرد.

 

روابط‌عمومی های هوشمند درپی تبیین آینده و چشم‌انداز توسعه‌ای سازمان، حس هماهنگی، همکاری، تحلیل گرایی، پیش‌بینی نیاز مخاطبان، نتیجه‌گرایی و انتقادپذیری را با تعامل با رهبران فکری با مدیریتی دانش محور پیش برده و  با تحقق این مهم دستیابی به تفاهم و تعامل با مخاطب و رابطه عمودی مجموعه اداری و سازمانی یا شرکتی با مخاطب، را به رابطه گروه‌ گروه تغییر می‌دهد.

 

با این دید که استان کردستان به عنوان یک استان محروم و کمتر توسعه یافته در بسیاری از بخش ها ضعف های عمده و برجسته ای دارد یک روابط عمومی هوشمند می تواند با بهره گیری و تمسک به ظرفیت ها و قابلیت ها استان ضعف ها را نمایان کرده و رسانه ها را به سمت جذب حساسیت مسئولان کشوری و مقامات سوق داده و گامی در راه توسعه بردارد.

 

همچنین در مجموعه اداری و تشکیلاتی استان، روابط‌عمومی ها با فاصله گرفتن از جریان علیل جمع‌زداییباید برای هر مخاطب پیام خاص خودش را تهیه کرده و در نتیجه باتعاملی بودن، یعنی برقراری ارتباط دو سویه به جلب مشارکت افکار عمومی بپردازد.

 

اما نکته‌ای مهم اینکه، نگاه‌سنتی به روابط‏عمومی در استان حاکی از این است که بخش روابط‏عمومی هر سازمان و فعالیت‏های روابط‏عمومی صرفاً هزینه‏زا بوده و کمکی درجهت افزایش سودآوری سازمان نکرده‌اند.

 

امروزه یک روابط‌عمومی اثرگذار و نه اثرپذیر در پی تغییرات جهانی نه تنها به عنوان بخشی برای ایجاد دوستی و رابطه بین سازمان و مخاطبان آن، بلکه به عنوان بخشی مهم برای کسب موفقیت قلمداد می‌شوند.

 

در کنار کسب موفقیت و افزایش سودآوری افزایش سطح سواد روابط‌عمومی با استفاده از اِلمان‌های جذاب در سایت سازمان‌ها، استفاده از تکنولوژی‌های نوین و فناوری به‌روز و تلفیق با سنت‌های گذشته می‌تواند سواد اطلاعاتی، سواد فرهنگی، سواد فناوری و سواد رسانه‌ای خود را ارتقا داده تا بسوی جامعه‌ای دانش‌بنیان و پویا حرکت کند.

 

فقر فرهنگی در روابط عمومی های استان، عدم توانایی استفاده از تکنولوژی های مدرن، بلااستفاده و منفعل شدن ظرفیت های موجود و نیز دانش های نوین یکی از معضلاتی است که نیاز به بازبینی دوباره دارد.

 

رشد روابط‌عمومی در کشورهای همسایه و عقب ماندن ایران و بخصوص استان کردستان از این علم پسندیده نبوده و ارتقای سواد روابط‌عمومی، رشد روابط‌عمومی را درپی دارد.

 

توسعه دیدگاه‌ها نسبت به مخاطبان، مردم، تشکل‌ها و حتی صاحبان مشاغل و حِرَف و افزایش تعامل با اصناف مختلف مردم اعتمادسازی را تقویت می‌کند و دید برخی را از طلبکاری، به همکاری تغییر خواهد داد.

 

با این تفاسیر روابط عمومی ها در حال حاضر با وضعیت آرمانی و تخصصی فاصله ای دور و دراز دارد و رشد، توسعه، یافتن جایگاه واقعی و پیشرفت روابط عمومی ها زمان، تخصص، مهارت، همتی درست، فرهنگ سازی و اعتماد متقابل را می طلبد تا روابط عمودی جای خود را به روابط عمومی بدهد.

 

منبع: آفتاب دل

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد