درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 02:56   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11157صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیجمعه، 9 خرداد 1393 - 12:24
اطلاعات مفید، نرم افزار و عکس در سایت روابط عمومی
سایت یک سازمان عموما متشکل از یک سری اطلاعات مشخص است که به بازدید کنندگان که عمدتا مخاطبان آن شرکت یا موسسه هستند کمک می کند که بهره بیشتری را از خدمات و امکانات شرکت یا موسسه دریافت کنند.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، عادل میرشاهی (سردبیر شارا)- سایت یک سازمان عموما متشکل از یک سری اطلاعات مشخص است که به بازدید کنندگان که عمدتا مخاطبان آن شرکت یا موسسه هستند کمک می کند که بهره بیشتری را از خدمات و امکانات شرکت یا موسسه دریافت کنند.


بدین ترتیب روابط عمومی موظف است اطلاعاتی را مطابق با نیازها مشتریان شرکت جمع آوری کرده و به طور مرتب آنها را روزآمد کند. اما سوال اینجاست که قرار دادن صرف این اطلاعات چه وضعیتی را برای سایت ایجاد می کند؟


در این خصوص سایت ها به دو دسته تقسیم می شوند:
1. سایت های اختصاصی
2. سایت های عمومی
 

در سایت های اختصاصی، مطالب تخصصی صرف کافی به نظر می رسد. چه این سایت ها اساسا برای تعداد مشخصی از مخاطبان طراحی می شوند و نیازی به بازدید بالا ندارند. مشتریان این سایت ها از طریق کارت ویزیت سایت را پیدا می کنند و به آن مراجعه می کنند.


در سایت های عمومی، قرار دادن مطالب تخصصی صرف تغییری در بازدید سایت ایجاد نمی کند. عملا هیچ تبلیغاتی از طریق سایت جذب نمی شود. بنابراین روابط عمومی باید سعی کند نوعی سرگرمی و تفریح و اطلاعات مفید نیز در بخش جداگانه ای از سایت قرار دهد.


مثالی خوب از نرم افزار:
سایت ایستگاه یکی از سایت های پربازدید تبلیغاتی است. این سایت علاوه بر محتوای تبلیغاتی خود، نرم افزار دیکشنری فارسی به انگلیسی رایگانی را در سایت خود طراحی و قرار داده است. این دیکشنری بهترین تبلیغ برای این سایت است که هم بازدید کننده سایت را بالا می برد و هم وجود دیکشنری ایستگاه در کامپیوتر افراد همیشه آنها را به یاد برند ایستگاه می اندازد.
 

مثالی خود از مطالب مفید:
سایت شارا بزرگترین سایت تخصصی روابط عمومی کشور است. این سایت علاوه بر آخرین اخبار و رودادهای ایران و جهان روابط عمومی در بخشی با نام پیشنهادهای کاربران روابط عمومی، اقدام به ارائه اخبار پربازدید می کند. بنابرانی کارگزاران روابط عمومی که برای مشاهده آخرین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی و اخبار روابط عمومی به این سایت می آیند می توانند از مطالب مفید آن نیز استفاده کنند.
علاوه بر این موارد وجود بخشی به نام استخدام در سایت شرکت ها، می تواند جاذبه خوبی برای افراد جویای شغل باشد. علاوه بر اینکه شاید گاهی رزومه های بسیار خوبی دریافت کنید که بتوانند پتانسیل های خود را در اختیار سازمان شما قرار دهند.


اطلاعات مفید و سئو پی آر
اطلاعات مفید برای سایت روابط عمومی با یک چالش بزرگ روبرو است. در واقع وقتی شما خبر یا مطلبی را (اعم از مرتبط یا غیر مرتبط) در سایت خود کپی می کنید، گوگل و سایر سایت های جستجوگر شما را به عنوان اسپمر یا سایت تولید کننده محتوای تکراری و هرزه می شناسد. و این مساله به شدت از ارزش سایت شما می کاهد. شاید به همین دلیل است که سایت های ایرانی در رتبه صفحه شان بیشتر از 6 نمی شوند.
تنها راه برون رفت از این شرایط، استفاده از محتوای تولیدی در کنار محتوای کپی شده است. شما می توانید با تغییراتی در تیتر و لید و یا اضافه کردن تحلیل خود در انتهای خبر، این اثر منفی را از بین ببرید.
 

گالری عکس در سایت روابط عمومی
شما می توانید از تصاویر بهره زیادی بگیرید. عمدتا روابط عمومی ها بهره زیادی از عکس نمی برند، در حالیکه بیشتر مخاطبان روابط عمومی دوست دارند که اخبار را از روی عکس دریافت کنند. عکس های مرتبط و حرفه ای می تواند حرفهای ناگفته زیادی را به مخاطبان شما منتقل کند و در عین حال عکس اعتبار زیادی به سایت شما می دهد.
در انتخاب و قرار دادن عکس در سایت موارد زیر را در نظر داشته باشید:
1. از عکس های حجیم در صفحه اول استفاده نکنید.
2. می توانید در بخش گالری عکس های خود را در دو اندازه متوسط و بزرگ (برای پس زمینه) منتشر کنید.
3. عکس های سیاه و سفید، نگاتیو، رنگی، نقاشی، پورتره و ... هر کدام نوعی اعتبار برای سایت شما به همراه می آورند. بنابراین سعی کنید که از انوع عکس ها به صورتی که با موضوع شما در ارتباط باشند، استفاده کنید.
4. تا حد امکان از کدهای CSS برای شکل دادن به عکس ها استفاده کنید. کارهای گرافیکی پرحجم که توسط فوتوشاپ انجام می شوند در فضای وب به معنای مرگ سایت هستند.
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد