شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو) یکی از تسهیلگران موفقیت در استراتژی بازاریابی دیجیتال است. وقتی وبسایت شما رتبه جستجو کسب می کند، در بالای صفحه نتایج جستجو نشان داده می شود و این یعنی پیشی گرفتن شما از سایر رقبا. در واقع رتبه صفحه به معنای توصیه نامه ای از گوگل یا هر کدام از موتورهای جستجوی دیگر است.
با یک رتبه بالا، موتورهای جستجو به کاربران خود می گویند که شرکت شما در موضوعی که آنها جستجو می کنند مقتدر است.
سئو دقیقا مثل کاری است که برای کسب اقتدار در زندگی واقعی انجام می دهید می باشد. ایجاد یک وبسایت مقتدر به زمان، صبر، شکیبایی و دانش نیاز دارد. بنابراین ما با بریتنی هیدکی مصاحبه کردیم؛ کسی که نزدیک به یک دهه را در حوزه بازاریابی دیجیتال صرف کرده است و به جرات می توان گفت که نه تنها برای ما بلکه برای بسیاری از متخصصان دیگر نیز بریتنی در این حوزه صاحب نظر است.
بریتنی در حوزه های مختلفی تخصص دارد: تبلیغات پولی در موتورهای جستجو (گوگل ادوردز، بینگ، فیسبوک، لینکداین و توییتر)، استراتژی بازاریابی ایمیلی، استراتژی رسانه اجتماعی، و البته در باب سئو. او در شروع کار 75 شرکت از مجموعه فایو-پرسن کار کرده است، در فورچون به بیش از 500 شرکت و افراد زیادی مشاوره داده است. در حال حاضر وی در خیابان کلارک دفتر مشاوره و شرکت بازاریابی دارد که به کسب و کارهای کوچک و متوسط کمک می کند به مراحل بعدی کسب و کارشان ارتقا پیدا کنند.
گروه ترجمه شارا: ما می دانیم که سئو یک علم دقیق نیست، اما چگونه یک شرکت می تواند با آن رتبه جستجوی خودش را ارتقا دهد و ترافیک بیشتری را به سوی وبسایت خودش روانه کند؟
بریتنی هیدکی: من همیشه می گویم که چیزهای جدید بیافزایید، محتوای مرتبط در سایت خود قرار دهید. الگوریتم گوگل کمی تاخیر دارد، بنابراین محتوای جید یکی از راه های آسانی است که می تواند رتبه شما را ارتقا دهد.
گروه ترجمه شارا: بازاریابی محتوا و رسانه اجتماعی کلمات تکان دهنده امروز هستند. آیا این موارد از استراتژی های سئو جدا هستند؟ یا بخشی از استراتژی کلان بازاریابی آنلاین به حساب می آیند؟
بریتنی هیدکی: همه این ها قطعاتی هستند که باید با همدیگر و به صورت یک مجموعه از استراتژی های بازاریابی در نظر گرفته شوند. هرچیزی که در فضای آنلاین انجام می دهید بر روی سئو اثر می گذارند. تولید محتوای تازه کلید ورود به استراتژی سئو است. بنابراین بازاریابی محتوا و سئو دست در دست همدیگر هستند. داشتن حضور اجتماعی که بازدید کنندگان را جذب می کند با استفاده از انتشار محتوا می تواند به پخش کلام شما درباره سایتتان کمک می کند و ممکن است بتواند لینک هایی را از سایت های جدید برایتان دریافت کند. هرچیزی بخشی را بازی می کند و همه چیز با هم کار می کند.
گروه ترجمه شارا: چه زمانی لازم است که از تبلیغات پولی موتورهای جستجو استفاده شود؟ یا آیا هر شرکتی می تواند از این تبلیغات استفاده کند؟
بریتنی هیدکی: وقتی می توانید کمپین جستجوی پولی را برگزار کنید که برایتان از نظر اقتصادی ورود ترافیک صرف داشته باشد و در آن زمان می توانید هم بر روی ترافیک ارگانیک کار کنید و هم کمپین جستجوی پولی را برگزار نمایید. راه پرداخت هزینه برای دریافت ترافیک بسیار سریع عمل می کند، اما باید هر روز وقت بگذارید تا مطمئن شوید که ترافیک صحیحی وارد سایت شما می شود و بازدید کننده مطابق آنچه می خواهید عمل می کند. اگر زمانی برای بهینه سازی این چیزها ندارید، پولتان را هدر داده اید و در آینده پشیمان خواهید شد که این هزینه را برای جستجو پرداخته اید.
گروه ترجمه شارا: شما به شرکت ها برای راه اندازی کمپین های ایمیل هم کمک می کنید. مهمترین چیزی که در اجرای کمپین ایمیل باید در خاطر داشت چیست؟
بریتنی هیدکی: مهمترین چیز در ارسال یک ایمیل این است که از کاربردی که ایمیل را می خواند چه انتظاری دارید. آیا درخواست واضحی از او برای عمل دارید؟ آیا درک خواسته تان آسان است؟ احتمال زیاد دارد که شما می خواهید وبسایتتان را ببیند و برای چیزی سفارش دهد یا چیزی را بخواند، بنابراین انجام آن را آسان کنید.
از یک دکمه یا لینک مستقیم استفاده کنید تا آنها را سر راست به جایی که می خواهید برسانید. و به خاطر داشته باشید که مردم چیزهای ساده را دوست دارند، بنابراین کلامتان را طولانی نکنید. و البته همیشه بسنجید، چراکه آنچه شما فکر می کنید همیشه خواست مخاطبانتان را تامین نمی کند.
منبع: http://www.denverpublicrelations.com/2014/05/creating-search-engine-optimization.html
|