درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 10:32   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
  مدیریت شهرت آنلاین در عصر هوش مصنوعی: تاریکی و روشنی
  آینده ما در دست ماست
  یک انقلاب فناوری جدید در راه است - در اینجا نحوه سود بردن از آن آمده است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11089صفحه نخست » دوشنبه، 5 خرداد 1393 - 09:15
اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات: هارولد دی لاسول
دکترای علوم سیاسی، دانشگاه شیکاگو؛ عنوان رساله: تحلیل محتوای پیام‌های تبلیغات سیاسی طی جنگ جهانی اول
  

 

هارولد دی لاسول

 Harold Dwight Lasswell

متولد: دانلسون ایالات متحده آمریکا (1902-1978)

 

مقاطع تحصیلی:

-        دکترای علوم سیاسی، دانشگاه شیکاگو؛ عنوان رساله: تحلیل محتوای پیام‌های تبلیغات سیاسی طی جنگ جهانی اول

 

حوزه‌های مورد علاقه:

-        دموکراسی

-        تبلیغات

-        رفتارگرایی

-        نتایج سیاسی استعمار

-        ماشینی شدن بشریت

 

سوابق تدریس:

-        استاد دانشگاه شیکاگو (لاسول در دانشگاه شیکاگو همراه با جرج هربرت مید، رابرت ای. پارک ، و چارلز مریام مطالعه می کردند، در حالی که تحت تاثیر جان دیویی و عملگرایی آمریکایی بودند)

-        استاد دانشگاه ییل

 

سوابق علمی- اجرایی:

-        عضو کمیسیون آزادی مطبوعات

-        عضو مکتب شیکاگو در جامعه‌شناسی

-        رییس آکادمی جهانی هنر و علوم وانجمن علوم سیاسی آمریکا

-        رئیس بخش تجربی برای مطالعه ارتباطات زمان جنگ در کتابخانه کنگره‌‌ی واشنگتن دی سی، در طول جنگ جهانی دوم

-        از اعضای موثر سمینار ارتباطات جمعی راکفلر

 

آثار:

لاسول بیش از 60 جلد کتاب نوشته است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

-        تحلیل تبلیغات در جنگ جهانی (چاپ 1927 و تجدید چاپ شده در سال 1971)

-        سیاست جهانی و ناامنی شخصی (چاپ 1935 و تجدید چاپ شده در سال 1965 با مقدمه‌ای جدید)

-        سیاست: چه کسی چه پیامی، چه زمانی، کجا و چگونه (چاپ 1935)

-        قدرت و شخصیت (چاپ 1948)

-        آسیب‌شناسی روانی و سیاست (1930)

Harold D. Lasswell, ‘’The Garrison State”, The American Journal of Sociology, vol 46, No. 4 (January 1941), pp. 455-468

 

لاسول:

-        برخی او را مبتکر روش «تحلیل محتوا» می دانند که البته خود آن‌را «تحلیل فضا» می‌نامید.

-        هارولد لاسول از اولین دانشمندانی بود که تلاش کرد روان شناسی را وارد سیاست کند.

-        در طیف وسیعی از رشته‌های مختلف علمی مانند اقتصاد، جامعه شناسی، علوم سیاسی و... به عنوان اندیشمند و صاحب‌نظر شناخته شده است. به همین دلیل وی را "لئوناردو داوینچی علوم رفتاری" می‌دانند.

-        اغلب دانشجویان ارتباطات او را با جمله معروفی که در سال 1940 نگاشت می‌شناسند: «چه کسی، چه چیزی را، از چه مجرایی و به چه کسی، با چه تأثیری می‌گوید» (مدل پایه‌ای ارتباطات جمعی)

-        یکی از بنیان‌گذاران پژوهش ارتباطات جمعی در ایالات متحده

-        هارولد لاسول از جمله پژوهشگرانی است که به طور جدی به نقش و کارکرد رسانه‌ها در جامعه توجه کرده است. از نظر وی، رسانه‌ها در حکم انتقال‌دهنده فرهنگ، برای انتقال اطلاعات، ارزش‌ها و هنجارها از یک نسل به نسل دیگر و از افراد جامعه به تازه واردها، کاربرد دارند.

-        وی درسال 1948 در مقاله‌ای تحت عنوان «ساخت و کارکرد ارتباطات در جامعه» برای پیام سه نقش مشخص را تعریف می‌کند:

1ـ  نظارت (حراست) بر محیط (نقش خبری)

2ـ  ایجاد و توسعه همبستگی‌های اجتماعی افراد (نقش راهنمایی)

3ـ  انتقال میراث فرهنگی (نقش آموزشی)

4 ـ  چارلز رایت نقش سرگرمی را به این نقش‌ها اضافه کرد. 

منبع: http://ccr.blogfa.com/

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ نمونه از سوگیری در تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی تجارت به تجارت


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد