درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 06:37   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11042صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 18 فروردین 1401 - 08:07
5 دلیل شکست کمپین روابط عمومی دیجیتال
نویسنده: ژوزف پارکر - ترویج محتوای دیجیتال بسیار دشوار است. هر روزه بالغ بر 450 هزار قطعه از محتوا در فضای دیجیتال ایجاد می شوند. تنها 30 میلیارد قطعه محتوای دیجیتال هر ماهه در فیسبوک به اشتراک گذاشته می شود. این ها نیازمند طراحی فرآیند شناسایی و تعامل با افرادی است که آنها را با مخاطبانشان پیوند می دهند.
  

 


شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| نویسنده: ژوزف پارکر- دانستن کیفیت هایی که یک کمپین موفق روابط عمومی به اندازه اشتباهاتی که می تواند در طول کمپین رخ دهد، اهمیت دارد. اگر شما تا کنون کمپین موفقی را تجربه نکرده اید، توصیه می کنیم موارد زیر را به دقت مطالعه کنید. شاید موارد زیر را در کمپین خود مورد توجه قرار نداده باشید.


1. «چرایی» آن را درک نکرده اید.


بقای برندها به دلیل نقشی است که در حل مسائل بازی می کنند. یکی از مسائل پایه ای ترویج این است که گاهی «چرایی» وجود برند نادیده گرفته می شود. این چرایی به معنای «چرا این کسب و کار را انجام می دهیم؟» یا «چرا این خدمت را ارائه می دهیم؟» می باشد. این سوالات می توانند بسیار گسترده تر از این دو سوال باشند و باید در ترویج محتوا، قبل از همه این سوالات را پرسید.

 

محتوایی که به سوالات مخاطبان دریافت کننده خدمات پاسخ می دهند، قاعدتا باید عملکرد خوبی داشته باشند. در این مورد، برندها عمدتا سعی می کنند محتوایی را تولید کنند که به «چرایی» پاسخ دهند. این عمل روابطی را می سازد که به گفتگو منتهی می شوند.


2. شما مشتری را درک نمی کنید.


این مورد ممکن در مورد مشتریان B2B و B2C شما اتفاق بیافتد و دست به دست «چرایی» می دهد. گام های بعدی شامل یافتن افرادی می شود که در واقع مساله ای دارند و ایجاد محتوا برای کسانی که به آنها خدمات می دهید، به آنها می فروشید و احتمالا ترویج می کنید، می شود.


اگر رسانه اجتماعی چیزی در خصوص تفاوت های مردم به شما آموخته است و یا در مورد این تفاوت ها می دانید، حتما برای دستیابی به مخاطبان از آنها استفاده کنید.


برای مثال، تفاوت میان گروه های سنی در استفاده از فیسبوک بسیار بیشتر از توییتر است و بسته به زمان روز دارد. بنابراین باید تعامل با گروه های مورد نظر خود را در زمان های مشخص انجام دهید.


مشتریان خود را از میان مخاطبان، محتوا و روندها ارزیابی کنید. در بیاورید که آنها از کجا آنلاین شده اند و چه چیز آنها را وادار به تعامل و تبادل می کند. از آنجا، آنها را با محتوایی که می تواند مسائلشان را حل کند، تامین کنید.


3. شما به درستی از محتوا استفاده نمی کنید.


محتوا در شرایطی خاص می تواند توسط کانال های ارتباطی برند منتقل و منتشر شود. بالغ بر 70 درصد از مشتریان ترجیح می دهند به جای تبلیغات از مقالات با شرکت آشنا شوند. 68 درصد هم زمانی را صرف خواندن محتوایی می کنند که مربوط به برند مورد علاقه شان است.


در ذیل سوالاتی چند طرح شده اند که باید پیش از تولید محتوا از خودتان بپرسید:
آیا محتوای شما برای حل مشکلی از مخاطبان هدف عمل می کند؟
آیا محتوا ارزشی را برای متقاعد کردن مشتری در خرید ارائه می دهد؟
آیا موضوع محتوا چیزی است که مخاطبان شما به آن علاقه مند هستند؟
آیا این موضوع در حال حاضر پوشش داده شده است و اگر اینطور است، آیا از زاویه جدیدی به موضوع نگاه کرده اید؟


4. شما تحقیقات کافی را برای رسانه انجام نداده اید.


روزنامه نگاران، سردبیران و بلاگرها افراد پرمشغله ای هستند. و به محتوای متقاعد کننده ای که نتواند آنها را از نظر شخصی و حرفه ای راضی کند، توجهی نمی کنند. آنها نه تنها با ارسال این محتواها نگاه مثبتی نسبت به صنعت و حوزه تخصصی شما پیدا نمی کنند، بلکه سعی می کنند که محتوای بدی برای شما تهیه و تنظیم کنند. تحقیق بر روی رسانه ها و افرادی که برای آنها محتوای متقاعد کننده ارسال می کنید، بسیار مهم است. آنها را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید و با آنها تعامل نمایید.


آیا آن ارزشی که شما برای ترویج اقدام می کنید چیزی است که برای خوانندگان آنها ارزش دارد؟ با این طرز فکر با آنها تعامل کنید. ابزارهایی نظیر «Cision»، «Buzzsumo» و « Followerwonk» به شما در آغاز کار کمک می کنند.


5. یادداشتی که برای متقاعد کردن آنها می نویسید، طولانی است.


متقاعد کردن یکی از علوم ذهنی است که تحت حاکمیت و خواست نویسنده و خواننده تعیین می شود. این کار زمانی محقق می شود شما آن را دقیقا به موقع و بجا ارسال کنید. دلایلی نظیر «یک روز بد» و یا «زمان نامناسب» می تواند کار شما را بی اثر کند.


این بدین معناست که مهم است داستان را بگیرید. بسیاری از افرادی که در رسانه ها کار می کنند اصلا نامه های دستنویسی که از جانب روابط عمومی ها دریافت می کنند را نمی خوانند. تنها باید در فهرستی قرار داشته باشید که روبرویشان قرار دارد.


در عین حال، خط موضوع و دو جمله نخست باید توضیحاتی کامل و شفاف در مورد خواست شما از آنها ارائه دهد. اگر تحقیق خود را انجام داده اید، آنگاه دلیلی برای متقاعد کردن آنها دارید باید آنچه را که می نویسید در راستای علایق آنها و خواننده هایشان باشد.


در بخش بعدی ایمیل تان، می توانید اطلاعاتی درباره محتوا ارائه کنید و همچنین می توانید ادعاهای خودتان را مطرح کنید. آنها متخصص هستند و شما باید به آنها دلایلی ارائه دهید که اهمیت موضوع تان را نشان دهد. در نگارش خودتان شکسته نفسی کنید و سعی کنید صادقانه حرف خودتان را بزنید.


بازاریابان دیجیتال دست فروشان محتوا نیستند. ما باید کورکورانه محتوایی را برای کسی ارسال کنیم. مطمئن باشید که متن طولانی تان را کسی نمی خواند. اگر برندتان برایتان مهم است باید نگران محتوا باشید و محتوایی را ارسال کنید که بتواند تعامل مخاطبان اصلی تان را برانگیزد. همچنین باید محتوایی باشد که پس از مطالعه آن مشکلی را از مخاطبان خود رفع کنید. بنابراین «چرایی» محتوای خود را همیشه در نظر داشته باشید.


منبع: http://www.business2community.com
منبع مرجع:  http://www.shara.ir/view/11042/5-دلیل-شکست-کمپین-روابط-عمومی-دیجیتال


 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد