درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 03:49   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11014صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 4 خرداد 1393 - 05:00
«کنترل»؛ نیمه تاریک روابط عمومی
سوال این است که با افرادی که همچنان سبک کنترل گرانه را برای خود بر می گزینند چه باید کرد؟ آیا این سبک همچنان برای آنها می تواند در حوزه کارشان پاسخگوی نیازهای روز باشد؟ قطعا نه، اما امروز این امر اجتناب ناپذیر است که چنین سبک هایی بخش عمده از فضای حرفه ای روابط عمومی را در جهان تشکیل می دهند.
  

 


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نویسنده: اریک هانسون- این یادداشت در آغازین روزهای هفته جاری در سایت ولیوگ منتشر شد. یادداشت متعلق به رئیس ارتباطات اپل، کتی کاتون نگاشته شده بود که طی آن در ظاهر از ترک خودش از شرکت بزرگ اپل خبر می داد.


اگر این یادداشت را با دقت مطالعه می کردید، می دیدید که در واقع این یادداشت درباره ترک کتی نبود. بلکه درباره «حکومت» وی در حوزه کارگردانی ارتباطات بزرگترین و محترم ترین شرکت های ایالات متحده بود و ترس وی را از گزارشگران حوزه تکنولوژی را القاء می کرد
و او به سبک بالا پایینی مدیریتش اشاره کرده بود.
وشخصیت و سبک سلطه گرانه وی را نشان می داد.
همه چیزهایی را که وی در یادداشت خود آورده بود می توان در یک واژه خلاصه کرد:
«کنترل».


این واژه ای است که برای تمام اصحاب روابط عمومی بسیار آشناست.


بسیاری از ما تنها به کسب و کارهایی وارد می شویم که بتوانیم بر آن کنترل خود را اعمال کنیم. برای سایرین در صنعت روابط عمومی این واژه الهام بخش مسائل کنترلی است.
به هر حال، بسیاری افرادی که می شناسم موارد جدی با مساله کنترل دارند (و من می گویم این مساله به دوست داشتنی شکل ممکن ممکن است!:).
چرا؟ زیرا بسیاری از نقش های ما بر مفهوم «کنترل» ساخته شده اند. مدیریت پیام. مدیریت کمپین. مدیریت دسترسی به رهبرانی که ما نماینده شان هستیم.
این ها همه و همه در باب کنترل هستند.
و بگذارید صادق باشیم، بسیاری از ما عاشق کنترل هستیم.
اما، با نظم جدید جهانی که همه چیز به سوی تطبیق پذیری، انعطاف پذیری و زیرکی پیش می رود، آیا واقعا می توانیم همچنان مشتاق «کنترل» باشیم؟


مورد خانم کاتون با اپل احتمالا منحصر به فرد است. او در یکی از محبوب ترین شرکت های تکنولوژی در تمام دوره ها کار می کند (نیاز به ذکر نیست، یکی از محبوب ترین و شناخته ترین رهبران تکنولوژی برای تمام زمان ها). اما وی نقش دروازه بانی را به گونه ای افراطی بازی می کند- آنطور که به نظر می رسد. از جایی که ما با خانم کاتون ملاقات نکرده ایم ما نمی دانیم که توضیح وی برای رهبری که در پشت درهای بسته اپل اتفاق می افتد چیست. اما وقتی از گزارشگرانی که با وی کار کرده اند در این باره جویا شویم، می گویند که وی شخصیتی نسبتا کنترل گر دارد. اما آیا واقعا در شرایط دنیای جدید، این سبک روابط عمومی پذیرفته شده است؟


امروزه کنترل گری و مدیریت پیام ها با سرعت و توانایی پاسخ سریع و موثر جایگزین شده اند.
فقط کافی است که به نمونه های مشابه دیگر در حوزه روابط عمومی نگاه کنید تا در یابید که بسیاری از شرکت ها دیگر کنترل را با سرعت، چابکی و فروتنی جایگزین کرده اند.
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید تلاش های روابط عمومی را در بحران مالی اخیر که پس از رکود اقتصادی ایجاد شد مورد ملاحظه قرار دهید. آنگاه خواهید دید که آنها کو گویی را پیشه کرده اند و با رویکردی روش مدار و محافظه کار از بحران عبور کردند.
با این اوضاع آیا نمی توان گفت که امروز سرعت و چابکی با کنترل تفاوت های عمده دارد؟


و آیا نمی توان گفت که باید این کیفیت ها را جایگزین راه هایی که روابط عمومی طی 20 سال گذشته طی کرده است، جایگزین کرد؟ (بسیار خوب، البته ما می دانیم که سرعت در گذشته نیز اهمیت داشته است، اما شتابی که در سرعت امروز وجود دارد، از قسمی دیگر است.)
به بحرانی که اخیرا برای برند «دومینو» اتفاق افتاد برگردیم. اگر تمام برچسب هایی که به آنها خورده بود تا چند روز پاسخ داده نمی شد، آیا می توانستند از بحران عبور کنند!


امروزه مردم از سازمان ها پاسخ های صادقانه و شفاف می خواهند و آنها پاسخ را به موقع می خواهند. این چیزی نیست که بخواهد با شخصیت ها و سلطه گر تغییر کند بلکه نیازی است که باید به آن پاسخ داده شود. اگرچه این موضوع برای کسانی که برنامه های کامل استراتژیک طراحی می کنند بدیهی است، اما برای اجرای خوب آن باید آن را تکرار کرد و موارد جدید را آموخت.


اما سوال این است که با افرادی که همچنان سبک کنترل گرانه را برای خود بر می گزینند چه باید کرد؟
آیا این سبک همچنان برای آنها می تواند در حوزه کارشان پاسخگوی نیازهای روز باشد؟
قطعا نه، اما امروز این امر اجتناب ناپذیر است که چنین سبک هایی بخش عمده از فضای حرفه ای روابط عمومی را در جهان تشکیل می دهند.


بخش فروش: من فکر می کنم ما باید این شخصیت ها را در آینه عقبمان (در اتومبیل) ببینیم. دیگر نمی توان اطمینان داشت که چنین شخصیت هایی دوام بیاورند.
آیا خروج کتی کاتون از اپل نیز جزئی از همین روند بوده است؟
 

منبع: http://www.business2community.com/public-relations/dark-side-prthy-name-control-0882506#IoyTMjCEcAQoJ34r.99
منبع مزجع:   http://www.shara.ir/view/11014/«کنترل»؛-نیمه-تاریک-روابط-عمومی

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد