درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 19:26   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10960صفحه نخست » ادامه مطلب چهارپنجشنبه، 1 خرداد 1393 - 15:36
زد و بند روابط عمومی و رسانه جفا به حق مردم است
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- استاد دانشگاه علامه طباطبایی یزد با اشاره به ارتباط رسانه و روابط عمومی گفت: روابط عمومی ها نباید رسانه ها را عوامل خود بدانند بلکه در این رابطه باید درک متقابلی از حقوق یکدیگر داشته باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- استاد دانشگاه علامه طباطبایی یزد با اشاره به ارتباط رسانه و روابط عمومی گفت: روابط عمومی ها نباید رسانه ها را عوامل خود بدانند بلکه در این رابطه باید درک متقابلی از حقوق یکدیگر داشته باشند.

 

به گزارش شارا به نقل از مهر، محمدمهدی فرقانی، پیش از ظهر پنجشنبه در گردهمایی مسئولان و کارشناسان روابط عمومی های استان یزد در استانداری اظهار داشت: روابط عمومی ها و رسانه ها ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند اما روابط عمومی ها باید بدانند که در این ارتباط، رسانه ها عوامل آنها نیستند و باید رسالت خود را که نقد و تحلیل است به درستی انجام دهند.

 

وی تاکید کرد: اگر رسانه ها نقد منصفانه کردند، نباید واکنش منفی نشان دهیم زیرا واکنش منفی به نقد منصفانه رفتاری غیر حرفه است.

 

 

فرقانی بیان کرد: شناخت متقابل از وظایف و مسئولیت های هر یک، می تواند درک متقابل را بالا ببرد و در نتیجه هم‌پذیری نیز در این نوع ارتباطات افزایش می‌یابد.

عضو انجمن بین ‌المللی تحقیق در ارتباط جمعی ادامه داد: اگر رسانه ها نیز به عنوان رابط روابط عمومی ها، اخلاق حرفه ای نداشته باشند، همه رشته های روابط عمومی ها را پنبه می کنند.

 

زد و بند روابط عمومی و رسانه جفا به حق مردم است

وی ادامه داد: زد و بند روابط عمومی و رسانه ها یعنی جفا به حقوق مردم و اگر همه ما به حقایق پای بند باشیم، نیاز به این زد و بندها نیست.

فرقانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر رعایت اخلاق حرفه ای در حرفه روابط عمومی و ارتباطات اظهار داشت: اخلاق حرفه ای یعنی پای بندی به حقیقت و وفاداری به آن و احترام گذاشتن به شرافت حرفه ای هر حرفه.

 

وی تاکید کرد: اخلاق حرفه ای یعنی اینکه اگر قرار است روابط عمومی، چاره ای جز مجیزگویی و دروغ پردازی به نفع دستگاه خود ندارد، عطای آن را به لقایش ببخشد.

عضو مرکز آسیایی اطلاعات رسانه‌ای با تاکید بر آگاه کردن مردم و اطلاع رسانی به آنها اظهار داشت: مردمی که آگاه باشند، خود می دانند که در مواقع بحران چگونه شرایط را اداره کنند و ضمن اینکه جامعه آگاه می تواند بهترین جامعه باشد پس روابط عمومی ها در آگاهی مردم گام بردارند.

 

نا آگاه نگاه داشتن مردم به معنای تضمین بقای دستگاه نیست

وی با بیان اینکه گاهی روابط عمومی ها عکس این عمل می کنند و تلاش می کنند مردم را بی اطلاع نگاه دارند، تصریح کرد: گمان نکنید هرچه مردم را ناآگاه نگه دارید، بقای دستگاه خود را تضمین کرده اید.

فرقانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز روابط عمومی‌ ها و رسانه ‌ها بسترساز توسعه هستند و بر اینکه یک کشور توسعه بیابد، باید انسان ‌های توسعه یافته و توسعه ‌نگر داشته باشد.

وی تاکید کرد: برای بهره ‌مندی از انسان‌ های آگاه باید همه عاملان اطلاعات، وظیفه و مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند و عاملان اطلاعات نیز رسانه ‌ها و روابط عمومی ‌ها هستند.

 

لزوم تلاش رسانه ها و روابط عمومی ها برای کمک به شکل گیری نسلی آگاه و بصیر

استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: امروز رسانه‌ ها و نظام ارتباطی، مهمترین عامل دانش، معرفت و اطلاعات هستند و همه ما باید کمک کنیم تا زمینه‌ و بستر توسعه را با کمک به شکل ‌گیری نسلی آگاه و بصیر و فراهم کردن زمینه مشارکت عمومی مهیا کنیم.

وی تصریح کرد: زمینه مشارکت زمانی فراهم می‌شود که مردم به کارگزاران خود اعتماد کنند و روابط عمومی ‌ها می‌توانند بسترساز این اعتماد باشند.

 

دروغگویی و پرخاشگری در فرهنگ ما جاری و ساری شده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز متاسفانه دروغگویی، پرخاشگری، بداخلاقی و ... در کوچ سنت به مدرنیسم در فرهنگ ما جاری و ساری شده است، تاکید کرد: باید نگران از دست رفتن چیزهایی باشیم که تاریخ ایران به غنای آن می ‌بالد.

 

این روزنامه نگار برجسته کشور با تاکید بر رعایت اخلاق حرفه‌ای اظهار داشت: فعالیت روابط عمومی‌ ها اگر در غیاب اخلاق حرفه‌ای باشد، می‌ تواند نه تنها سودمند نباشد بلکه مضر به حال جامعه باشد.

وی تاکید کرد: خبرسازی، جعل، دروغ و افترا گاهی جای خبررسانی را در رسانه‌ ها و برخی لایه‌های روابط عمومی گرفته که این امر جای تاسف است.

در این مراسم که به مناسبت هفته ارتباطات با حضور روابط عمومی های استان یزد برگزار شد، از مقام علمی دکتر معتمدنژاد، پدر علم ارتباطات ایران نیز  تجلیل شد.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد