درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 14:04   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10942صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 31 اردیبهشت 1393 - 09:13
مدیر کل روابط عمومی استانداری همدان:
مدیران اعتقاد و باور کافی را به جایگاه روابط عمومی‌ها ندارند
مسلم مخفی گفت: متاسفانه یک نگاه سنتی و غیر حرفه‌ای به روابط عمومی‌ها وجود داردو برخی مدیران اعتقاد و باور کافی را به جایگاه روابط عمومی‌ها ندارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  مسلم مخفی مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان با بیان این مطلب افزود: داشتن سعه صدر و صبر و حوصله در برخورد و تعامل با مخاطبان و مراجعان از دیگر ویژگی های یک مدیر روابط عمومی است. همچنین یک مدیر روابط عمومی موفق باید از علم و تخصص لازم برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات روابط عمومی ها در ایران نبود قوانین و مقررات مشخص و عدم تعریف جایگاه معین در چارت سازمانی برای روابط عمومی هاست، خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها متاسفانه جایگاه تعریف شده و ثابتی در چارت سازمانی سازمان ها ندارند. در حال حاضر دستگاه هایی داریم که هنوز روابط عمومی آنها تعریف نشده است و صرفا شخصی به عنوان کارشناس روابط عمومی در آنها کار می کند.

*
متاسفانه مدیران اعتقاد و باور کافی را به جایگاه روابط عمومی ها ندارند
مخفی عدم اعتقاد و باور کافی مدیران به جایگاه روابط عمومی را از دیگر مشکلات ساختاری این حوزه برشمرد و ادامه داد: متاسفانه یک نگاه سنتی و غیر حرفه ای به روابط عمومی ها وجود دارد و آن هم اینکه روابط عمومی تنها وسیله ای شده است برای ثبات بخشیدن به جایگاه مدیران سازمان ها و نشان دادن عملکرد آنها. این نگاه اشتباهی است که وجود دارد. در حالی که دیدگاه صحیح این است که یک مدیر در جایگاه مدیر روابط عمومی باید ارتباط دوسویه بین سازمان و مخاطبان برقرار کند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان با تاکید بر اینکه مدیر روابط عمومی نباید مانند بلندگوی یک طرفه باشد، تصریح کرد: روابط عمومی ها با مشکلات بسیاری مواجه هستند که کمبود منابع و فرصت های مطالعاتی برای شاغلان در این حوزه از مهمترین مشکلات آنهاست. ضعف در برنامه ریزی و اجرای طرح ها و همچنین نداشتن استراتژی و چشم انداز مطلوب در روابط عمومی دستگاه های اجرایی نیز از دیگر مشکلات مهم موجود در این حوزه است. به طور مثال ما دستگاه ها و وزارتخانه هایی داریم که شاید نزدیک به 15 سال است که برای مدیران روابط عمومی زیرمجموعه خود، هیچ نشست و همایشی در قالب دوره های آموزشی و تعاملی برگزار نکرده است.

*
مدیران روابط عمومی باید باهم همکاری و تعامل سازنده داشته باشند
مخفی، جزیره ای عمل کردن و عدم تعامل و ارتباط گیری بین مدیران روابط عمومی سازمان های مختلف باهم را مشکل دیگر ضعف این حوزه دانست و تاکید کرد: برای رسیدن به عملکرد مطلوب روابط عمومی ها باید با هم ارتباط و همفکری و تعامل داشته باشند.

وی روابط عمومی ها را دارای دو مشخصه "تعهد اجتماعی" و "تعهد سازمانی" دانست و ادامه داد: معتقدم تعهد اجتماعی بالاتر و مهم تر از تعهد سازمانی است. چراکه تعهد اجتماعی نسبت به اجتماع ایجاد می شود و بر تعهد سازمانی ارجحیت دارد.

مخفی با اشاره با آیه 200 سوره مبارک آل عمران گفت: خداوند در این آیه می فرماید؛ "ای کسانی که ایمان آورده اید، با یکدیگر تعامل و ارتباط داشته باشید. صبر و تقوا در زندگی پیشه کنید و با یکدیگر با راستی و درستی رفتار کنید و در مواجهه باهم از دایره انصاف خارج نشوید". این بحث هم دقیقا مرتبط با مضمون این آیه است. روابط عمومی باید روشن و کاملا منصفانه کار و فعالیت کند و واقعیت امر را بدون کم و کاست به جامعه هدف خودش منتقل کند. با مدیر سازمان ارتباط داشته باشد و همه تلاش خود را در راستای حل و فصل مشکلات مخاطبین خود به کار ببندد تا بتواند در ارائه دادن خدمات مطلوب به آنها موفق باشد. به اعتقاد من داشتن دو شاخصه اسلامی و قرآنی "صبر" و "تقوا" می تواند مدیران روابط عمومی را یاری رساند.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته عملکرد روابط عمومی ها چندان علمی و تخصصی نبوده اظهار کرد: خوشبختانه در یکی دو سال اخیر اتفاقات خوبی در این حوزه رخ داده است. تا جاییکه شاهد هستیم بسیاری از مدیران روابط عمومی سازمان های استان در حال حرکت به سوی بهره مندی از اطلاعات روز و به کارگیری تکنولوژی های نوین ارتباطی هستند.

*
در سال های اخیر مدیران روابط عمومی علمی تر و تخصصی تر فعالیت می کنند
مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان با اشاره به تاسیس و راه اندازی دانشگاه هایی که در حوزه ارتباطات و روابط عمومی فعالیت می کنند، ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از مدیران روابط عمومی دستگاه های استان یا فارغ التحصیل این حوزه هستند یا در حال تحصیل در رشته های مرتبط با ارتباطات هستند.

مخفی به دوره های آموزشی برگزار شده در حوزه ارتباطات توسط روابط عمومی و امور بین الملل استانداری همدان برای مدیران روابط عمومی دستگاه های استان اشاره کرده و خاطرنشان کرد: اواخر سال 92 یک دوره آموزشی ارتباطات را با بهره گیری از اساتید علم ارتباطات و با همکاری اداره کل آموزش و پژوهش استانداری برگزار کردیم و در آینده هم برنامه هایی از این دست در دستور کار خود داریم.

وی با تاکید بر اینکه در سال های اخیر اکثر علاقمندان و مدیران روابط عمومی به صورت خودجوش مطالعاتی را در این حوزه آغاز کرده اند، افزود: خود مدیران روابط عمومی هم این آگاهی را پیدا کرده اند که بدون تسلط علمی و تخصصی بر این حوزه، نخواهند توانست به وظایف خود به درستی عمل کنند. با همه این تفاسیر در حال حاضر ما در حال گذار از روابط عمومی سنتی هستیم و داریم به روابط عمومی نوین نزدیک می‌شویم که البته با حد ایده آل فاصله زیادی داریم.

*
همایش روابط عمومی های برتر در سال 93 برگزار نمی شود
مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان با اشاره به معیارها و ملاک های انتخاب روابط عمومی های برتر استان تصریح کرد: سال 92 هشت آیتم را برای انتخاب روابط عمومی‌های برتر استان ملاک قرار دادیم که برخی از این آیتم ها عبارت بودند از به روز رسانی پورتال سازمان، ارتباط با رسانه ها، برخورداری از آرشیو مناسب و مفید، به کار گیری روش های مختلف برای ارتباط با مخاطبین، کسب امتیاز توسط روابط عمومی از وزارتخانه مربوطه و... .

مخفی در پاسخ به این سوال که چرا امسال روابط عمومی های برتر استان معرفی نمی شوند، گفت: متاسفانه سال گذشته با چالش هایی در رابطه با معرفی روابط عمومی های برتر مواجه بودیم. مهمترین این چالش ها هم این بود که چون عملکرد روابط عمومی ها با توجه به ماموریت سازمان مطبوع آنها متفاوت است، بنابراین ساختار ثابت و منسجم و صحیحی برای داوری و قضاوت آنها وجود نداشت. برای مثال حوزه ماموریت سازمان های خدماتی با سازمان های آموزشی و... متفاوت بود و همین امر سبب شد که بعضا اعتراضاتی به عملکرد ما وارد شود. به همین خاطر به دنبال ساختاری منسجم و دقیق برای بررسی عملکرد روابط عمومی ها هستیم تا در سال آینده بتوانیم با کیفیت مطلوب تری همایش روابط عمومی های برتر را داشته باشیم.

*3
نفر از بازنشستگان حوزه روابط عمومی تقدیر می شود
وی با بیان اینکه امسال به جای معرفی روابط عمومی های برتر استان از سه نفر از بازنشستگان حوزه روابط عمومی تقدیر می شود، ادامه داد: در مراسمی که روز چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه در دهکده گنجنامه همدان برگزار خواهیم کرد از مدیران روابط عمومی بازنشسته راه و شهرسازی، اداره برق و سازمان برنامه و بودجه سابق که بیش از 20 سال در این حوزه فعالیت کرده اند تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی در ارتباط با نظارت روابط عمومی استانداری بر ارتباط روابط عمومی ها با اصحاب رسانه تصریح کرد: روابط عمومی ها بر اساس قانون مطبوعات موظفند با رسانه ها ارتباط و تعامل داشته باشند. در قانون شرح وظایف و اختیارات روابط عمومی که در 22/2/86 به امضاء هیئت وزیران رسید هم تاکید بر ارتباط مدیران روابط عمومی با رسانه ها شده است. در سال جاری هم استاندار محترم به ارتباط با رسانه های استان تاکید کردند و با دستور ایشان به دنبال رفع مشکلات و اختلافات بودیم. به طوریکه در شش ماهه اخیر هیچ مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشته است. همچنین بر اساس دستور استاندار محترم و ابلاغ معاونت سیاسی و امنیتی، نامه ای به دستگاه های اجرایی استان ارسال شد تا بر اساس آن از شکایت دستگاه ها از رسانه ها جلوگیری به عمل آید.

*
تبلیغات جزئی از کار روابط عمومی هاست نه همه آن!
مدیر کل روابط عمومی استانداری همدان با اشاره به نقش مشاوره مدیران روابط عمومی در کنار مدیران خاطرنشان کرد: تبلیغات جزئی از کار روابط عمومی ها است و نباید همه کار آنها را در بر گیرد. همه زحمات روابط عمومی ها به جایی نمی رسد مگر اینکه مدیریت دستگاه جایگاه و حساسیت کار آنها را درک کند و از آنها حمایت کرده و به آنها اختیار کافی را بدهد.

مخفی با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته از بین رفتن اعتماد مردم و عدم توجه مدیران به جایگاه روابط عمومی ها باعث آسیب زدن به این حوزه شده است، ادامه داد: جایگاه روابط عمومی ها نیاز به ترمیم و بازسازی دارد و این امر تنها با تلاش و همت مدیران روابط عمومی ممکن خواهد بود.

وی در پایان با تاکید بر نقش تبیین گر و تحلیل گر روابط عمومی ها خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها باید دستگاه و مخاطبان خود را برای رویارویی با ریسک های موجود آماده کنند و به دنبال تنویر افکار عمومی باشند. چراکه در نظامی مثل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که اساس حرکت ها بر پایه حمایت های مردمی استوار است و مردم تصمیم گیرنده نهایی هستند، بنابراین پایه اصلی هر حرکتی محسوب می شوند، لذا جلب توجه افکار عمومی به سمت برنامه های سازمان، یکی از مهمترین اهداف و رسالت های روابط عمومی ها خواهد بود.

 

منبع: برنا

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد