درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 12:29   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10924صفحه نخست » چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1393 - 07:41
تأثیر پارامترهای شهری بر زیبا سازی بازارهای شهری(مطالعه موردی شهر تهران)
در زیبا‌شناسی شهری و بالطبع ارتباط آن با بازارها پارامترهای زیادی نقش دارد. در این مقوله که از آن جمله می‌توان به رنگ و تناسب رنگها در محیط و فضای شهر، نحوه ساخت و ساز در فضای شهری، میزان و آرایش فضای سبز، نوع درختان، نحوه قرار گرفتن نمادهای قدیمی و سنتی یک شهر، میزان فضاهای و جاذبه‌های گردشگری از سوی شهر و نوع و میزان خدمات حمایتی از قبیل فروشگاه های زنجیره ای و نحوه تعامل انها با مشتریان داخلی و خارجی از سوی بازارها اشاره کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  در زیبا‌شناسی شهری و بالطبع ارتباط آن با بازارها پارامترهای زیادی نقش دارد. در این مقوله که از آن جمله می‌توان به رنگ و تناسب رنگها در محیط و فضای شهر، نحوه ساخت و ساز در فضای شهری، میزان و آرایش فضای سبز، نوع درختان، نحوه قرار گرفتن نمادهای قدیمی و سنتی یک شهر، میزان فضاهای و جاذبه‌های گردشگری از سوی شهر و نوع و میزان خدمات حمایتی از قبیل فروشگاه های زنجیره ای و نحوه تعامل انها با مشتریان داخلی و خارجی از سوی بازارها اشاره کرد. عدم توجه به پارامترهای ذکر شده در مبحث زیبا‌شناسی بازارهای شهری نقش اساسی در افسردگی جامعه و ایجاد فضاهای نامطلوب برای افراد ساکن و گردشگران به دنبال دارد. اما متاسفانه در روند ایجاد بازارهای جدید گاها چنین مواردی نادیده گرفته می شود.این مقاله به دنبال این است که به بررسی زیبایی بازارهای شهری،ایجاد احساس زیبایی بازارهای شهری در ذهن شهروندان، بپردازد. به همین منظور در بازارهای شهری تهران به صورت تصادفی 150 نفر مورد مصاحبه قرار گرفتند. سوالات در دو بخش اطلاعات عمومی و شناسایی مهم ترین فاکتورها در جذاب کردن بازارها بیش از پیش تهیه شد. در نهایت تاکید بر گوناگونی رنگها و بکارگیری طراحی متناسب با فضا و بافت فرهنگی پیشنهاد شد.

 

واژگان کلیدی: زیبا‌شناسی شهری، رنگ، فضای شهری، بازارهای شهری

 

مقدمه:
وقتی صحبت از زیباسازی بازارهای شهری می کنیم در واقع به دو نکته اشاره کرده ایم: یکی ایجاد زیبایی و دیگری حذف و رفع تمام عواملی که موجب بدمنظر شدن و نازیبایی بازارهای شهری می شوند. بسیاری عقیده دارند که مورد دوم مهمتر است زیرا با تحقق آن عامل اول می تواند کارساز باشد. این نیاز به زیبایی جزء ناشناخته ترین نیازها می باشد؛ مازلو  معتقد است که این نیاز در بعضی افراد وجود دارد. این گونه افراد با دیدن زشتی(به طریقی خاص) بیمار می شوند و با قرار گرفتن در محیطی زیبا بهبود می یابند این حالت تقریباً بطور عام در کودکان سالم دیده می شود.(رضاییان، 1390(
یکی از مهمترین ارکان سیاست فرهنگی شهر زیبایی بازارهای شهری و چگونگی تبدیل بازارهای شهری به محیطی مطلوب می باشد. انسان توانایی ایجاد تغییر در شهر را دارد و در هر جائیکه انسان قابلیت تغییر و دگرگونی را دارد، فرم و ظاهر قابلیت تغییر را دارد که این مطلب در مورد بازارهای شهری نیز صدق می‌کند. در این میان نقش طبقه فرهنگی از جمله نویسندگان، هنرمندان، روزنامه‌نگاران و غیره در شهرها قابل توجه است زیرا این قشر در شهرها شکل گرفته است، و از نظر کمی جمعیت قابل ملاحظه‌ای هستند و همچنین  به دلیل اهمیت اقتصاد فرهنگ، اقتصاد هنر و اقتصاد خلاقیت، تعداد زیادی از این قشر از ثروت قابل ملاحظه‌ای برخوردار هستند. گرچه در برخی کشورها به این گروه اهمیت کمی داده می‌شود، اما عمدتاً در کشورهای پیشرفته این گروه نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت شهرها دارند. لازم به ذکر است که بازار همانند هر پدیده ساخت انسان دارای فرم و محتواست و زیباشناسی بازارهای شهری معطوف هر دوی این امور می‌باشد. امروزه بحث زیبایی‌شناسی شهرها بحثی حاشیه ای، رمانتیک یا فلسفی (ظاهرا به معنای غیر ملموس) نیست و هدف بیان زیبایی شاعرانه از شهر نیست. زیبایی‌شناسی مانند هر سیستم شهری از جمله حمل و نقل، امنیت، بهداشت و ... یک مولفه ساختاری و اجتناب ناپذیر در شهر به حساب می آید و اهمیت آن اگر بیشتر از دیگر ابعاد نباشد، کمتر نیست. یکی از دلایل اهمیت این امر این است که بازارهای شهری محیطی انسانی است و انسانها وجوه زیبایی، معنویت، خلاقیت وفرهنگی خود را در قالب فرم، زیبایی و اشکال گوناگون امر زیبایی شناسانه تبلور می‌بخشند و در جنبه انسانی شهر، زیبایی‌شناسی مهمترین بعد است.(فاضلی، 1390(

 

نویسندگان :

افشین رسولی
کارشناسی ارشد مدیریت شهری، دانشگاه علامه طباطبایی
محمدرضا عطارپور
دانشجوی دکتری مدیریت تکنولوژی دانشگاه علامه طباطبایی، تهران
سجاد رسولی
کارشناسی پروتز دندان، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، تهران

دانلود فایل مقاله

 

منبع: TMBA

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد