شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- غلامرضا کاظمی دینان اظهار داشت: روابط عمومی نقش بسیار حساسی در سازمان ها دارد، چراکه بدون وجود روابط عمومی موفق سازمان نمی تواند به اهداف خود برسد یا در غیر اینصورت با صرف هزینه و زمان طولانی به هدف خود دست می یابد.
وی ادامه داد: روابط عمومی در سازمان ها مسئول تغییر و تحول بوده و رابط میان افکار عمومی و سازمان اند، به طوری که انتظارات، خواسته ها و نیازهای مخاطبان را سنجیده و می توانند روش کار سازمان را بر مبنای آن تنظیم کنند.
رئیس انجمن روابط عمومی ایران همچنین گفت: روابط عمومی باید بداند که سلایق مخاطبان هر لحظه در حال تغییر است و به تبع آن روابط عمومی نیز باید سازمان را به طور مداوم به روز رسانی کند.
وی افزود: روابط عمومی باید از طریق اطلاع رسانی دقیق و شفاف آگاهی لازم را به مردم و جامعه منتقل کند چراکه مخاطب آگاه مطالبه بجا دارد.
کاظمی دینان با بیان این مطلب که روابط عمومی مغز یک سازمان است، تأکید کرد: یکی از وظایف روابط عمومی سیستگذاری برای هدایت سازمان به سوی تحقق اهداف است، به عبارت دیگر روابط عمومی چراغ راه مدیریت یک سازمان و تصمیم ساز آن است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت ابزارهای ارتباطی، روابط عمومی باید خود را به اکثر رسانه ها مجهز کند، چرا که در غیر اینصورت نمی تواند با تمام مخاطبان خود از قشرهای مختلف رابطه برقرار کند؛ نکته مهم دیگر عمل کردن به وعده هایی است که روابط عمومی یک سازمان به مخاطبان خود داده و در این صورت می تواند نسبت به سازمان متبوعه کسب اعتماد و آن را تبدیل به یک برند کند.
رئیس شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی، گفت: روابط عمومی باید انتقادپذیر بوده و با اخلاق حرفه ای عمل را جایگزین شعار، همفکری را جایگزین تک گرایی، خوش بینی را جایگرین بدبینی کند.
کاظمی دینان همچنین در پاسخ به این سوال که مخاطبان یک سازمان چگونه می توانند در ارتقای سطح فعالیت روابط عمومی موثر باشند، تصریح کرد: روابط عمومی ابتدا باید ماموریت ها و وظایف خود را برای مخاطبان تبیین کند، در این صورت مخاطب توقعات خود را بر اساس آن تنظیم می کند و ارتباط دوجانبه موثر برقرار خواهد شد.
منبع: تبیان
|