درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 12:49   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1091صفحه نخست » سه شنبه، 20 تیر 1391 - 09:06
فیلم مستند صنعتی، مفهوم و کارکرد آن
داریوش چهرازی رئیس روابط عمومی شرکت نفت خزر - فیلم های مستندباید چارچوب های تولید را بشناسند و از آفت شعار و تبلیغ یکطرفه احتراز نمایند.
  

برداشت ها - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)-دومین جشنواره ملی فیلم صنعتی چندی پیش در کشور برگزار شد که بالغ بر 900 فیلم مستند صنعتی مورد ارزیابی داوران این جشنواره قرار گرفت.
 شرکت نفت خزر که چندی است رویکردی ویژه و هدفمندی به تهیه و تولید فیلم های صنعتی یافته است در این جشنواره حضور یافت و با ارائه فیلمی تحت عنوان " دریای هزار نام " موفق به کسب عنوان برتر این جشنواره گردید. " دریای هزار نام" اشاره به دریای خزر دارد که در طول تاریخ و بنابر مقتضیات تاریخی زمانه خود، نام ها و اسامی مختلف و متعددی را به گردن آویخته است و به موازات این تکثر نام، هزاران چالش را نیز در دل خویش پنهان دارد.
 در مستند "دریای هزار نام" ویژگی های سخت جغرافیایی این دریا و مصائب عملیاتی و همچنین مشکلات نیروی انسانی سکوی نفتی با ظرافت خاصی مورد توجه قرار گرفته و با تکیه بر اسناد و فیلم های واقعی این شرایط بطور ملموسی به تصویر کشیده شده است. به بیان دیگر اگر اکثرا" روی سکه سرسبز، شنا در دریا و تفریح خزر را دیده ایم ولی آن روی سکه عملیاتی خزر بسیار خشن و چالش آفرین است.
 در این فیلم در صحنه ای زیبا و دیدنی سکوی عظیم نفتی مورد هجوم و محاصره مه و ابرهایی که در ارتفاع پائین مشکل آفرینی می کنند، قرار گرفته است که مانع حرکت و پرواز بالگردهای عملیاتی شده است. این صحنه فضای کم نظیری را خلق کرده است که با ضریب بسیار بالایی مشقات کار در دریای خزر را ملموس نموده است.
 در صحنه ای واقعی سخن از حادثه ای است که برای یک بالگرد عملیاتی پیش آمده و صحنه هایی دیگر که از مشکلات سفر دریایی با شناور سخن می گوید.
 در یک نوبت که این فیلم برای کارکنان سکو در دل دریا به نمایش درآمد جملگی اذعان می کردند که به بهترین شکل ممکن صعوبت کار و شرایط عملیاتی در فیلم لحاظ شده است و افرادی نیز اظهار می داشتند با دیدن این فیلم خود ما هم بیشتر متوجه سختی کارمان شدیم و چون در بطن آن قرار داریم و با دقت و ظرافتی که در فیلم عنوان شده است، متوجه مشکلات عدیده کار خود نبودیم. یکی از نیروهای عملیاتی مصرانه تقاضا داشت یک کپی از فیلم را به او بدهیم تا به خانواده اش نشان دهد او می گفت طی سالیان خدمت خود با خانواده از فضای سخت کاری خود خیلی صحبت کرده ایم ولی بیان این فیلم آنقدر گویاست که از بیانات ما طی چند سال هم اثر بخش تر است.
 شاید واقعیت را این مهندس عملیاتی گفت و شاید او اهمیت و نقش مستند سازی و فیلم های مستند را به ظرافت بیان کرد چرا که اثر بخشی این فیلم کوتاه را بسیار نافذتر از نقل قول ها و بیانات چند ساله خود برای خانواده میدانست و نکته همین جاست.
 نقش فیلم های مستند صنعتی امروزه در عرصه سازمان های عملیاتی بسیار ظریف است و به نوعی مکمل تلاش های نیروهای عملیاتی است که در هزار توی چرخ دنده ها، ماشین آلات و عرصه های عملیاتی نه دیده می شوند و نه صدایی از آنان به گوش می رسد. لذا برگزاری جشنواره فیلم های مستند می تواند در تقویت و ترویج این تفکر که به سینمای مستند به مفهوم عام آن باید توجه بیشتری شود، بسیار مفید است و تلاش سازمان ها را برای تهیه و تولید فیلم های مستند صنعتی، بدون شک افزایش خواهد داد که از این رهگذر علاوه بر رشد کمی و کیفی فراورده های سمعی و بصری در عرصه صنایع و سازمانها، تلاش و زحمت نیروهای عملیاتی که عاملان اصلی تولید وصنعت و اقتصاد ما هستند را هرچه ملموس تر به جامعه معرفی خواهد شد.
 از طرفی فیلم های مستند نیز باید چارچوب های تولید را بشناسند و از آفت شعار و تبلیغ یک طرفه احتراز نمایند. چرا که واقعیت این است در سطح سازمان های ما آنچه که بعنوان فیلم مستند تهیه و تولید می شود چیزی فراتر از یک گزارش تصویری تبلیغی که به تمجید سازمان متبوع می پردازند، نیست. در حالیکه فیلم مستند، واقعیت های نشسته بر قاب تصویر است که گاه تلخی هایی را هم نشان می دهد و سرانجام اینکه در تهیه و تولید فیلم مستند صنعتی باید باور داشته باشیم گاه بدانیم انعکاس تلخی واقعیت ها، شیرین تر از حلاوت کاذب بزک های نمایشی پدیده هاست. چرا که نمایش چالش ها، به مفهوم ضعف وناتوانی ها نیست بلکه زمینه سازی برای برون رفت از حصار مشکلات و چالش هاست وفیلم مستند، زبان و ابراز گویایی است برای این رویکرد و هدف مقدس.
 رسالت فیلم مستند را خود نامش، تفسیر می کند. سندیت واقعیت ها و کارکرد فیلم مستند با فیلم های تبلیغی و تمجیدی و یا گزارشی صرف تفاوت بسیار دارد. در تاریخ یکصد ساله صنعت نفت علیرغم تهیه وتولید صدها فیلم در طول هر سال از سوی شرکت ها و سازمان های مختلف، ولی اگر بگوئیم فیلم مستند به مفهوم واقعی و استاندارد هنری آن درحد انگشتان دست هم نمی رسد، گزافه نگفته ایم.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد