![نگاه مدیران به روابط عمومیها ویژه باشد/ نقش روابط عمومیها در انعکاس رویداد سازمانها](/media/image/PR/shara%20_PhotoA(7).jpg)
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هوشنگ یاریپور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته ارتباطات و تبریک روز روابط عمومیها اظهار کرد: روابطعمومیها باید ارزشمداری را در تشکیلات اداری تقویت کنند و نباید جنبه ابزاری و توجیهگری داشته باشند.
فرماندار بویراحمد با بیان اینکه روابط عمومیها باید افرادی خلاق و خوش برخورد باشند، گفت: در قرن بیستم روابط عمومی به طور مدام به یک شغل سازمان یافته مبتنی بر توسعه تخصصها بدل شده و ساختارهای ارباب رجوع و نمایندگیها وظایفی را مشخص کرده است.
این مسئول بیان داشت: مهارت فنی، دانش و مهارت تخصصی، سوابق تجربی موفق، توانمندیهای فردی نظیر پژوهش افکار عمومی، اخلاق و منش متناسب با حرفه روابط عمومی و احساس تعهد نسبت به سازمان و جامعه از ویژگیهایی روابط عمومی است.
یاریپور روابط عمومیها را به عنوان سخنگوی دو طرفه بین مردم و مسئولین در جهت ایجاد ارتباط دو سویه دارای نقش مهمی عنوان کرد و گفت: روابط عمومیها عامل مشورتی بزرگی برای مدیران محسوب میشوند از اینرو هرچه تعامل مدیران با این قشر بیشتر باشد قطعاً در مسیر ایجاد رضایتمندی شهروندان موفقتر عمل خواهند کرد.
وی بیان کرد: مدیران باید روابط عمومیها را باور کنند و در کنار آنها باشند و اگر بخواهند در جهت برطرف کردن نگاههای اعتراضآمیز مردم و زدودن نارضایتیها پیش بروند باید به نقش موثر و سازنده روابط عمومیها در درون سازمان بیشتر توجه کنند.
فرماندار بویراحمد از وظایف مهم روابطعمومیها هدایت افکار عمومی است که میتوانند، با مثبت نشان دادن و شفافسازی دستگاه اجرایی خود برای مردم عنوان کرد و گفت: کار روابطعمومیها بیان واقعیتها برای افکار عمومی است، به این جهت کار آنها بسیار سنگین و با اهمیت است.
این مسئول با بیان اینکه نگاه مدیران به حوزه روابط عمومیها باید به صورت خاص و ویژه باشد، گفت: یک روابط عمومی میتواند، با برنامهریزی صحیح، درست، مدون و با شاخصهای علمی، چهره مثبتی را از دستگاه اجرایی مربوط به خود نشان دهد.
وی نقش اصحاب رسانه در تعامل دو سویه و سازنده با روابط عمومیها را مهم عنوان کرد و گفت: انتظار میرود مدیران روابط عمومی با تعامل همهجانبه اصحاب رسانه را به عنوان یار و همکار خود بدانند.
منبع: فارس
|