درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 18:53   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10904صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 30 اردیبهشت 1393 - 12:24
کارشناس روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان همدان:
روابط عمومی هنر ایجاد حسن نیت بین سازمان و مخاطبین است
کارشناس روابط عمومی جهادکشاورزی همدان گفت: روابط عمومی دارای تعاریف بسیاری است ولی خیلی از این تعاریف جامع و کامل نیستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  "عبدالرضا حدادی" افزود: وقتی از دیدگاه های مختلف به تعریف روابط عمومی نگاه می کنیم پی به گستردگی کار در این حوزه می بریم. روابط عمومی فن و هنر است و صرفا یک کار اداری نیست به عبارت دیگر روابط عمومی هنر ایجاد حسن نیت متقابل بین سازمان و مخاطبین است.

 

وی با اشاره به نامگذاری سالها توسط مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: امروزه روابط عمومی ای می تواند موفق عمل کند که به موضوعات روز و به اصل این نامگذاری هایی که انجام می شود توجه داشته باشد. اگر توجه کنید در سالهای اخیر موضوعاتی مانند "اصلاح الگوی مصرف"، "کار مضاعف، همت مضاعف" و امسال هم که به نام "اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی" مطرح شده است، مشاهده می کنید که در دل هر یک از این شعارها، واژه هایی وجود دارد که ارتباط مستقیم با فرهنگ دارد و مگر غیر از این است که کار روابط عمومی ها فرهنگ سازی است!؟ مگر نه اینکه همت یک مقوله فرهنگی است.

 

وی با اشاره به نامگذاری سال 92 به عنوان سال "حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی" تصریح کرد: بدون تردید این فرهنگ است که می تواند در تمامی زمینه ها حماسه ساز باشد.

روابط عمومی برای دستیابی به جامعه مطلوب تلاش می کند

وی با تاکید به شعار سال 93 اظهار کرد: هم فرهنگ و هم عزم ملی مرتبط با حوزه کار روابط عمومی است و اشاره به این مهم دارد که در این زمینه هایی که مورد تاکید قرار می گیرند خلا و کاستی وجود دارد و چنانکه شاهد هستیم رهبر انقلاب این موضوعات را به عنوان سیاست های مهم نظام اعلام می کنند.

 

کارشناس روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه تعریف روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی سازمان و مخاطبین حوزه کاری این حوزه را محدود می کند، ادامه داد: روابط عمومی می تواند بین اجزاء مختلف جامعه ارتباط و هماهنگی ایجاد کند و همه تلاش ها را برای دستیابی به اهداف سازمان و مخاطبین بسیج می کند و جامعه مطلوب را حاصل می شود. حال اینکه یک جامعه مطلوب می تواند از نظر اقتصادی به نیازهای خودش پاسخ دهد. از نظر فرهنگی غنی است و نتیجه اینکه دستیابی به این جامعه مطلوب، وظیفه روابط عمومی هاست.

 

بی توجهی روابط عمومی ها به مخاطبین از آسیب های جدی این حوزه است

حدادی با تاکید بر اینکه اگر روابط عمومی جهاد کشاورزی را به یک اداره محدود کنیم، وظایف و عملکرد این حوزه بر اساس قوانین و ضوابط موجود با یک سری محدودیت ها روبرو می شود افزود: قطعا این محدودیت ها نخواهد گذاشت تا حوزه روابط عمومی با تاثیرگذاری مطلوبی به وظایف خود عمل کند.

 

وی با بیان اینکه جامعه هدف و مخاطبین یک سازمان هم می توانند جزئی از روابط عمومی سازمان باشند، گفت: روابط عمومی ها با سنجش رفتار ها و بازخوردهایی که از مخاطبین دریافت می کنند، برنامه ریزان را در تبیین و ترسیم برنامه ها یاری می کنند، به شیوه ای که هم منافع و اهداف سازمان محقق شود و هم نیازهای مخاطبین سازمان برآورده شود. روابط عمومی دقیقا در این فاز حرکت می کند.

 

وی بی توجهی روابط عمومی ها به مخاطبین سازمان را از آسیب های جدی این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه روابط عمومی ها به جای اینکه عصای دست مخاطبین باشند، بیشتر عصای دست و تبلیغ کننده و رسانه مدیر سازمان شده اند.

 

روابط عمومی ها فاصله خود را با رسانه ها کم کنند

حدادی وجود فاصله بین روابط عمومی ها و رسانه ها را به عنوان دومین آسیب برشمرد و تصریح کرد: روابط عمومی ای می تواند سازمان و مدیریت سازمانش را ملزم به پاسخگویی کند که از حمایت و پشتوانه ای قوی برخوردار باشد. از تخصص و ابزار قوی برخوردار باشد. اگر رسانه در روابط عمومی حضور نداشته باشد، روابط عمومی مثل یک سرباز بی سلاح خواهد بود. پس توجه داشته باشید که در کنار مخاطبین، رسانه ها هم می توانند جزئی از روابط عمومی سازمان ها باشند و خود را جزیی از ساختار روابط عمومی بدانند.

مدیر امور رسانه روابط عمومی جهادکشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه روابط عمومی ای موفق است که بتواند از کلیه امکانات اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای بسیج افکار عمومی در راستای اهداف سازمان مطبوعش بهره بگیرد، تصریح کرد: مهمترین هدف روابط عمومی ها خدمت به مخاطبین شان است.

 

رسانه باید جانشین روابط عمومی در سازمان باشد

وی در بخشی دیگر با بیان اینکه باید ارتباط رسانه و روابط عمومی ها به قدری قوی باشد که رسانه عملا جانشین روابط عمومی در سازمان باشد ادامه داد: روابط عمومی باید تا حدی به رسانه ها در سازمان جایگاه بدهد که رسانه ها بتوانند با کمترین موانع و مشکلات به کانون های آمار و اطلاعات سازمان در بخش های مختلف دسترسی داشته باشند و این امکان برایشان فراهم باشد که بتوانند اجرای برنامه های مختلف سازمان را تجزیه و تحلیل کنند.

 

حدادی با اشاره به مخاطبین، روابط عمومی و رسانه ها به عنوان سه ضلع مثلث ارتباطی تاکید کرد: جایگاه نقد نیز باید در این میان جدی گرفته شود چراکه، اگر نقد قدرت بروز پیدا نکند، روابط عمومی از آن حالت شکل دهی به افکار عمومی در راستای اقدامات سازمان خود دور خواهد ماند. نقد در صورتی که منصفانه و آکاهانه صورت گیرد بی تردید منجر به شناسایی نقاط قوت و ضعف سازمان خواهد شد.  

 

روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی نیاز به حمایت بیشتر رسانه دارد

این کارشناس روابط عمومی با توجه به عملکرد روابط عمومی در حوزه کشاورزی گفت: با توجه به پراکندگی مخاطبین حوزه کشاورزی کار روابط عمومی در این بخش بسیار سخت و پیچیده است. ما از طرفی با کشاورزان و تولیدکنندگان طرف هستیم، از طرفی باید با مصرف کنندگان یا عموم مردم جامعه که هر یک به نحوی مخاطب ما هستند ارتباط داشته باشیم و از طرفی هم در راستای تعامل با تجار، بازرگانان، بازاریان و صاحبان صنایع فعالیت کنیم و همین امر کار ما را کمی پیچیده تر می کند.

 

حدادی با تاکید بر اینکه روابط عمومی جهادکشاورزی کار سختی را برای ایجاد هماهنگی بین طرفین ذکر شده پیش رو دارد افزود: در همین راستا روابط عمومی جهادکشاورزی استان این انتظار را از فضای رسانه ای استان دارد که بخش عظیمی از پتانسیل خود را در اختیار جهادکشاورزی قرار دهند و به روابط عمومی این سازمان در تحقق اهدافش کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 35 درصد از حجم تولید در بخش کشاورزی حاصل می شود تاکید کرد: این حجم از تولید بدون شک نیاز به همکاری رسانه های استان دارد تا جهادکشاورزی به اهداف بیشمار خود در این بخش دست پیدا کند. لذا رسانه باید در این مسیر طوری حرکت کند که این همکاری و تعامل را برای خودش یک رسالت بداند و داوطلبانه به سازمان ها در رسیدن به اهداف شان یاری رساند.

 

روابط عمومی ها عملکرد سازمان را در معرض قضاوت مخاطب قرار می دهند

وی ادامه داد: روابط عمومی باید به اخلاق توجه داشته باشد. روابط عمومی را وجدان اخلاقی جامعه می گویند چراکه روابط عمومی، عملکرد سازمان مطبوع خود را در معرض قضاوت مخاطبین سازمان قرار می دهد. از این رو این عنوان را به روابط عمومی ها داده اند.

کارشناس روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به فعالیت علمی و تخصصی روابط عمومی های استان تصریح کرد: گفتیم روابط عمومی هنر است. هنر یعنی اینکه شما در راستای وظایف و اهداف خود به پیشرفته ترین و بروزترین تجهیزات مجهز باشید. این مجهز بودن به این معنا نیست که روابط عمومی از عامه مخاطبین خودش دور شود بلکه به این معناست که همزمان با اینکه خود را با علوم و اطلاعات روز بروز می کنیم در عین حال به زبان مخاطب عام حرف بزنیم.

 

حدادی با اعلام اینکه بیش از 40 درصد روابط عمومی های استان دارند با رویکرد علمی و تخصصی کار می کنند افزود: توجه داشته باشید که تخصص صرفا به معنای برخورداری از تحصیلات دانشگاهی نیست. روابط عمومی خارج از بحث تحصیلات مرتبط نیاز به یک "استعداد ذاتی" دارد که اگر شما این استعداد را نداشته باشید نمی توانید در این حوزه کار کنید. برخی انسان ها ذاتا خطیب هستند، برخی ذاتا ادیب هستند یعنی خیلی مودبانه صحبت می کنند. این مسائل را نمی توان با تحصیلات و آموزش تقویت کرد و لذا نیاز به یک استعداد ذاتی در این حوزه احساس می شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیر جهاد کشاورزی بدون روابط عمومی نمی تواند سازمان را مدیریت کند تصریح کرد: مخاطب حوزه کشاورزی دارای ویژگی هایی است که به آنها اشاره شد. لذا در این راستا مدیر روابط عمومی جهادکشاورزی عضو شورای معاونین است. عضوی از شورای هماهنگی سازمان است و همچنین در شورای فرهنگی سازمان عضویت دارد که در همه این شوراهایی که ذکر کردم حق رای دارد. بنابراین می بینید که روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی جایگاه مطلوب و قابل قبولی را داراست. اشاره به این مطلب ضروری است که مدیریت سازمان علاوه بر ارتباط پیوسته با مدیر روابط عمومی جهادکشاورزی، ارتباط خود را همواره با دیگر اعضای روابط عمومی سازمان حفظ کرده است.

 

حدادی در پایان خاطرنشان کرد: روابط عمومی در ایران سابقه ای به قدمت تاریخ دارد. شاهد این ادعا پیشینه فرهنگی و تمدن چند هزار ساله ماست. ما از پشتوانه ای بسیار قوی در زمینه فرهنگ برخوردار هستیم. برای ما روابط عمومی یعنی فرهنگ، ایثار، جوانمردی و در نهایت تلاش برای ساختن و آباد کردن کشوری آباد و آزاد؛ و همواره به یاد داشته باشیم که "شود جهان لب پر خنده ای، اگر مردم کنند دست یکی، در گره گشایی هم..."

 

منبع: ایسنا

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد