شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، جاستین وانگ- اگر شما همچنان خود را با یادداشت های وبلاگی ما به روز نگاه داشته اید، ما اخیرا در باب عواقب ناشی از بی دقتی در رسانه های اجتماعی سخنان بسیار گفته ایم؛ و اینکه چه زمانی لغزش های ذهنی لحظه ای می تواند آسیب های جدی بر تصویر یک برند وارد کند.
امروز، ما به چیزی نگاه می کنیم که قدری متفاوت است: اینکه چگونه انتخاب های ضعیف در رسانه های اجتماعی می توانند کابوسی وحشتناک را برای شما به همراه آورند.
منشاء جدیدترین کمپین پلیس بخش نیویورک بی گناهی بود: آنها می خواستند مردم بیرون بروند و عکس های شادی از سایر همسایگان افسران پلیس بگیرند و آن را از طریق توییتر و هاشتگ #MyNYPD ارسال کنند.
متاسفانه وقتی عکس ها ارسال شدند، همه چیز به گونه ای وارونه جلوه داده شد و عکس هایی مشابه آنچه در ذیل مشاهده می کنید در توییتر مشاهده شد:
و این یکی:
و این عکس ها دقیق چیز دیگری بودند که به گونه ای دیگر ارائه شدند.
اما مشکل کار در کجا بود؟
در این مورد دو مساله اساسی وجود داشت.
نخست اینکه یک تبلیغات منفی علیه پلیس بخش نیویورک شکل گرفت. خشونت پلیس برای بسیاری از مردم در خارج از نیویورک موضوعی محبوب بود. رویدادهایی مانند جنبش وال استریت و معترضان در سراسر جهان نتایج سنگین منفی تبلیغاتی برای افسران پلیس در همه جا و به ویژه در میان توده های جوان دارد. به این ترتیب، کمپین هایی که مخاطبان را به مشارکت دعوت می کنند باید بسیار با احتیاط عمل کنند.
اگر مخاطبان شما رویکردی منفی نسبت به شرکت شما داشته باشند، وظیفه شما به عنوان بازاریابان اذعان آن است و طرح کمپین باید با توجه به آن برگزار شود. نادیده گرفتن احساسات منفی و در خواست از مخاطبان برای تولید محتوا عموما منجر به تولید محتوای منفی و علیه شرکت می شود و می تواند برای روابط عمومی فاجعه به بار آورد.
مساله دوم یکی از روابط عمومی هاست. در اینجا درس های با ارزشی برای آموختن از اشتباه پلیس بخش نیویورک وجود دارد: شما باید در ابتدای گفتگو، کنترل را در دست داشته باشید. اگر شما تبلیغات منفی داشتید (یا تصویری ضعیف از تصویر عمومی برند) همه کمپین ها باید از اینکه بگویند همه چیز خوب است و تمرکز بر آن خودداری کنند.
آیا می خواهید نکات بیشتری از روابط عمومی بدانید؟ می توانید مرتبا شارا را چک کنید! ما محتوای ویژه روابط عمومی را به صورت نکته های برجسته برای شما منتشر می کنیم.
منبع: http://www.business2community.com/public-relations/navigating-negative-publicity-campaigns-0875187#BVklhC72yxCyeDQi.99
|