شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| برایان اسپیرو - روابط عمومی هنوز در ماهیت خود یعنی انتشار اطلاعات برای عموم با هدف ساخت روابط متقابل و به نفع طرفین تغییر نکرده است. هنوز نقش محوری روابط عمومی اعتمادسازی و ایجاد تفاهم است.
برای موفقیت، متخصصان روابط عمومی مجبور به تحلیل مستمر فرآیندهایشان هستند و باید برای تغییر منعطف باشید تا از این رهگذر بتوانید در ساختار مدرن کسب و کارتان باقی بمانید.
اگر شما بدنبال استراتژی هایی برای حفظ امنیت جایگاهتان در هیئت مدیره و پیشبرد اهداف خود هستید، به پنج روند روابط عمومی برای ایجاد کشش توجه کنید:
1. فشار مستمر برای ارزش افزوده (ROI)
یکی از روش های قدیمی که در اکثر کمپین های روابط عمومی تعریف می شود، محاسبه ارزش افزوده حاصل از فعالیت های روابط عمومی بود. این تفکری کهنه و غیر موثر در عصر دیجیتال به شمار می رود. به منظور توجیه حضورشان و جلب توجه تصمیم گیرندگان شرکت، مدیران روابط عمومی نیاز دارند که ترس ناشی از تکیه بر داده ها و فرموله کردن نتایج را کنار بگذارند. اجماع عمومی در میان متخصصان صنعت بر این قرار گرفته است که تکنولوژی با شکست کدهایی که ارزیابی دقیق از اثربخشی روابط عمومی ارائه می دادند، ابزارهای پیچیده ای را برای اندازه گیری مواردی نظیر تعامل مصرف کنندگان، تمایلات به برند و اقدامات مستقیم درآمدزا را ارائه می دهند. در حالی که همزمان حوزه های روشنی از تنظیمات استراتژیک برای کمپین های بهینه سازی وجود دارند.
2. پاکسازی مرزهای سنتی
در سال های اخیر مرزهای مبهم گذشته برای متخصصان روابط عمومی آشکار شده است، به ویژه برای آنها که دندانشان را در عصر رسانه های سنتی کشیده بودند. در حالیکه بی میلی هایی نسبت به عبور از خطوطی که برای نسل ها بنا شده بود وجود داشت، به نظر می رسید که شورش هایی برای اعلام نابودی یا عبور از کنوانسیون های گذشته وجود دارد.
تیم های روابط عمومی نه تنها با ایده همکاری نزدیک با بخش های مکمل از قبیل بازاریابی و فروش احساس راحتی می کنند بلکه به استقبال مفهوم کار با طرفدارانی که در حال حاضر سخنگویان کسب و کار محسوب می شوند، می روند.
واقعیت استفاده از کانال هایی از بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا و سئو در کسب و کار است که از بخش بازاریابی و فروش به روابط عمومی میل کرده اند. در عین حال، روابط عمومی باید به مراتب با بازاریابی و فروش بیشتر درگیر شود یا در غیر این صورت ریسک کنار گذاشته شدن را بپذیرد.
3. خبرنگاری پیشرفت برند
این واقعیت که رسانه های سنتی به دوران افول خود نزدیک می شوند غیر قابل انکار است، و بخش روابط عمومی در جستجوی راه های با ثبات تر برای انتشار پیام خود به توده هاست. همه این موارد وظایف مضاعفی را برای تعامل با مخاطبان هدف از طریق محتوای موثر، بر دوش روابط عمومی قرار می دهد. بنابراین کسب و کارها در روندی فزاینده با انعقاد قرار دادهایی با روزنامه نگاران و ناشران داخلی آنها را برای توسعه و اجرای استراتژی های محتوای برنده تشویق می کنند.
در قلب این روند اهمیت رو به رشدی برای کارگزاران روابط عمومی وجود دارد که بتوانند شناختی از رسانه های اجتماعی و نشریات دیجیتال به عنوان رسانه های ارجح دسترسی به اخبار بدست آورند. همزمان، آنها نیاز دارند که از توانایی های خود به منظور شناسایی مخاطبان استفاده کنند. این استفاده باید از طریق تحلیل داده ها و ارائه محتوای هوشمندانه در بستر کانال های مرجح انجام شوند.
4. تاکید مجدد بر اعتماد
اعتمادسازی برای مردم جنبه ای بنیادین از کمپین موثر روابط عمومی است. با این حال، در محیط ویروسی، جاییکه افراد به شدت در معرض خطرات حملاتی هستند که برای آنها تجهیز شده اند، ضروری است که پیامی ارسال شود که اعتماد و اطمینان را به مردم القاء نماید.
دیگر نمی توان به داده های اخیری که نشان می دهند چگونه یک شرکت قدرتمند با وجود نگرانی های امنیتی و تخریب ها می تواند سوددهی و شهرت خود را حفظ کند، نگاه کنید.
در مقابل، کسب و کارهایی هستند که اگرچه کوچک هستند اما به خوبی برای ورود به شرایط قرن 21 بهینه سازی شده اند و می توانند در محیطی امن به کسب و کار خود رونق دهند.
5. ماموریت اجتماعی
موفقیت شرکت های اجتماعی (نظیر سازمان هایی که به عنوان سازمان های تجاری و با هدف درآمدسازی برای حمایت از انسان و محیط زیست عمل می کنند) از قبیل کفش TMOS و نسل هفتم توانسته اند بازتابی جهانی پیدا کنند. زمانی که هر شرکتی آماده تغییر تمرکز از سرمایه گذاران یا اعضای هیئت مدیره به نیازهای محرومان نیست، مفهوم گره زدن ماموریت بشردوستانه با اهداف برند یکی از ابزارهای قدرتمند برای پیروزی از طریق مصرف کنندگان آگاه در فضای شبکه های اجتماعی است.
با توجه به تغییرات اخیر شرکت دارویی CVS که اخیرا با اعلامیه اش اعلام کرد دیگر نمی خواهد پیام هایی را که در بردارنده کشیدن سیگار هستند ادامه دهند. این شرکت گفته است که در گذشته با توجه به اینکه زمینه فعالیتش سلامتی و بهداشت بوده این کار را مرتکب شده است. هماهنگی کسب و کار شما با یک شبکه اجتماعی سبب می شود که با مصرف کنندگان اصلی خودتان در تعامل وارد شوید و پتانسیل های خود را برای ارتباط با عموم مردم به فعل درآورید.
نتیجه نهایی
روابط عمومی از بسیاری جهات دگرگون شده است- اما نهایتا، اهداف همچون گذشته ثابت اند. با عبور از مرزهای سنتی، استفاده از ابزارهای مدرن به منظور کسب نتایج و نمایش اثربخشی، و تاکید عمیق تر بر اصول سازمانی که آن را با ارزش و ویژه می سازد، متخصصان روابط عمومی می توانند بر بادهای تغییر در روزها و سال های آینده سوار شوند.
منبع: http://www.prnewsonline.com/featured/2014/05/01/pr-insider-5-pr-trends-gaining-traction/?hq_e=el&hq_m=2879172&hq_l=8&hq_v=472ca672b1
|