درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 17:41   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10843صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 29 اردیبهشت 1393 - 19:01
بیانیه انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روابط عمومی
به گزارش شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت هفته روابط عمومی، بیانیه ای منتشر کرده است که این بیانیه بدین شرح است:
  

به گزارش شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت هفته روابط عمومی، بیانیه ای منتشر کرده است که این بیانیه بدین شرح است:
 
 بسمه تعالی
 بیانیه انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی سال ۱۳۹۳
 
 گرامی می داریم یاد و نام و تلاش های ارزشمند تمام کسانی که به هر نحو در مسیر هویت یابی و اعتبار بخشی و دانش و بینش روابط عمومی در کشورمان صادقانه تلاش کردند ، بویژه از زنده یادان : دکتر حمید نطقی ، دکتر حسین عماد افشار ، دکتر کاظم معتمد نژاد ، دکتر مجید تهرانیان ، محمد ملازم ، دکتر مجتبی جبل عاملی ، محمد رضا تحریری ، سیروس پارسا ، رسول امان اللهی و .... و آرزوی عافیت و سلامتی برای خانواده بزرگ روابط عمومی کشور بویژه همراه صمیمی ابراهیم دربانیان .
 
 روابط عمومی ایران در حالی ۶۰ سالگی خود را سپری می کند که همچنان از ۴ چالش و مشکل اساسی رنج می برد. چالش ساختاری ، چالش آموزشی ، چالش نیروی انسانی متخصص و حرفه ای و مهمتر از ان چالش فرهنگی و این آخری قابل تامل تر است چرا که فرهنگ و فلسفه روابط عمومی در کشورمان در بین مدیران سطوح مختلف در بخش دولتی و خصوصی ناشناخته است . یکی از مهمترین عوامل و شرایط اقتدار روابط عمومی حرفه ای ، شناخت مدیران است . ای.وی لی پدر روابط عمومی جهان در ۱۰۸ سال قبل روابط عمومی را با این تفکر پایه گذاری کرد که سیاست پرده پوشی و سکوت از بین رفته و برای ارتباط با مردم ، عامه ها و مخاطبان ،پرده ها کنار زده و سکوت شکسته شود و سازمان ها و شرکت ها دفاتر حساب و پرونده عملکرد خود را به روی مردم باز کنند ، تبلیغات و بازار یابی بر بستر اعتماد ساز روابط عمومی جریان پیدا کنند و ۴۵ سال بعد از ظهور روابط عمومی ، ادوارد برنیز نظریه پرداز آکادمیک به عناصر هنر و فن در روابط عمومی عنصر فلسفه اجتماعی مدیریت را افزود و به مسئولیت اجتماعی سازمان ها و ایفای آن در بستر روابط عمومی تاکید کرد . ۴ دهه بعد از تولد روابط عمومی در جهان ، به همت دکتر حمید نطقی پدر دلسوز و باورمند روابط عمومی و همفکرانش زنده یادان : مسعود برزین ،ابوالقاسم حالت و ابوالفضل مرعشی با همان اهداف روابط عمومی را در ایران بنیان گذاشتند و برای دستیابی به چشم انداز روشنی در این راستا ، عطای موقعیت و در آمد خوب در شرکت نفت را به لقایش بخشیدند و با زنده یاد دکتر کاظم معتمد نژاد که دغدغه روزنامه نگاری و اطلاع رسانی سالم آرامش نمی گذاشت ،به تاسیس دانشکده روابط عمومی و روزنامه نگاری همت گماشتند و تا آخرین روز و ساعت حیاتشان پروانه وار به گرد این شمع چرخیدند و چرخیدند و با افتخار جان به جان آفرین تسلیم کردند .
 
 در آموزه های این عزیزان تفکر ارتباط سالم و صادقانه با مردم ، روش ها و تکنیک ها موج می زند ، اما مشکلات ذکر شده بالا ، موجب شده است که سایه سنگین بسته نگهداشتن اطلاعات و ضخیم شدن پرده های سازمان ها و تبلیغ یک سویه با هدف حفظ و توسعه منافع سازمان و شرکت در بسیاری از سازمان ها با نام روابط عمومی بر دوش رنجور انجمن روابط عمومی ایران و شاگردان و ارادتمندان آن عزیزان که بسیاری از انها از استادان و نظریه پردازان دلسوز و پر توان امروز هستند ،سنگینی کند و تلاش هایشان به ثمر مطلوب نرسد .
 
 همینجا از دولت یازدهم که دولت تدبیر و امید نام گرفته است و می رود تا با کلید تدبیر گره ها را بگشاید انتظار داریم بر این گره اساسی تدبیر کند . انجمن روابط عمومی ایران پشتیبانی علمی ،پژوهشی و عملی خود را از هر تلاش در این راستا اعلام نموده و برای ایفای مسئولیت مدنی و اجتماعی خود تمام قد آماده است .
 
 بمنظور ارتقائ دانش و بینش روابط عمومی و مقابله با برخی کجروی ها و سود جوئی ها و اعتبار بخشی های کاذب و مخرب که متاسفانه در سالهای اخیر قارچ گونه و بدون مبنا ، نابودی ریشه های اصیل باقیمانده از تفکر راستین روابط عمومی را بی رحمانه نشانه گرفته است ،از سال گذشته به همت جمعی از دلسوزان و ناظران دلسوخته از ۲۷ اردیبهشت تا ۲ خرداد هفته روابط عمومی اعلام و به تکثیر خوبیها و برجستگی ها همت نموده است . انجمن روابط عمومی ایران همراهی و همکاری خود را با این تلاش ها اعلام و از تمام امکانات معنوی ، اعتباری و فرهنگی خود برای تقویت فعالیت های همسو با رسالت روابط عمومی کوتاهی نخو اهدکرد و به فضل خداوند متعال در آینده تحلیلی جامع از کجروی ها و کجراه های سال های اخیر پرده برخواهد داشت .
 
 ستاد برگزاری هفته روابط عمومی در سال ۹۳ با شعار (( روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی )) برنامه های خود را آغاز کرده است که اقدامی شایسته برای حل مشکلات پیش روی به حساب می آید و انجمن روابط عمومی با این شعار همراه و از هر فعالیتی که این مسئولیت را متجلی کند حمایت خواهد کرد زیر ا :
 
 مسوولیت اجتماعی یعنی هدفمند کردن درخواست‌های نیازمندان ، یعنی طراحی راهکارهایی که هم سود شرکت و سازمان در آن باشد و هم مشکلی از مشکلات جامعه را به صورت سیستماتیک و نه موردی حل می‌کند. مسوولیت اجتماعی یاCSR موضوع حساسیت برانگیز و مورد توجه سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای توسعه یافته و موسسات اعتبار بخشی موجه قرار دارد. بنیاد هدایت کیفیت اروپا یاEFQM در مدل الگوی تعالی خود برای سازمان‌ها، مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها را به عنوان یکی از ارزش‌های هشت‌گانه‌ارزیابی خود معرفی کرده است و همچنین یکی از معیارهای نه‌گانه خود را برای ارزیابی شرکت‌ها به این امر اختصاص داده است و هشت درصد از امتیاز کل ارزیابی یک سازمان را برای این معیار در نظر گرفته است، امتیازی که در مدل‌های ارزیابی مالکوم با کدریج اروپا و مدل‌دمینگ ژاپن دیده نمی‌شود. مدلEFQM یعنی عدل سرآمدی و سرآمدی یعنی فراتر رفتن از چارچوب الزامات قانونی که سازمان براساس آن فعالیت کرده و برای درک و برآورده‌سازی انتظار‌ات ذینفعان سازمان در جامعه تلاش می‌کند. مسوولیت اجتماعی روشی اخلاقی برای ترویج و حمایت از خوبی‌ها است. سازمان‌های سرآمد که مسوولیت اجتماعی خود را در کنار فعالیت‌های حرفه‌ای بها می‌دهند، به طور فراگیر و مستمر، نتایج برجسته مرتبط با جامعه را اندازه‌گیری نموده و به آنها دست می‌یابند.
 سازمان‌هایی که به مسوولیت اجتماعی خود عمل می‌کنند، شاخص‌های ادراکی، تصورات و استنباط‌های جامعه درباره سازمان خود را از طریق نظرسنجی، تحقیق میدانی، گزارش‌ها، همایش‌ها و سمینارهای عمومی، حمایت و ترویج از هر رفتاری و فعالیتی که اهداف و مسوولیت اجتماعی آنها را در بردارد را اندازه‌گیری و برای بهبود آن تلاش می‌کنند. پر واضح است که تکنیک و فنون تحقق این مهم در چارچوب وظایف روابط عمومی ها تعریف می شود ..
 نظریه پرداز شهیر و دلسوز کشورمان ،دکتر سریع‌القلم ، برای قرن بیست‌ویکم ده اصل تربیتی اجتناب‌ناپذیر در نظر گرفته است و یکی از این ده اصل را مسوولیت اجتماعی به معنای تربیت برای یک نگرش و وجدان جامعه‌شناسی ذکر می کند . مسوولیت اجتماعی، نوعی تعهد نسبت به جامعه است، یک اقدام بهداشتی برای سلامت زندگی اجتماعی است. اگر مسوولیت اجتماعی برای جهان تا این حد اهمیت دارد، برای کشور ما با ارزش‌های والای اسلامی که به مسوولیت اجتماعی با نگاه اخلاقی و خارج از معیارهای عادی از اهمیتی به مراتب فراتر برخوردار است. امید که سازمان‌ها به تاسی از چنین برنامه‌ها یی به سمت ایفای مسوولیت اجتماعی خود گام بردارند و این حرکت‌ها را عزیز بدار ند چراکه: با تکثیر فراگیرانه بهشت، محو جهنم حاصل می‌آید .
 
 در پایان انجمن روابط عمومی ایران ، بهره گیری از فناوری های نوین ارتباطی و ظرفیت های موجود در آنها برای اطلاع یابی ، پردازش و اطلاع رسانی و تعامل با مخاطب و پاسخگویی سریع و کامل و رسیدن به سیستم ارتباط دوسویه تفاهم ساز همسو را به مدیران ، کارشناسان و کاگزاران روابط عمومی توصیه و تاکید نموده و در جهت ارتقای مهارت های ارتباطی از این نوع اعلام آمادگی می نماید ..
 
 
 
 انجمن روابط عمومی ایران
 
 ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد