درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 06:35   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10825صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 29 اردیبهشت 1393 - 11:12
این یادداشت لزوما نظرات سازمان تامین اجتماعی نیست .
روابط عمومی مشتری مدار و پاسخگو
اصطلاح روابط عمومى، ترجمه واژه انگلیسى ( ( public Relations است که براى نخستین بار در آمریکا و در اتحادیه راه آهن به کار برده شد و در ایران نیز برای نخستین بار در شرکت نفت بر سر زبانها افتاد .
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  اصطلاح روابط عمومى، ترجمه واژه انگلیسى ( ( public Relations است که براى نخستین بار در آمریکا و در اتحادیه راه آهن به کار برده شد و در ایران نیز برای نخستین بار در شرکت نفت بر سر زبانها افتاد .

 

تعاریف گوناگونى از روابط عمومى از سوى صاحبنظران، کارشناسان و مؤلفان کتاب هاى این رشته بیان شده است از جمله تعریف انجمن جهانى روابط عمومى که گفته است : روابط عمومى بخشى از وظااصطلاح روابط عمومى، ترجمه واژه انگلیسى ( ( public Relations است که براى نخستین بار در آمریکا و در اتحادیه راه آهن به کار برده شد و در ایران نیز برای نخستین بار در شرکت نفت بر سر زبانها افتاد .یف مدیریت سازمان است و عملى ممتد ، مداوم و طرح ریزى شده است که از طریق آن افراد و سازمان ها مى کوشند تا تفاهم و پشتیبانى کسانى را که با آنها سرو کار دارند را به دست آورند.روابط عمومی به مثابه پلی است میان یک سازمان و مخاطبان آن. کار روابط عمومی می‌تواند برای ساختن روابط تفاهم‌آمیز با کارکنان، مشتریان، سرمایه‌گذاران، رأی‌دهندگان و عموم مردم به کار رود.تقریباً هر سازمانی که با افکار عمومی سر و کار دارد و نیازمند تصویر روشنی از خود نزد آنان است ، گونه‌ای از روابط عمومی را به خدمت می‌گیرد. کارکنان روابط عمومی باید بدانند که چطور به شکلی شفاف بنویسند ، صحبت کنند و با تجزیه و تحلیل امور مبتلابه سازمان و موسسه خود به رفع و رجوع مشکلات مخاطبین و مسائل مشتریان بپردازند. کسب این مهارت‌ها برای کارشناسان این حوزه به شدت مورد نیاز است ، زیرا در این حرفه میان کارکنان ، تصمیم سازان ، مشتریان وکسانی که در تعیین سیاست‌های کلان سازمان نقش ایفا می نمانید ، ارتباط پیوسته ای و ناگسستنی وجود دارد . اینان باید از طریق دوره های آموزشی و تحصیلات دانشگاهی به اندیشه‌ورزی انتقادی از عملکرد سازمان خود پرداخته و در جهت حل مشکلات مشتریان همت گمارند . ارائه چهره واقعی و شفاف از اقدامات و فعالیت ها ( نه مبهم و کلی گویی ) در شرکت ها و نهادها به مشتریان ، از وظایف مهم روابط عمومی است و اگر این درک بوجود آید که مشتریان صاحبان اصلی شرکت و ... هستند و بدون وجود آنها شرکت وسود دهی معنی نخواهد داشت در خواهیم یافت که باید به روابط عمومی به دیده یک عنصر حیاتی و یک ضرورت در هر سازمانی نگریسته شود . امروزه مشتری مداری نه به عنوان یک شعار بلکه به عنوان یک رکن اصلی در سود آوری و بقای سازمان‌ها و شرکت‌ها تبدیل شده ‌است . بازگو کردن واقعیت‌های سازمان‌ برای مشتریان دغدغه اصلی کارشناسان این حرفه است ، چرا که هر زمان که پای بازگو کردن اسرار و عملکرد شفاف سازمان در میان است ، میان حقوق مشتری و اسرار سازمان باید به بهترین نحو توازن برقرار کرد. ساختن چهره‌ای واقعی و مناسب از سازمان در میان مردم و مخاطبان اصلی سازمان یا شرکتها کاری است که تنها یک کارشناس آگاه از وظایف و عملکرد شرکت و سازمان ، از عهده آن بر می‌آید.

 

روابط عمومی به دنبال سود دو طرفه‌است و تلاش دارد تا با ارتباطی هدفمند و موثر، ضمن برآوردن نیازهای سازمان خود در جهت شکل دهی صحیح به ارتباط مشتریان و سازمان اقدام نموده و از این طریق ارتباط مخاطبان با سازمان را تسهیل نماید .

 

جان کلام اینکه : همزمان با توسعه علوم ارتباطات و بهره برداری از سیستم های دیداری و شنیداری که گستره انکار ناپذیر آن بر زندگی و جامعه بشری سایه افکنده است ، یک کارشناس روابط عمومی موفق می بایستی با تمامی ابزار ارتباطی آشنا بوده و از آنها در جهت ارتباطی سازنده و کارا بهره برداری نماید . خصایص زیر شاید از مهمترین و بارزترین شاخصه های یک کارشناس روابط عمومی مقتدر باشد . مومن . متعهد . پویا .خدا ترس . متحول گرا . روز آمد . قانون مدار. پاکدست . نکته سنج . شجاع . خوش زبان. تحصیل کرده . شوخ طبع . انتقاد پذیر . خوش سیما . پیشرو . علاقه مند . خوش برخورد . آموزش دیده . پاسخ گو . مسلط به علوم رایانه ای . مشتری مدار و ... و دارای درکی بالا . فکری زیبا . زبانی گویا و راهی روشن در جهت اجرای فعالیت های مهم و کلیدی سازمان مطبوع و رفع مشکلات مردم .

 

نگارنده این سطور درخاتمه : ضمن قدردانی از تلاش های کارشناسان روابط عمومی و رسانه در تمامی عرصه های مختلف کار و تولید ، اقتصاد و فرهنگ و ... هفته روابط عمومی را به تمامی خادمین مردم و متولیان حوزه ارتباطات ، روابط عمومی ، مطبوعات ، رسانه های دیداری و شنیداری و مکتوب ، خبرگزاری ها و سایت های خبری و اطلاع رسانی تصمیم گیران و برنامه ریزان حوزه های فرهنگی ، آموزشی ، رسانه ای و ارتباطی ، در استان تبریک گفته و امیدوار است که : دولت تدبیر و امید با درایت و تدبیر ، امید را به جامعه و به خصوص به نسل جوان و سازندگان آینده ایران اسلامی ارزانی بدارد . ایده های زیر می تواند و شاید راهگشای برنامه ریزان توسعه و بسط این علم در استان و یا کشور باشد .

 

1 - بازمهندسی هوشمندانه فعالیت های روابط عمومی در زمینه های اجتماعی و فرهنگی و ارتباطی در ادارات . 2 - توسعه و بسط واحد های فرهنگی و اجتماعی و تقویت بخش های ارتباطی و رسانه ای در سازمان ها با عنایت به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری ( اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ) 3 - پاسخگویی مناسب و به موقع به مطالبات مردم در سطح گسترده ، همزمان با بالا رفتن سطح انتظارات. 4 - تصویب یا ترویج طرح ها و قوانین ، به منظور ایجاد تشکیلاتی منسجم در زمینه جذب نیروهای تحصیلکرده ، کارآمد و افزایش انگیزه کاری کارکنان در حوزه های فرهنگی و ارتباطی و ارتقاء فعالیت ها و ابزارهای فرهنگی ، ارتباطی و رسانه ای در سازمان ها . 5 - اصلاح وضعیت موجود روابط عمومی ها و کارآمد نمودن آن در ادارات به مظور پاسخگویی و ارایه عملکرد مناسب به مخاطبین و شرکای اجتماعی در سازمانها . 6 - درک واقع بینانه فرصت ها و تهدید های پیش رو در حوزه روابط عمومی ، از جمله در بخشهای فرهنگی ، ارتباطی و رسانه ای ، همسو با سیاست ها و خط مشی های مردم محوری . 7 - طراحی گانت چارت مشخص و هدفمند و پایش مستمر نقاط قوت و ضعف فعالیت ها در بازه های زمانی معین به منظور ارتقاء فعالیت ها و درک جایگاه فعلی سازمان ها و سوق دادن آن به سوی برنامه های پیشرو ، سازنده و موفق . 8 - ایجاد راهکارهایی به منظور درک مطالبات مردم در سازمانها از طریق ابزارهای نظرسنجی ، افکار سنجی ، مهیا نمودن زمینه دیدارهای مردمی و سایر گزینه های ارتباطی با مسئولان و مدیران .9 - شفاف سازی و ارایه آمار و عملکرد فعالیت ها به آحاد مردم و مخاطبین سازمانها (پاسخگو و قانون مدار ) در مناسبت های مختلف به منظورتنویر افکار عمومی10 - تدوین سند راهبرد عملیاتی برای توسعه روابط عمومی در استان با محوریت قدردانی از روابط عمومی برتر در ادارات و سازمان ها ، راه اندازی شورای هماهنگی روابط عمومی های استان ، راه اندازی تیم بازرسی و بررسی عملکرد و وضعیت روابط عمومی ها در ادارات و سازمانها ( به منظور درک کاستی ها . کمبود های آنان ) ایجاد و فعال نمودن انجمن های روابط عمومی ، برگزاری همایش های بین المللی و علمی در زمینه روابط عمومی و ...
 

منبع: روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی کرمانشاه

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد