شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بابک شمسناتری عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه روابط عمومیها حلقه طلایی و واسط این دولت و مردم هستند اظهار داشت: روابط عمومیها یکی از ابزارهای ارزشمند و مهم در عرصه اطلاعرسانی به جامعه و مردم هستند و در این بین میتوانند از دیدگاهها و دغدغههای مردم اطلاعاتیابی کرده و آن را به دولت مردان منعکس کنند.
وی بیان داشت: روابط عمومیها با خلاقیت، عملکرد مثبت و هوشمندی و تلاش مضاعف میتوانند بازیگران نقش ارزنده و حساس و ایجاد ارتباط پویا و اثربخشی بین کارگزاران حکومتی و مردم و جامعه باشند.
شمسناتری افزود: اگر میخواهیم فاصلهها کاهش یابند و زمینههای بیشتری تفاهم فراهم باشد و هماندیشی بین مردم و مسئولان بیش از گذشته به اثرمندی و هدفمندی کارها بیانجامد باید به روابط عمومیها اعتماد کرد.
وی با بیان اینکه عدهای روابط عمومی را در نصب بنر و کارهای تبلیغاتی میشناسند اظهار کرد: یکی از بزرگترین تفاوتهای بین روابط عمومی و عرصه تبلیغات در واقع برنامهریزی است بهطوری که روابط عمومیها برای بلند مدت تلاش و برنامهریزی دارند اما یک تبلیغات ممکن است در کوتاهترین زمان به نتیجه خودش برسد و البته در این کار ریسک هم دارد.
این مسئول عنوان کرد: روابط عمومیها هوشمند، صبور، با حوصله و دقت و با به کارگیری اندیشه و اختصاص وقت و زمان به ارباب رجوع و مراجعان برای فکر کردن و همزمان مشارکت برای جلب رضایت همراه با تکریم و مهربانی ارائه خدمات میکنند و سعی دارند مخاطبان آنها دائمی و مثمرثمر باشد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر تاکید کرد: انتظار ما از مسئولان شهرستان نوشهر این است که به تقویت بنیههای سختافزاری و نرمافزاری در روابط عمومیها توجه کرده و در این باره کمک کنند.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه مهم روابط عمومی در جامعه امروز گفت: امروز دانشگاههای معتبر و متعددی در مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته روابط عمومی را فارغالتحصیل میکنند حیف است در ادارات از نیروهای دانشآموخته این رشته و توان و اندیشه آنها و دانشی که کسب کردند بهرهمند نشوند.
شمسناتری ابراز کرد: روابط عمومیها میتوانند در تحقق شعار سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» بازوان ارزشمند متولیان فرهنگی باشند.
وی به چالشهای موجود در عرصه روابط عمومی پرداخت و تصریح کرد: عملکرد سنتی یکی از چالشهایی است که در عرصه روابط عمومی با آن مواجه هستیم و در این میان مدیرانی موفق هستند که نسبت به ارتباطات، روابط عمومی و خبررسانی شفاف و بانگاه اعتمادآمیز رفتار کنند.
شمسناتری گفت: مدیرانی که بهدنبال تقویت جایگاه اداره و پیشرفت در راستای تحقق رسالت ذاتی خود هستند باید به روابط عمومی مقتدر و دارای برنامه و جایگاه واقعی اعتماد کنند.
وی اظهار داشت: امروزه با پیشرفت رسانهها، عرصه اطلاعرسانی و به وجود آمدن خبرگزاریهای متعدد و سایتهای خبری، پایگاههای مجازی، سامانه پیامکی اطلاعرسانی، چند رسانه و ... روابط عمومیها نیز باید با دانش روز در این عرصه تلاش کنند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر بر آموزش در حوزه مباحث مربوط به روابط عمومیها تاکید کرد و افزود: آموزش در این عرصه بسیار کارساز و موثر است و دانشگاههای مختلف این موضوع را رفع کردند.
منبع: فارس
|