درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:04   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10814صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 29 اردیبهشت 1393 - 09:58
روابط عمومی: پلی میان ادارک و تجربه
مهدی باقریان عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی - شهروندان، ارتباط و توجه را از سازمانی می خواهند که به خواسته ها و نیازهای آنان توجه دارند. اگر مخاطبان به موسسه ای که مراجعه می کنند احساس مرتبط بودن کنند قلب هایشان از طریق این ارتباط با کانال های سازمانی مرتبط می شود و بین مخاطبان و موسسه، رضایت و عشق و دوستی- که هدف غایی روابط عمومی است- جابجا می شود
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ارتباط، "پل زدن میان ادارک و تجربه خود با ادارک و تجربه دیگران" است. شاید کمی اغراق آمیز باشد اما نکته ای که وجود دارد این است که برای شاغلان روابط عمومی برقراری «ارتباط» مثل نفس کشیدن محسوب می شود. اصولا شاغلان روابط عمومی این طور باید با مخاطبان و محیط پیرامون خود ارتباط برقرار کنند.


در واقع، ارزش واقعی کارگزاران روابط عمومی در خلق تمایز، هارمونی، تشریک مساعی و در یک کلمه در قابلیت های ارتباطی آنان نهفته است.


اگر شاغلان روابط عمومی به مردم عشق داشته باشند ارتباط که نحوه ابراز آن است را در خود به منصه ظهور می رسانند؛ می دانند که عشق و ارتباط، تمایز ایجاد می کند و بنیان فعالیت های روابط عمومی در همین نکته بسیار ظریف اما حیاتی است.


عکس این حالت نیز صادق است. بدین معنا که قطع «ارتباط» به معنای فرو ریختن پایه های اعتماد و دلبستگی مخاطبان به موسسه می شود. برای بسیاری از شاغلان روابط عمومی از دست دادن «رابطه» تنها از دست دادن یک مخاطب نیست بلکه چیزی به معنای گسستگی و فروپاشی مناسبات انسانی است.


شهروندان، ارتباط و توجه را از سازمانی می خواهند که به خواسته ها و نیازهای آنان توجه دارند. اگر مخاطبان به موسسه ای که مراجعه می کنند احساس مرتبط بودن کنند قلب هایشان از طریق این ارتباط با کانال های سازمانی مرتبط می شود و بین مخاطبان و موسسه، رضایت و عشق و دوستی- که هدف غایی روابط عمومی است- جابجا می شود و به جای موانع و دیوارها، درهایی ساخته می شود که مخاطبان را به درون سازمان دعوت می کند. این نوع ارتباط و احساس رضایت که برخاسته از یک ارتباط صمیمانه و وفادارانه است مخاطبان را قادر می سازد با تمام وجود رابطه برقرار کنند.


قطع ارتباط و جدا افتادگی مخاطبان از موسسه، موجب آسیب دیدگی شدید کانال های ارتباطی می شود. شاغلان روابط عمومی از آن رو همواره باید در پی برقراری ارتباط باشند تا بهای گزافی را که در قبال انسداد وقطع شدن ارتباط باید بپردازند جلوگیری نمایند. اما متاسفانه بیشتر موسسات و سازمان های ما از این ناحیه احساس خطر نمی کنند و به همین دلیل ساده، روابط عمومی ها در جایگاه واقعی خود قرار نمی گیرند چون نیاز به ارتباط احساس نمی شود.
 

منبع: روزنامه ایران

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد