شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-حمیده میرزاحسینی یکی از بانوان جوان و فرهیخته دیار کریمان است که دارای مدرک لیسانس علوم ارتباطات گرایش روابط عمومی و فوق لیسانس علوم ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی تهران است.
این بانوی فعال فرهنگی و اجتماعی استان کرمان از سال 1386 تاکنون در اداره روابط عمومی شرکت مخابرات استان کرمان به عنوان کارشناس تحقیقات و افکارسنجی مشغول به فعالیت است.
میرزاحسینیگفت: در جامعه امروزی، توسعه عملکرد سازمان ها و ادارات نیازمند توجه ویژه به اقدامات و عملکرد روابط عمومی ها است و مدیران دستگاه ها باید نگاه ویژه ای به این حوزه داشته باشند تا بتوان با اختصاص اعتبارات مورد نیاز و رفع چالش های موجود به نقاط ایده آل دست یافت.
وی، روابط عمومی را ترکیبی از هنر وعلم دانست و ادامه داد: روابط عمومی ها در راستای برقراری ارتباط بین مشتریان با مدیران و مسوولان ارشد یک سازمان تلاش می کنند زیرا با این تعامل، سازمان می تواند موفق بوده و هرچه سریعتر به اهداف از پیش تعیین شده خود دست یابد.
عضو علی البدل هیات مدیره انجمن روابط عمومی استان کرمان،روابط عمومی را یکی از مبانی توسعه سازمانی برشمرد و تصریح کرد: از آنجا که روابط عمومی، پایگاه اطلاعاتی و ارتباطی سازمان محسوب می شود، نادیده گرفتن آن به معنای نادیده گرفتن حجم وسیعی از مخاطبان و اهمیت ندادن به پاسخگویی به عنوان یکی از اهداف مهم سازمانی، خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: به منظور توسعه روابط عمومی در ابتدا باید نگاه مدیران ارشد سازمان ها به جایگاه و قابلیت های روابط عمومی بهبود یافته و سپس تفکر مدیران روابط عمومی نیز نسبت به خود باوری تقویت شود که با انجام این دو فرایند می توان به آینده روابط عمومی خوش بین بود.
میرزاحسینی اظهارداشت: انجمن روابط عمومی کرمان باید دوره های آموزشی بیشتری را برای بالابردن آگاهی و دانش کارکنان روابط عمومی برگزار کرده و همچنین الگوی کارآمدی از روابط عمومی را تدوین و روابط عمومی ها را به تکنولوژی های نوین ارتباطی آگاه و مجهز کند.
وی از مدیران و کارشناسان روابط عمومی خواست که روابط عمومی را در سازمان خود بر پایه تفکر مداری، مشارکت مداری و اطلاع مداری استوار کنند تا در تلاطم فعالیت های سازمان ها، به سلامتی به سرمنزل مقصود برسند زیرا راه روابط عمومی بسیار ناهموار است.
میرزاحسینی، بهترین فعالیت خود در سال گذشته را انجام نظرسنجی از مشتریان خاص G. شرکت مخابرات ذکر کرد و گفت: این اقدام و تحلیل و بررسی آنها نتایج مهمی را برای شرکت و مشتریان به همراه داشت.
وی در پایان عنوان کرد: با تبریک روز روابط عمومی به خانواده بزرگ روابط عمومی استان کرمان برای آنان در این مسیر دشوار ارتباطات وروابط عمومی آرزوی موفقیت وغلبه بر کاستی ها ومشکلات پیش رو دارم.
|